2020-01-20, 11:17
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Suck... att såna här diskussioner enbart handlar om hur rätt dera egen religion är medans alla andra är helt fel. Det finns hur många religioner som helst men du har definitivt valt rätt! Av alla religioner som finns så är det just din religion som är den enda rätta religionen och alla som säger emot är helt efterblivna idioter som inte kommer komma till himmlen eller vad man nu tror på...

Det finns inte mer rätt eller fel. Kanske vi alla borde dö? Sluta nu. Varflr gör vi nåt.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-20 kl. 11:35.
Citera
2020-01-20, 12:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
nu förvånar du mig. Inte.
Det var väl väntat. Egentligen. Tack för alla fina ord dock. Är det så det ska vara så är det så.

Man måste använda islam som syndabock? Det går inte i kristendomens namn. Måste vara rebeller. Så då har vi det utagerat.
När NATO "måste ta över" pga inrikes konflikter så kommer de antagligen skylla på muslimerna, ja.
Det är enkelt att skapa kulturella konflikter genom invandring från MÖ, då kulturerna är så fundamentalt olika.
Citera
2020-01-20, 12:12
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Du ska älska. Det går bra med kärlek. Behöver inte vara rädd. Vänligen respektera Gud.

Vad menar du med frukta Gud?
Du BÖR älska. En kärlek som är som en regel, ett påbud och mekanisk befallning direkt kommer aldrig att leda till någons kärlek.
Sen vill jag inte svara på något mer SVAMMEL som sägs i denna tråden efter att folk efter mig skrivit som många gånger bara har en tendens till att slå av läsförmågan till slut och läsa in vad man vill.

Jag orkar inte sitta här och behöva försvara endast mitt synsätt som inte utgör ett hot mot någon samtidigt som jag känner mig hotad som person, och Sverige som land.
Sträcker inte ut en hand om ömsesidig förståelse till folk som vänder och vrider på det man säger för att få det att se ut som något annat än det var menat att påvisa och uttrycka, och intentionen med det som skrevs var en ANNAN än dom svar jag fick av Zoom som innehöll inte mindre än fyra anklagelser, hatretorik påpekade han att jag spred med.

Jag misstänker t.o.m. att han satt och betade av dom en och en vad han skulle anklaga mig för.
Tog dom en och en som om han skulle ha varit direkt instruerad av någon om vad han skulle skriva, jag misstänker det nu, INTE nödvändigtvis SANT.
Men en misstanke om det.

LadySweden är trevlig i alla fall och sympatisk. Har lessnat på denna skittråden redan vid det här laget.
Får gå in i försvarsställning själv mot Zoom och det blev obehagligt bara.
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
När NATO "måste ta över" pga inrikes konflikter så kommer de antagligen skylla på muslimerna, ja.
Det är enkelt att skapa kulturella konflikter genom invandring från MÖ, då kulturerna är så fundamentalt olika.
MÖ?
Tänker på en ko då men vad står det för?
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-20 kl. 12:51.
Citera
2020-01-20, 12:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du ska älska. Det går bra med kärlek. Behöver inte vara rädd. Vänligen respektera Gud.

Vad menar du med frukta Gud?
Jag menar frukta Gud. Gud är helig, och att frukta Gud leder till att söka Gud.

Bibelord på det:
2 Petrus 3:10-11
Ordspråksboken 9:10
Ordspråksboken 1:7

M.fl.
Citera
2020-01-20, 12:50
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
En bra syndabock är islam tydligen. Folk är likadana. Underkasta er lagen. Vi hittar nog på nåt. Som vanligt.
Citera
2020-01-20, 12:54
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Du BÖR älska. En kärlek som är som en regel, ett påbud och mekanisk befallning direkt kommer aldrig att leda till någons kärlek.
Sen vill jag inte svara på något mer SVAMMEL som sägs i denna tråden efter att folk efter mig skrivit som många gånger bara har en tendens till att slå av läsförmågan till slut och läsa in vad man vill.

Jag orkar inte sitta här och behöva försvara endast mitt synsätt som inte utgör ett hot mot någon samtidigt som jag känner mig hotad som person, och Sverige som land.
Sträcker inte ut en hand om ömsesidig förståelse till folk som vänder och vrider på det man säger för att få det att se ut som något annat än det var menat att påvisa och uttrycka, och intentionen med det som skrevs var en ANNAN än dom svar jag fick av Zoom som innehöll inte mindre än fyra anklagelser, hatretorik påpekade han att jag spred med.

