2020-01-20, 16:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Did you know that 99% of Muslims hate ISIS?
Do you know that I am a Muslim? I fear ISIS stupidity, ignorance and naivety?
It kills Muslims a lot in the Middle East.
Did you know that ISIS is a lie? They are well trained gangs. It lies and claims to represent Islam. But 99 percent of Muslims hate and fight it daily in the Middle East.
By the way, ISIS never represents Islam. I wonder who supports him? And why? What is his global agenda?
Exclamation questions!
Did you know that Saudi Arabia is weak? And controlled by the United States and Israel?
Israel and the United States take all of the Saudi money easily.
No one likes politicians in Saudi Arabia. They never represent Islam. They only seized power. The Islamic religion is clean, but the politicians who rule Saudi Arabia are corrupt and very stupid
Yes, I know all these things.

CIA realised a document about ISIS. It was Hillary Clinton as minister of foreign affairs under the Obama administration who trained and helpt ISIS to power. Also, in Iraq, the same opened the boarders to let arab terrorists in, from Europe.

But I fear you do not have the whole picture here. The same. world leaders are opening boarders to Sweden, and creating a flood of refugees from the middle east to come here. The purpose is to tear Sweden apart, with cultural clashes, among other things.
It also allowes for terrorists to come here.
Citera
2020-01-20, 16:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför tror du att det finns en hemlig agenda? För muslimer? De vill kontrollera Sverige?
Sverige är mycket kallt och svårt att bo i. Det har ingen rikedom i sig.
Förresten, jag funderar på att lämna Sverige efter flera år. För det finns inte mycket sol. Och väldigt kallt. Jag tror att ingen ber om kontroll över Sverige från muslimer?
Och de vill bara lämna så snart som möjligt
Har du bevis och skäl för att bevisa detta?
Inte alla muslimer. Vissa muslimer som följer Yusuf Al Qaradawi. Ulema för MB. Yusuf vill ta över Europa, säger han själv.

Jag har inget emot muslimer eller islam. Jag kan ju själv kallas muslim, fast jag är kristen.
Jag pratar alltså inte om alla muslimer, utan jag pratar om vad som händer i Sverige.
Citera
2020-01-20, 16:50
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

CIA realised a document about ISIS. It was Hillary Clinton as minister of foreign affairs under the Obama administration who trained and helpt ISIS to power. Also, in Iraq, the same opened the boarders to let arab terrorists in, from Europe.

But I fear you do not have the whole picture here. The same. world leaders are opening boarders to Sweden, and creating a flood of refugees from the middle east to come here. The purpose is to tear Sweden apart, with cultural clashes, among other things.

När det gäller ditt uttalande om statssekreterare Hillary Clinton. Är det intressant om han är ärlig?
Menar du att USA tänker sprida terrorism och förstörelse i världen?
Varför tror du det här? Vad är målet för Förenta staterna i dessa metoder?
Är Sverige inte en amerikansk allierad och vän?
Varför gör du detta åt henne då?
Bekräftas dokumentet? Umm, bara rykten
Citera
2020-01-20, 16:54
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

Enligt din åsikt. USA stödde och utbildade ISIS. Och skapade det. Så varför ljuger du och låtsas att slåss mot den runt om i världen?
Citera
2020-01-20, 16:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
När det gäller ditt uttalande om statssekreterare Hillary Clinton. Är det intressant om han är ärlig?
Menar du att USA tänker sprida terrorism och förstörelse i världen?
Varför tror du det här? Vad är målet för Förenta staterna i dessa metoder?
Är Sverige inte en amerikansk allierad och vän?
Varför gör du detta åt henne då?
Bekräftas dokumentet? Umm, bara rykten
Dokumentet finns hos CIA, så nej det är inte bara rykten.

USA vill inte sprida terror. Folket valde ju Trump, som lovade slut på krigen.
Nej: de här människorna tillhör inget land. De verkar internationellt.
Citera
2020-01-20, 17:00
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Inte alla muslimer. Vissa muslimer som följer Yusuf Al Qaradawi. Ulema för MB. Yusuf vill ta över Europa, säger han själv.

Jag har inget emot muslimer eller islam. Jag kan ju själv kallas muslim, fast jag är kristen.
Jag pratar alltså inte om alla muslimer, utan jag pratar om vad som händer i Sverige.

Det finns många sjeiker i arabvärlden. Även Youssef Al-Qaradawi. Utstämd och ingen älskar honom. Jag tror att han arresterades i Egypten. Varje sheik som publicerar konflikten arresteras. Men hon är inte en mycket berömd sheik. Och många gillar inte den här sjeiken. Jag kommer från den arabiska världen och vet vad människor lyssnar på.
Folk älskar Sheikh Muhammad Hassan. Samt Sheikh Nabil Al-Awadi. De är mycket måttliga äldste.
Citera
2020-01-20, 17:08
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

För mig läste jag Koranen och hadith. Det skrevs för 1400 år sedan.
Det nämndes i det. Det kommer att vara tidens slut innan profeten Jesus kom till jorden. Krig mot islam. Vilseleda världen och sprida lögner om islam. Och hat mot religioner mellan islam. Utan anledning. Bara ljuga och slåss.
Kaaba kommer också att förstöras. I slutet av tiden försvinner människors tro. Försvagas över hela världen.
Dessa profetior bekräftar att uppståndelsedagen närmar sig.
Så jag blir aldrig förvånad. Om någon hatar islam.
Citera
2020-01-20, 17:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Enligt din åsikt. USA stödde och utbildade ISIS. Och skapade det. Så varför ljuger du och låtsas att slåss mot den runt om i världen?
Man kan inte säga att USA gjorde det. Men vi kan veta att Clinton gjorde det.

Ja, varför ljuger "de"? Bra fråga.
Citera
2020-01-20, 17:10
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

Förresten, när det gäller den kristna religionen, närmar sig dagen för dommedagen?
Vilka är villkoren för uppståndelsedagen?
Nämnde profeten Jesus information om det närmande datumet för uppståndelsedagen?
Jag är intresserad av att veta detta ur den kristna synvinkel!
Citera
2020-01-20, 17:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
För mig läste jag Koranen och hadith. Det skrevs för 1400 år sedan.
Det nämndes i det. Det kommer att vara tidens slut innan profeten Jesus kom till jorden. Krig mot islam. Vilseleda världen och sprida lögner om islam. Och hat mot religioner mellan islam. Utan anledning. Bara ljuga och slåss.
Kaaba kommer också att förstöras. I slutet av tiden försvinner människors tro. Försvagas över hela världen.
Dessa profetior bekräftar att uppståndelsedagen närmar sig.
Så jag blir aldrig förvånad. Om någon hatar islam.
Ja

Jesus profeterade också mycket om tiden innan Han kommer tillbaka. Tex i Matteusevangeliet kapitel 24.
Kyrkan är hatad av alla folk. Jesu kyrka då alltså.

Han säger:
"när laglösheten tilltar ska kärleken hos de flesta kallna, men den som håller ut till slutet ska bli räddad".

Det finns många profetior i Bibeln, också.
Citera
2020-01-20, 17:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Förresten, när det gäller den kristna religionen, närmar sig dagen för dommedagen?
Nämnde profeten Jesus information om det närmande datumet för uppståndelsedagen?
Ja, dagen närmar sig, det ser vi.

Men endast vår Fader i himlen vet exakt dag, det sa Jesus.
Citera
2020-01-20, 18:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "villkoren för uppståndelsen", men Jesus beskriver domen i Matteusevangeliet kapitel 25 verserna 31-46. Som du där kan läsa är det som i Koranen, fast mer detaljerat i Bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in