2020-01-20, 13:16
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att fråga sig "hur man ligger till där uppe" är ju att frukta Gud

Gudsfruktan är knappast att vara rädd för Guds närhet.
Jaha, tänkte inte på det. Ja det var ju ett slags annat synsätt.
Tror själv att man har en grundbas som person att utvecklas ifrån, en viss karaktärsmall.
Sen utifrån den så innebär det ett hårt jobb många gånger och en god vilja till att göra det rätta, kommer inte nödvändigtvis automatiskt och den goda viljan KAN dödas i en.

Behöver viss näring, som en växt och fruktan gjorde jag synonymt nu direkt med någon som är som en tyrann. Men inte så då om det kan förklaras som ovan skrivet av LadySweden.
Citera
2020-01-20, 13:23
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Jag är emot varje person som dödar och alla som orsakar problem. Och mot varje rasistisk person. Han hatar den andra och respekterar inte honom. Vi borde respektera varandra.
En dödlig brottsling. Han måste deporteras utanför Sverige. Och fängslade honom. Men du ska inte titta på en oskyldig person och anklaga honom. Saker som inte har något att göra med det. Detta är orättvist. Och partiskhet. Och rädsla är inte berättigad.
Jag bodde i Sverige i 6 år och har inte sett några problem hända nära mig. Ömsesidig respekt krävs.
Jag vet också att översättningsresultatet inte är perfekt. Av min översättare. Tyvärr finns det saker som inte når.
Jag känner inte dig som person i verkliga livet så jag kan omöjligtvis veta vem du är där.
Det enda jag kan gå på är att i sin helhet så verkade du kanske själv känna dig hotad medans sen jag gjorde det med.
Sen kan du vara en person skickad av MÖ, Saudiarabien, vad som helst enkom här för att islamifiera Sverige, vad vet jag?
Svårt att veta.
Jag säger så här, av den bästa inputen\svaren jag har fått här på Flashback så är det några stycken hära som sticker ut och verkligen talar till mig i alla fall på ett sätt så att jag kan ta till mig det.

Dina ord gjorde tyvärr det då INTE.
Men jag sitter här och skriver faktiskt ganska oberörd, som vanligt, ingen atombomb som håller på att brisera eftersom det explosiva i ett dåligt humör sträcker sig till att just vara kort och kraftfullt. Jag vet att tygla mina känslor med ett visst förnuft med.
Citera
2020-01-20, 13:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag är emot varje person som dödar och alla som orsakar problem. Och mot varje rasistisk person. Han hatar den andra och respekterar inte honom. Vi borde respektera varandra.
En dödlig brottsling. Han måste deporteras utanför Sverige. Och fängslade honom. Men du ska inte titta på en oskyldig person och anklaga honom. Saker som inte har något att göra med det. Detta är orättvist. Och partiskhet. Och rädsla är inte berättigad.
Jag bodde i Sverige i 6 år och har inte sett några problem hända nära mig. Ömsesidig respekt krävs.
Jag vet också att översättningsresultatet inte är perfekt. Av min översättare. Tyvärr finns det saker som inte når.
Varför tror du att du mött rasism här? Du tror det därför att du lärt dig att det är rasism att kritisera islam. Det är fel: inte ens att hata islam är rasism.
Där emot är det en taktik som används mot svenskar, att kalla dem rasister om de alls kritiserar islam.
Jag blev tex kallad muslim och därför en antikrist. Det är inte rasism (bara dåligt uppförande).

Annars tycker folk oftare att jag är kristen fundamentalist, och är otrevliga för det.
Rasism är det inte, utan det är RELIGION FRIHET att öppet få kritisera religion.

Analfabeten är inte rasist, och hatar inte islam ens heller. Du har lärt dig fel, av de skäl jag skrev i tidigare inlägg.
Citera
2020-01-20, 13:49
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Jag känner inte dig som person i verkliga livet så jag kan omöjligtvis veta vem du är där.
Det enda jag kan gå på är att i sin helhet så verkade du kanske själv känna dig hotad medans sen jag gjorde det med.
Sen kan du vara en person skickad av MÖ, Saudiarabien, vad som helst enkom här för att islamifiera Sverige, vad vet jag?
Svårt att veta.
Jag säger så här, av den bästa inputen\svaren jag har fått här på Flashback så är det några stycken hära som sticker ut och verkligen talar till mig i alla fall på ett sätt så att jag kan ta till mig det.

