Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag har testat alla operatörer, både privat och för företag. Där jag befinner mig så har 3 varit dom enda som genomgående varit trevliga och hjälpsamma. Då har jag varit i olika butiker och träffat flera stycken under ett antal år. Aldrig ett otrevligt bemötande.
Sen är det självklart för mig att gå direkt till operatören. Varför skulle jag inte det? Går du till El-giganten eller The Phonehouse så är det bara en mellanhand som också skall ha en del av kakan. Varför skulle jag bistå med det för? Speciellt eftersom mellanhanden i vissa frågor ändå måste hänvisa till operatören.
Strular det du har köpt så måste du så klart gå dit där du köper det.
Sen är det så att El-giganten och The Phonehouse inte har riktigt samma priser som opertörerna har. Dom kan ge samma listpriser men operatörerna har ofta egna rabatter och deals. Dom har du inte hos El. och TheP. Då måste du pruta bort priserna från själva försäljaren.
Mitt tips: Gå alltid direkt till operatörerna och köp.
Jag har märkt det. Och di facto har jag vänt mig direkt till operatören med min trasiga mobil nu.
Men jag begriper fortfarande inte att de har mage att vara så otrevliga i sitt kundbemötande. Deras attityd är hemsk, även vid försäljning.
De har fått jävligt mycket anmälningar på sig såg jag nu på nätet, innan Elgiganten köpte upp dem. Det nonchalanta kundbemötandet verkar sitta i. Hur kan man stå ut på en arbetsplats om man hatar kunder?
Jag träffade på en, trevligare försäljare, i kringliggande butik i Stockholm,
han förklarade otrevligheten hos tex Sveavägens butik att de är sjukt stressade där.
Sen råkade jag ut för en sån där arrogant, uttråkad och totalt ointresserad av kundkontakt i samma butik i den där det varit en trevligare försäljare.
( Men försäljarna var lika dryga och otrevliga, samt inte ett skit behjälpliga i kundkontakt, även på SIBA, på Kungsgatan i Stockholm.)
Edit: Såg att Phonehouse fått många anmälningar på sig, vad det gäller kundkontakt, vid återköp och reklamationer
https://www.testfakta.se/sv/ekonomi/article/42-anmalningar-mot-mobilaterforsaljare
De har inte förbättrat sig ett piss sen Elgiganten köpte upp dem isåfall.