Jag misstänker t.o.m. att han satt och betade av dom en och en vad han skulle anklaga mig för.
Tog dom en och en som om han skulle ha varit direkt instruerad av någon om vad han skulle skriva, jag misstänker det nu, INTE nödvändigtvis SANT.
Men en misstanke om det.

LadySweden är trevlig i alla fall och sympatisk. Har lessnat på denna skittråden redan vid det här laget.
Älska dina likar är bra. Och tillväxt i kärlek.
Annars vet jag inte hur man växer.
Tro tro tro.
We are all the same. Kram . inget illa.
Citera
2020-01-20, 12:55
Medlem
Analfababetens avatar
Jaså Mellanöstern. sen så gillar inte jag att frukta någon, då omintetgörs min förmåga till att älska vederbörande. Blir motsägelsefullt, personlighetskluvet.
Den man fruktar lär man inte älska, inte jag i alla fall, är man rädd för något så kommer inga ömsinta tankar utan en reflex att försvara sig mot ett hot bör infinna sig.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-20 kl. 12:57.
Citera
2020-01-20, 12:56
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Jag menar frukta Gud. Gud är helig, och att frukta Gud leder till att söka Gud.

Bibelord på det:
2 Petrus 3:10-11
Ordspråksboken 9:10
Ordspråksboken 1:7

M.fl.
Jag förstår. Håller med. Hoppas jag kan det. Jag är nog inte så bra på det.
Älska Gud funkar också. Frukta missbruk.
Citera
2020-01-20, 12:57
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Älska dina likar är bra. Och tillväxt i kärlek.
Annars vet jag inte hur man växer.
Tro tro tro.
We are all the same. Kram . inget illa.
Ja kram tillbaka. Lev väl.
Citera
2020-01-20, 13:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Men en misstanke om det.

MÖ?
Tänker på en ko då men vad står det för?
MÖ= MellanÖstern
Citera
2020-01-20, 13:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jaså Mellanöstern. sen så gillar inte jag att frukta någon, då omintetgörs min förmåga till att älska vederbörande. Blir motsägelsefullt, personlighetskluvet.
Den man fruktar lär man inte älska, inte jag i alla fall, är man rädd för något så kommer inga ömsinta tankar utan en reflex att försvara sig mot ett hot bör infinna sig.
Att fråga sig "hur man ligger till där uppe" är ju att frukta Gud

Gudsfruktan är knappast att vara rädd för Guds närhet.
Citera
2020-01-20, 13:15
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Det är något som är bra att känna till när man kommer till Sverige:

Det händer väldigt mycket här som du aldrig kommer att få veta av tidningarna, TV eller SFI.

Sverige står under attack, inifrån. De som orsakar krigen i MÖ håller på att orsaka krig här i Sverige.
Våra politiker ljuger. Media ljuger. Vårt ekonomiska system har tagits över av folk som vill oss ont.
Och:
Muslimska terrorister släpps in i Sverige, som ett verktyg för att attackera vårt land och folk.

De vill också splittra människorna som finns här för att orsaka konflikter. Därför får du lära dig fel saker om svensk demokrati och religionfriheten, både av moskéer i Sverige och av svenska instanser.

Inte bara muslimska terrorister släpps in. Tex vill Muslimska Brödraskapet ta över vårt land.
Det tillåts dock endast pga dem som även förstört Mellan Östern.

Svenskarna vet detta, mer eller mindre i alla fall.
Därför får du de här reaktionerna, från tex Analfabeten.

Jag är emot varje person som dödar och alla som orsakar problem. Och mot varje rasistisk person. Han hatar den andra och respekterar inte honom. Vi borde respektera varandra.
En dödlig brottsling. Han måste deporteras utanför Sverige. Och fängslade honom. Men du ska inte titta på en oskyldig person och anklaga honom. Saker som inte har något att göra med det. Detta är orättvist. Och partiskhet. Och rädsla är inte berättigad.
Jag bodde i Sverige i 6 år och har inte sett några problem hända nära mig. Ömsesidig respekt krävs.
Jag vet också att översättningsresultatet inte är perfekt. Av min översättare. Tyvärr finns det saker som inte når.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in