Men jag sitter här och skriver faktiskt ganska oberörd, som vanligt, ingen atombomb som håller på att brisera eftersom det explosiva i ett dåligt humör sträcker sig till att just vara kort och kraftfullt. Jag vet att tygla mina känslor med ett visst förnuft med.

Min vän, för Saudiarabien bryr jag mig inte. Dess ledare är korrupta. Jag är inte intresserad av dum politik. Det praktiseras av Saudiarabien: Förresten, muslimer gillar inte Saudiarabien när det var ett krig i Syrien. Saudiarabien har inte hjälpt det syriska folket med någonting. Det var en del av problemet. Tror du att jag älskar hennes kungar? Alla kungar är korrupta. De har kommit till makten utan ens val och demokrati. Saudiarabien har miljarder och hjälper inte de fattiga över hela världen. Jag är en neutral muslim. Tillbedja Gud mellan mig och honom. Och respektera den andras kultur. Om dina ord är korrekta angående Saudis finansiering av moskéer. Undersökningen måste inledas. För att ta reda på orsaken till denna finansiering. Är det för ett specifikt syfte? Och om det finns några tvivel. Finansieringen bör minskas omedelbart och ses över av regeringen. Jag förstod den här punkten. Från dig
Jag vill inte att du blir arg på mina ord. Men du respekterade inte diskussionen. I våra tidigare samtal. Min översättare. Han sa förolämpningar från dig. Om islamens religion. Och om mig. Du sa att detta var rasistiskt för dig eftersom du behandlade mig utan respekt.
Jag vet inte om orsaken är översättaren. Inte översatt korrekt. Men för att kunna förstå dig. Fråga mig något. Och jag svarar dig. Skriv inte en lång diskussion, översättaren kommer att vara felaktig
Citera
2020-01-20, 13:59
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Varför tror du att du mött rasism här? Du tror det därför att du lärt dig att det är rasism att kritisera islam. Det är fel: inte ens att hata islam är rasism.
Där emot är det en taktik som används mot svenskar, att kalla dem rasister om de alls kritiserar islam.
Jag blev tex kallad muslim och därför en antikrist. Det är inte rasism (bara dåligt uppförande).

Annars tycker folk oftare att jag är kristen fundamentalist, och är otrevliga för det.
Rasism är det inte, utan det är RELIGION FRIHET att öppet få kritisera religion.

Analfabeten är inte rasist, och hatar inte islam ens heller. Du har lärt dig fel, av de skäl jag skrev i tidigare inlägg.

Jag har många vänner i Sverige. De var här för tjugo år sedan. Och deras religion var till och med kristen. Vissa svenska människor behandlar dem dock på ett rasistiskt sätt. Han berättade för dem. Du är en ful svart hud. Du är en ful invandrare. Återvänd till ditt land. Har du en svart skalle ?? Vad kallar dessa beteenden? Enligt din åsikt
Kanske finns det en missförståelse om ordet rasism här. Jag menade hat mot den andras tro.
Men översättaren tog fel. Tyvärr tolkades min avsikt inte ordentligt. Av översättaren.
Citera
2020-01-20, 14:20
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Svårt att veta.

Om du inte menar att förolämpa mig personligen med dina kommentarer. Du har ingen avsikt att göra det. Jag ber om ursäkt i det här fallet, naturligtvis är du inte rasistisk om din avsikt är bra mot mig. I dina kommentarer.
Tyvärr kan problemet ligga hos den översättare jag använder.
Citera
2020-01-20, 14:46
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Om du inte menar att förolämpa mig personligen med dina kommentarer. Du har ingen avsikt att göra det. Jag ber om ursäkt i det här fallet, naturligtvis är du inte rasistisk om din avsikt är bra mot mig. I dina kommentarer.
Tyvärr kan problemet ligga hos den översättare jag använder.
Ja för fabian. Jag tar inte åt mig allt för mycket, sen så är du bra som säger som du säger nu. Inte många som gör det.
(Ibland svär jag men gillar inte personligen uttrycket egentligen som är; "Ja FÖR f*n). Bortredigerat och kanske löjligt.
Nu gjorde jag det krångligt för Zoom att förstå antar jag, inte meningen.

