Citat:
Ursprungligen postat av
Slocum
Vilket fredagsmys!
Tänk vad många shekel de ser rinna ut ur sina giriga fingrar. Visst, hos den drabbade folkgruppen finns det ju att ta av men 18 millar är ändå inte småpengar.
Det blir till att hälla upp ett glas gott vin och skåla för fler ekonomiska bakslag.
Då får vi ändå medge att bluffgubben och snackpellen Ager Hansen gjort någonting bra i sin affärsverksamhet! Blåst Bonnier på 18 millar. Egentligen en småsumma för dem men med tanke på hur giriga dessa figurer är så svider det nog så in i helvete!
Och ett antal henvänster-södermalmare har fått ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.
Kan han inte ta över DN också?😁
Citat:
Ursprungligen postat av
impieteer
Det fanns sedan 1645. Skapades under Axel Oxenstierna, dödades under Fredrik Reinfeldt. Som resten av landet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Post-_och_Inrikes_Tidningar
PoiT finns väl fortfarande på nätet. Bolagsverket publicerar sina kungörelser där. Det är väl bara att utvidga uppdraget till att omfatta också statliga (och kommunala) tjänster?
Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDenStore78
Härligt att läsa en lördagskväll, skål..!!

Skål😁
Citat:
Ursprungligen postat av
Tsarevitj
Måste tyvärr säga upp min prenumeration på Svenska Dagbladet. Tidningen har blivit alltför politiskt korrekt och vänstervriden. Den liknar numera DN så mycket att det är svårt att se någon skillnad. Samma skrämselpropaganda om en förestående klimatkris. Undrar om Peter Alestig kan sova om nätterna för all klimatångest? Inga artiklar får tas in av personer som menar att människan inte kan påverka jordens temperatur. Samma negativa ältande om Trump, man undrar ibland vad tidningarna skulle skriva, om han inte fanns. Ekonomin i USA går som tåget och arbetslösheten är betydligt lägre än hos oss. Sammanfattningsvis, nu får det vara nog. Jag kommer inte att bidra mer till denna ensidiga, hjärntvättade publikation.
Ja det är sorgligt att se SvD degenerera så som den gjort på senare tid. Det var väl den sista gammelmediapublikationen som var läsbar.
Nu är även den nere i klimat hbtq feminist träsket. Det lär kosta dem många av de gamla prenumeranterna som inte längre känner igen sitt gamla husorgan...