Citat:
Och varje gång ska man själv betala en viss summa för denna service? Antar det inte är något man återfår vid återköp? Rena vinsten då alltså.
Man undrar ju då hur det fungerar med omdömen och kundrecensioner som iaf tidigare varit så otroligt viktigt att hålla en hög nivå på? Får man in så många 10/10 betygsättande kunder som inte fått något som krånglar så alla andra som behövt mer service än köpa produkten dränks bort? Väldigt ofta man ser på prisjakt.se hur "omdömen är gjorde på företagets hemsida" är bara högvis med maxbetyg där man skriver typ "fick produkten, inga problem 10a!" eller "snabb leverans 10/10". Sen så fort man kommer till prisjakts egna recensioner så är dom alltid mer kritiska eller dom ända som ger mindre än 9/10 stjärnor.
Någonting har i alla fall ändrats där man anser det är mer lönande att ge usel service för att spara in pengar än att ta en smällen för något som annars hade gett ett gott intryck. På något sett har dom satt det i system utan att det biter dom tillräckligt i arslet efteråt.
Man undrar ju då hur det fungerar med omdömen och kundrecensioner som iaf tidigare varit så otroligt viktigt att hålla en hög nivå på? Får man in så många 10/10 betygsättande kunder som inte fått något som krånglar så alla andra som behövt mer service än köpa produkten dränks bort? Väldigt ofta man ser på prisjakt.se hur "omdömen är gjorde på företagets hemsida" är bara högvis med maxbetyg där man skriver typ "fick produkten, inga problem 10a!" eller "snabb leverans 10/10". Sen så fort man kommer till prisjakts egna recensioner så är dom alltid mer kritiska eller dom ända som ger mindre än 9/10 stjärnor.
Någonting har i alla fall ändrats där man anser det är mer lönande att ge usel service för att spara in pengar än att ta en smällen för något som annars hade gett ett gott intryck. På något sett har dom satt det i system utan att det biter dom tillräckligt i arslet efteråt.
Man blir återbetalningsskyldig om de inte hittar något fel på den.
Annars slipper man betala.
På det inlämningsställe jag använder.
Så var det även då jag köpt hos Telia.
Och där löste de aldrig felet. Till slut fick jag den lagad på Samsung, direkt hos operatören. Det var några år sen, och då var det ett mer diffust fel (att den laddade ur snabbt).
Folk får mycket bättre service med Apple har jag hört, men jag vägrar att bli livegen deras produkter. Dessutom så har ju folk skrivit trådar här hur hopplöst det är med att få ut reservdelar där då det gäller datorer och sånt. De har tydligen också blivit mer kundovänliga.
Du har aldrig haft strul med mobil själv?
Jag har haft mobiler mellan varven, som jag använt till de tagit slut (utan att behöva reparera därför att det varit fel på dem redan vid köpet), men sen har jag haft sämre tur med andra, och råkat ut för dessa otrivsamma kundbemötande.
Citat:
Man undrar ju då hur det fungerar med omdömen och kundrecensioner som iaf tidigare varit så otroligt viktigt att hålla en hög nivå på?
Ja, exakt. Då vi vuxit upp i samhället, så har serviceminded och trevligt kundbemötande varit A och O i butiker. Och samtidigt har även försäljare verkligen kunnat trivas i sitt yrke och tyckt om just kundkontakten (var ju någon artikelserie för ett par år sen om hur de anställda trivdes bra på Åhlens tex)
Jag begriper inte hur dessa arrogant, uttråkade och otrevligt-kundbemötande-försäljare står ut med sig själva?
De är så ignoranta så man flyr stället ju.
Man flyr in på Kjell och Company t ex. Jättetrevlig personal.
Senast redigerad av dialektiker 2020-01-14 kl. 19:21.
Senast redigerad av dialektiker 2020-01-14 kl. 19:21.