Glömt
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-20 kl. 15:02.
Citera
2020-01-20, 15:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Min vän, för Saudiarabien bryr jag mig inte. Dess ledare är korrupta. Jag är inte intresserad av dum politik. Det praktiseras av Saudiarabien: Förresten, muslimer gillar inte Saudiarabien när det var ett krig i Syrien. Saudiarabien har inte hjälpt det syriska folket med någonting. Det var en del av problemet. Tror du att jag älskar hennes kungar? Alla kungar är korrupta. De har kommit till makten utan ens val och demokrati. Saudiarabien har miljarder och hjälper inte de fattiga över hela världen. Jag är en neutral muslim. Tillbedja Gud mellan mig och honom. Och respektera den andras kultur. Om dina ord är korrekta angående Saudis finansiering av moskéer. Undersökningen måste inledas. För att ta reda på orsaken till denna finansiering. Är det för ett specifikt syfte? Och om det finns några tvivel. Finansieringen bör minskas omedelbart och ses över av regeringen. Jag förstod den här punkten. Från dig
Jag vill inte att du blir arg på mina ord. Men du respekterade inte diskussionen. I våra tidigare samtal. Min översättare. Han sa förolämpningar från dig. Om islamens religion. Och om mig. Du sa att detta var rasistiskt för dig eftersom du behandlade mig utan respekt.
Jag vet inte om orsaken är översättaren. Inte översatt korrekt. Men för att kunna förstå dig. Fråga mig något. Och jag svarar dig. Skriv inte en lång diskussion, översättaren kommer att vara felaktig
Sveriges regeringar har ju HJÄLPT Saudi Arabien att sprida dess version av islam i Sverige.
Regeringen idag motarbetar istället dem som vill stoppa Saudi. Det beror på att regeringen inte vill gott för oss. Regeringen vill gott för dem som styr världen, inte för svenskarna.
Citera
2020-01-20, 15:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag tycker inte att någon enskild person ska drabbas.
Men det kommer ändå att hända.

Precis som de gjorde i Syrien och Irak, tex, så vill världens ledare nu göra med Sverige.

Muslimska terrorister och muslimer som vill ta över Sverige är inte de som styr världen. De här muslimerna här bara verktyg för dem som styr på riktigt.

Jag förstår att DU inte alls vill något av detta. Jag pratar bara om vad som händer i Sverige. Och allt detta gör svenskar på sin vakt. Och det är nödvändigt att vara på sin vakt.

De som styr världen är samma som etablerade Israel en gång i tiden.
Citera
2020-01-20, 16:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Precis som de gjorde i Syrien och Irak, tex, så vill världens ledare nu göra med Sverige.

Muslimska terrorister och muslimer som vill ta över Sverige är inte de som styr världen. De här muslimerna här bara verktyg för dem som styr på riktigt.

Jag förstår att DU inte alls vill något av detta. Jag pratar bara om vad som händer i Sverige. Och allt detta gör svenskar på sin vakt. Och det är nödvändigt att vara på sin vakt.

Citera
2020-01-20, 16:18
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

Did you know that 99% of Muslims hate ISIS?
Do you know that I am a Muslim? I fear ISIS stupidity, ignorance and naivety?
It kills Muslims a lot in the Middle East.
Did you know that ISIS is a lie? They are well trained gangs. It lies and claims to represent Islam. But 99 percent of Muslims hate and fight it daily in the Middle East.
By the way, ISIS never represents Islam. I wonder who supports him? And why? What is his global agenda?
Exclamation questions!
Did you know that Saudi Arabia is weak? And controlled by the United States and Israel?
Israel and the United States take all of the Saudi money easily.
No one likes politicians in Saudi Arabia. They never represent Islam. They only seized power. The Islamic religion is clean, but the politicians who rule Saudi Arabia are corrupt and very stupid
Citera
2020-01-20, 16:22
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:

Varför tror du att det finns en hemlig agenda? För muslimer? De vill kontrollera Sverige?
Sverige är mycket kallt och svårt att bo i. Det har ingen rikedom i sig.
Förresten, jag funderar på att lämna Sverige efter flera år. För det finns inte mycket sol. Och väldigt kallt. Jag tror att ingen ber om kontroll över Sverige från muslimer?
Och de vill bara lämna så snart som möjligt
Har du bevis och skäl för att bevisa detta?
Senast redigerad av 8888zoom8888 2020-01-20 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in