2020-01-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite märkligt att inte Höglund har kontaktat ägarna i sin ”forskning”. Men det kanske kommer i Morden i Bjärred 2 när hon behöver pengar till något annat än tänderna.
Det har du rätt i! Men hon kanske inte har hjärna att tänka så långt? Då måste man ju tänka lite utanför boxen.
Citera
2020-01-21, 21:58
Bannlyst
Citat:
Det är lite märkligt att inte Höglund har kontaktat ägarna i sin ”forskning”. Men det kanske kommer i Morden i Bjärred 2 när hon behöver pengar till något annat än tänderna.

Hade Elisabet faktiskt brytt sig om Agnes och Moa på riktigt som hon försökte låta påskina i boken, hade hon kunnat använda sin blogg för att uppmärksamma barnen på deras årsdagar, istället för att lägga all tid på att skriva en konspiratorisk sensationsbok. Men det är klart, det genererar inga stifttänder...

För övrigt tror jag att en publik minnessida eller liknande skulle vara mycket vansklig att upprätta. Den hade snabbt fyllts av folks egensinniga konspirationer i minnesorden, ungefär som här på Flashback. Knappast ett värdigt sätt att behandla två mördade flickor på.

Jag var innan jul inne på att skapa en BRIS-fond där folk skulle kunna skänka en gåva till minne av Agnes och Moa, men stoppades av att den också hade kunnat missbrukas som projektionsyta för folks hänsynslösa utnyttjade av fallet, när de skrev sin rad till gåvan. Jag valde i samråd med BRIS att istället göra en privat donation i deras namn.

Det lustiga är att det är just dessa konspiratoriker som nu kverulerar över varför allmänna möjligheter att sörja och minnas saknas — de som genom sina kränkningar av två döda barn omöjliggjort det.
Senast redigerad av Krmkr 2020-01-21 kl. 22:07.
Citera
2020-01-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Modigt! Tack för svar

Udda att en ensam tjej på 28 köper en villa. Det huset vill ju ingen människa köpa, om man vet vad som hänt där. Är hon forskare, kände hon familjen? Konstigt val. Antar att hennes kopplingar till familjen är utredda också. Jag kommer aldrig tro på att båda föräldrarna blev utbrända samtidigt, att inte någon av dem stod för sunt förnuft i åtminstone några minuter och kunde larma om vad som skedde i huset, parets skenande tankar.

Att gemensamt planera att ha ihjäl barn som kan ha en framtid, det är grymt och sjukt. Föräldrarna var sjuka. Om det gäller incest, misshandel eller något annat hemskt får vi aldrig veta. Barnen blev "trötta". Jag vet ju nu, liksom många andra, att vi alla svek de "apatiska" barnen där föräldrarna tvingade barnen att spela sjuka. Tillhörde dem som var övertygad om att föräldrarna missbrukade barnen, tvingade dem att spela. Vi vet nu, det var så.

https://omni.se/apatiska-barn-avsloj...sjuka/a/70Lom8

På samma sätt tror jag att dessa utmattningssymptom handlar om något skevt i familjen, där barnen är mentalt och fysiskt kidnappade. Det skedde mitt framför ögonen på vuxenvärlden, som svek barnen.

Ämnar inte föra någon mer debatt i tråden. Min övertygelse är att oroliga föräldrar gör barnen sjuka.
Citera
2020-01-25, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Udda att en ensam tjej på 28 köper en villa. Det huset vill ju ingen människa köpa, om man vet vad som hänt där. Är hon forskare, kände hon familjen? Konstigt val. Antar att hennes kopplingar till familjen är utredda också. Jag kommer aldrig tro på att båda föräldrarna blev utbrända samtidigt, att inte någon av dem stod för sunt förnuft i åtminstone några minuter och kunde larma om vad som skedde i huset, parets skenande tankar.

Att gemensamt planera att ha ihjäl barn som kan ha en framtid, det är grymt och sjukt. Föräldrarna var sjuka. Om det gäller incest, misshandel eller något annat hemskt får vi aldrig veta. Barnen blev "trötta". Jag vet ju nu, liksom många andra, att vi alla svek de "apatiska" barnen där föräldrarna tvingade barnen att spela sjuka. Tillhörde dem som var övertygad om att föräldrarna missbrukade barnen, tvingade dem att spela. Vi vet nu, det var så.

https://omni.se/apatiska-barn-avsloj...sjuka/a/70Lom8

På samma sätt tror jag att dessa utmattningssymptom handlar om något skevt i familjen, där barnen är mentalt och fysiskt kidnappade. Det skedde mitt framför ögonen på vuxenvärlden, som svek barnen.

Ämnar inte föra någon mer debatt i tråden. Min övertygelse är att oroliga föräldrar gör barnen sjuka.

