2020-01-18, 11:55
  #22333
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det fanns sedan 1645. Skapades under Axel Oxenstierna, dödades under Fredrik Reinfeldt. Som resten av landet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Post-_och_Inrikes_Tidningar

Just det, den glömde jag. Men det är ett utmärkt exempel. Den, eller något liknande, skulle fungera utmärkt. Dock räcker det om den har en nätupplaga tycker jag.

Visst kostar det pengar att driva, men det gör det ju att annonsera i DN också, så jag finner det svårt att finna goda argument till den senare lösningen som dessvärre är dagens situation.
Citera
2020-01-18, 12:51
  #22334
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Just det, den glömde jag. Men det är ett utmärkt exempel. Den, eller något liknande, skulle fungera utmärkt. Dock räcker det om den har en nätupplaga tycker jag.

Visst kostar det pengar att driva, men det gör det ju att annonsera i DN också, så jag finner det svårt att finna goda argument till den senare lösningen som dessvärre är dagens situation.
Idag hade det antagligen räck med en Sharepointlösning, eller någon Open Source-lösning ifall man inte vill gynna Microsoft.
Citera
2020-01-18, 17:29
  #22335
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Halvrelaterat: Serietidningarna dör också ut och i och med detta väljer fler nyutexaminerade elever från Malmö universitets serietidningsprogram att fokusera på självpublicering av fanzines.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/serietidningen-ar-dod-leve-fanzinet
Citera
2020-01-18, 18:29
  #22336
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Halvrelaterat: Serietidningarna dör också ut och i och med detta väljer fler nyutexaminerade elever från Malmö universitets serietidningsprogram att fokusera på självpublicering av fanzines.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/serietidningen-ar-dod-leve-fanzinet
Lycka till med studielånet.
Citera
2020-01-18, 19:02
  #22337
Medlem
Tsarevitjs avatar
Måste tyvärr säga upp min prenumeration på Svenska Dagbladet. Tidningen har blivit alltför politiskt korrekt och vänstervriden. Den liknar numera DN så mycket att det är svårt att se någon skillnad. Samma skrämselpropaganda om en förestående klimatkris. Undrar om Peter Alestig kan sova om nätterna för all klimatångest? Inga artiklar får tas in av personer som menar att människan inte kan påverka jordens temperatur. Samma negativa ältande om Trump, man undrar ibland vad tidningarna skulle skriva, om han inte fanns. Ekonomin i USA går som tåget och arbetslösheten är betydligt lägre än hos oss. Sammanfattningsvis, nu får det vara nog. Jag kommer inte att bidra mer till denna ensidiga, hjärntvättade publikation.
Citera
2020-01-18, 21:21
  #22338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Jag noterar med stor glädje att Tidnings Aktiebolaget Metro har obetalda skulder till Bold Printing, ägt av Bonnierkoncernen, på 15,5 MSEK. Och därtill 2,6 MSEK till Premo, hälftenägt av samma smutsföretag.
Mer ekonomiska motgångar till Bonnier!

Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
https://omni.se/dagens-etc-lagger-ner-sin-redaktion-i-malmo/a/zGP7EK

Härligt att läsa en lördagskväll, skål..!!
Citera
2020-01-18, 22:17
  #22339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Vilket fredagsmys!

Tänk vad många shekel de ser rinna ut ur sina giriga fingrar. Visst, hos den drabbade folkgruppen finns det ju att ta av men 18 millar är ändå inte småpengar.

Det blir till att hälla upp ett glas gott vin och skåla för fler ekonomiska bakslag.
Då får vi ändå medge att bluffgubben och snackpellen Ager Hansen gjort någonting bra i sin affärsverksamhet! Blåst Bonnier på 18 millar. Egentligen en småsumma för dem men med tanke på hur giriga dessa figurer är så svider det nog så in i helvete!
Och ett antal henvänster-södermalmare har fått ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.
Kan han inte ta över DN också?😁

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det fanns sedan 1645. Skapades under Axel Oxenstierna, dödades under Fredrik Reinfeldt. Som resten av landet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Post-_och_Inrikes_Tidningar
PoiT finns väl fortfarande på nätet. Bolagsverket publicerar sina kungörelser där. Det är väl bara att utvidga uppdraget till att omfatta också statliga (och kommunala) tjänster?

