Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Alla regeringens platsannonser & liknande bör ligga på deras egen hemsida. Regeringen propaganda, i form av Public Service, bör ligga på en Youtube-kanal. PS-skatten skall givetvis avskaffas.
Jag håller med dig.
Med "neutral aktör" avsåg jag offentliga myndigheter. T.ex. att det skapas någon hemsida som "Sidan för offentliga kungörelser" el. likn. som drivs av en eller flera myndigheter, t.ex. SKL (Sveriges kommuner och landsting). Eller t.ex. platsannonser på Arbetsförmedlingen o.likn. Privata dagstidningar är definitivt inte det jag avsåg med "en neutral aktör", de är tvärtom dess raka motsats. Dessutom är det en onödig kostnad att betala för annonser i papperstidningar. Att de en gång i tiden "var tvugna" att annonsera i papperstidningarna förstår jag, men detta kan inte ses som ett rimligt agerande idag då alla har tillgång till nätet.