Märkligt uttalande. Uppenbarligen ville "en människa" köpa huset.

Du har nog missat pressmeddelande, pressträff och FUP. Där lägger polis fram ovedersägliga bevis för att båda föräldrarna planerade för och dödade sina barn - gemensamt och i samförstånd. Att du varit utsatt för trauman och haft en rad diagnoser i ditt liv, låter sig inte projiceras på andra människors livsöden.

För övrigt bör du läsa in dig på diagnosen ME/CFS som till skillnad från "apatiska barn" är en internationellt vedertagen diagnos sedan 50-talet. Att misstag begicks i Sverige under något år, är inte ett bevis för att cancer, autism och magsår är psykosomatiskt och även om vi var många som hade rätt beträffande apatiska barn så är det bara paranoida som tror att det innebär att man alltid har rätt.

Kort sagt, paranoia och projektion är dåliga verktyg för att undersöka och finna sanning, vilket sannolikt är huvudorsakerna till att du hamnade skevt i detta fall redan från början och sedan har haft svårt att anpassa din uppfattning i takt med att bevis och fakta om fallet inkommit.
Citera
2020-01-25, 21:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Varför kom du in på incest? Det är en befogad fråga. På vilket sätt tror du att incest skulle vara motivet till det som hände? Till undervisning i hemmet, läkarintyg, gemensamma testamenten och avskedsbrev?
Vem var förövare, båda eftersom det uppenbarligen skedde i samförstånd? Hur kom man på att man skulle blanda in elevhälsa och sjukvård i sitt utnyttjande?
Jag har också varit inne på incest och det redan tidigt i tråden. Den enda anledningen till det är, att jag har svårt att se något motiv som skulle kunna vara starkare än skammen som incest innebär. Alternativet är scientologi eller någon annan knäpp sekterism. Föräldrarna här var galna, det är helt klart. Och något måste ha triggat deras galenskap.
Citera
2020-01-25, 21:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har också varit inne på incest och det redan tidigt i tråden. Den enda anledningen till det är, att jag har svårt att se något motiv som skulle kunna vara starkare än skammen som incest innebär. Alternativet är scientologi eller någon annan knäpp sekterism. Föräldrarna här var galna, det är helt klart. Och något måste ha triggat deras galenskap.

Är det vanligt att barn, som blir sexuellt utnyttjade av sina föräldrar, blir mördade?
Citera
2020-01-25, 22:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är det vanligt att barn, som blir sexuellt utnyttjade av sina föräldrar, blir mördade?
Jag vet inte ens hur vanligt det är att barn blir mördade av sina föräldrar. Skulle dock gissa att det är ytterst ovanligt och att det behövs extrema motiv för att det ska ske, speciellt om föräldrarna är högpresterande samhällsmedborgare i övre medelklassen.
Citera
2020-01-25, 22:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag vet inte ens hur vanligt det är att barn blir mördade av sina föräldrar. Skulle dock gissa att det är ytterst ovanligt och att det behövs extrema motiv för att det ska ske, speciellt om föräldrarna är högpresterande samhällsmedborgare i övre medelklassen.

Jag gissar på att när föräldrar mördar sina barn så handlar det mera om psykisk ohälsa än något extremt motiv.
Citera
2020-01-25, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag gissar på att när föräldrar mördar sina barn så handlar det mera om psykisk ohälsa än något extremt motiv.
I så fall extrem psykisk ohälsa. Och någon sådan har inte dessa mördaföräldrar uppvisat inför sin omgivning i varje fall, snarare tvärtom. Jag köper inte detta som förklaring, helt enkelt.
Citera
2020-01-25, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi vet. Vilket inte är otippat för att komma från dig. Med tanke på nick. 😂

Ja, självmord brukar förgås av psykisk ohälsa och mord likaså. Varav djup depression faller på plats på båda ställena (suicid, mord och RPU).

Flertal experter har uttalat sig om depression. Trådens konspirationsflock vill hellre fortsätta och fabla.
Citera
2020-01-26, 01:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi vet. Vilket inte är otippat för att komma från dig. Med tanke på nick. 😂

Ja, självmord brukar förgås av psykisk ohälsa och mord likaså. Varav djup depression faller på plats på båda ställena (suicid, mord och RPU).

Flertal experter har uttalat sig om depression. Trådens konspirationsflock vill hellre fortsätta och fabla.
Fablar gör de, som försöker hitta något förmildrande i mördarföräldrarnas handlande.
Citera
2020-01-26, 01:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Fablar gör de, som försöker hitta något förmildrande i mördarföräldrarnas handlande.
Ja. Hannakramarna.

Att experter skriver om trolig depression är att söka förmildrande omständigheter?
Samma skeva snack som Solglittret om det så berör pseudoaltruism eller förklaringsmodeller.
Ni skämmer ut er via ett så svagsint resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in