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Härligt att läsa en lördagskväll, skål..!!
Skål😁
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Måste tyvärr säga upp min prenumeration på Svenska Dagbladet. Tidningen har blivit alltför politiskt korrekt och vänstervriden. Den liknar numera DN så mycket att det är svårt att se någon skillnad. Samma skrämselpropaganda om en förestående klimatkris. Undrar om Peter Alestig kan sova om nätterna för all klimatångest? Inga artiklar får tas in av personer som menar att människan inte kan påverka jordens temperatur. Samma negativa ältande om Trump, man undrar ibland vad tidningarna skulle skriva, om han inte fanns. Ekonomin i USA går som tåget och arbetslösheten är betydligt lägre än hos oss. Sammanfattningsvis, nu får det vara nog. Jag kommer inte att bidra mer till denna ensidiga, hjärntvättade publikation.
Ja det är sorgligt att se SvD degenerera så som den gjort på senare tid. Det var väl den sista gammelmediapublikationen som var läsbar.
Nu är även den nere i klimat hbtq feminist träsket. Det lär kosta dem många av de gamla prenumeranterna som inte längre känner igen sitt gamla husorgan...
__________________
Senast redigerad av adolfhilter 2020-01-18 kl. 22:20.
Citera
2020-01-19, 12:32
  #22340
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Måste tyvärr säga upp min prenumeration på Svenska Dagbladet. Tidningen har blivit alltför politiskt korrekt och vänstervriden. Den liknar numera DN så mycket att det är svårt att se någon skillnad. Samma skrämselpropaganda om en förestående klimatkris. Undrar om Peter Alestig kan sova om nätterna för all klimatångest? Inga artiklar får tas in av personer som menar att människan inte kan påverka jordens temperatur. Samma negativa ältande om Trump, man undrar ibland vad tidningarna skulle skriva, om han inte fanns. Ekonomin i USA går som tåget och arbetslösheten är betydligt lägre än hos oss. Sammanfattningsvis, nu får det vara nog. Jag kommer inte att bidra mer till denna ensidiga, hjärntvättade publikation.

Det var den sista gammelmedietidningen jag läste regelbundet, men var tvungen att släppa den för ett par år sedan. Spiken i kistan blev när Fredric "hen" Karén tillträdde som chefredaktör, då började förfallet på allvar och det har accelererat sedan dess.

Fredric "hen" Karén verkar tänka i exakt samma banor som precis alla andra inom gammelmedia:

"Oj, upplagorna verkar sjunka vad ska vi göra? Jag vet! Vi skriver MER om flyktingsnyft, prideparader och klimatångest än vad vi redan gör. Och en rejäl portion hat mot det svenska folket, i synnerhet den manliga delen. Då vänder det! Jaaa!"

Jag säger lycka till!
Citera
2020-01-20, 11:14
  #22341
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det var den sista gammelmedietidningen jag läste regelbundet, men var tvungen att släppa den för ett par år sedan. Spiken i kistan blev när Fredric "hen" Karén tillträdde som chefredaktör, då började förfallet på allvar och det har accelererat sedan dess.

Fredric "hen" Karén verkar tänka i exakt samma banor som precis alla andra inom gammelmedia:

"Oj, upplagorna verkar sjunka vad ska vi göra? Jag vet! Vi skriver MER om flyktingsnyft, prideparader och klimatångest än vad vi redan gör. Och en rejäl portion hat mot det svenska folket, i synnerhet den manliga delen. Då vänder det! Jaaa!"

Jag säger lycka till!
SVD spårade ur för rätt länge sedan, nästan mer vänster nu än DN. Helt oläsbar förutom några enstaka krönikörer.
Citera
2020-01-20, 17:13
  #22342
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Halvrelaterat: Serietidningarna dör också ut och i och med detta väljer fler nyutexaminerade elever från Malmö universitets serietidningsprogram att fokusera på självpublicering av fanzines.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/serietidningen-ar-dod-leve-fanzinet

Oouuh shit! Serietidningarna är ett sorgligt kapitel. Om någon tidningsmedia borde överleva så skulle det vara den. En underbar konstform som jag är sorgsen över går under. Finns BARA Bamse och Kalle anka kvar i min närmsta Ica. Mycket tråkigt. Inte ens en fantomenjävel kan man ta med sig hem till skithuset längre

Men jesus i helvete....Serietidningsprogram.....you serious?
Snacka om att skjuta sig själv i båda fötter och händer att välja det alltså. Det kan verkligen inte vara många som lyckas haha.
Citera
2020-01-20, 17:20
  #22343
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SVD spårade ur för rätt länge sedan, nästan mer vänster nu än DN. Helt oläsbar förutom några enstaka krönikörer.

De följde väl efter Moderaternas urspårning under Reinfeldts ledning...
Citera
2020-01-20, 17:26
  #22344
Medlem
Mittmedia ska sparka ytterligare personal i nytt sparpaket. Enligt Dagens Media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in