2020-01-15, 23:04
Medlem
En fråga är det nån som vet om Nolva är toxic för levern? i vilken skala såfall?
Citera
2020-01-17, 17:58
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
En fråga är det nån som vet om Nolva är toxic för levern? i vilken skala såfall?

FASS anger att en möjlig biverkning av tamoxifen, som är den aktiva substansen i nolvadex, är förhöjda levervärden så någon påverkan har det. Sen är det knappast det allra värsta man kan stoppa i sig men vet man med sig att man har taskig lever sedan innan bör man kanske tänka till en eller två gånger.
Citera
2020-01-17, 18:27
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniiit
Tja, mitt namn är.... är 31 år, tränat mestadels kampsport i flera år men är sugen på att bygga upp mig. Tänkte köra som första kur endast testo e, fronta med 500-600 mg och sen 250-300 mg e4d i 12-14 veckor, eller testo c, fronta med 500 mg och 250 mg e3d i 12-14 veckor, med en pct på Nolvadex i 50 dagar med start 7-14 dagar efter sista sticket, dag 1 en front på 60 mg, dag 2-7 40 mg och sen dag 8-50 20 mg. Funkar detta som ett bra upplägg? Har läst igenom trådarna så gott det går och har lite problem med att läsa bokstavs kombo... Sen en annan fråga är det vanligt att BT kommer under en testo kur, eller är det endast efter kuren gyno känningar kommer? Jag är 120% säker på att jag vill ta någon av kurerna, men avvaktar tills jag är tillräckligt påläst om BT och gyno känningar. Mvh...

Ganska svårläst textmassa ovan, men:

* Om du kör Testo C - varför ska du köra E3D? Förstår inte logiken.
* Varför, som första kur, kör du inte E5D upplägg snarare än E4D som är signifikant högre nivåer?
* Om frontning tvistar de lärde. Jag frontar i regel, men även kört kurer utan att fronta.
* Nolvadex 50 dagar med 7-14 dagar efter start: Varför så lång nolvadex session? Varför bara vänta 7 dagar? Ska du ta blodprov och basera på detta menar du? Det vore ju grymt. Men om du skippar blodprovet skulle jag rekommendera att du startar nolvan mellan dag 14-21 efter sista stick.
* BT - vanligt? Det kan ingen av oss svara på.
* AI - har du inte tänkt köra någon AI ihop med kuren? Långt vanligare att folk skriver om BT, kliande bröst etc när de inte kör AI. Räkna kallt med att ditt östradiol skjuter upp till 400-600pmol på en kur likt den du tänker om du inte kontrar med AI.

Hoppas det ger dig svar på några frågor.

Mvh E
Citera
2020-01-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Ganska svårläst textmassa ovan, men:

* Om du kör Testo C - varför ska du köra E3D? Förstår inte logiken.
* Varför, som första kur, kör du inte E5D upplägg snarare än E4D som är signifikant högre nivåer?
* Om frontning tvistar de lärde. Jag frontar i regel, men även kört kurer utan att fronta.
* Nolvadex 50 dagar med 7-14 dagar efter start: Varför så lång nolvadex session? Varför bara vänta 7 dagar? Ska du ta blodprov och basera på detta menar du? Det vore ju grymt. Men om du skippar blodprovet skulle jag rekommendera att du startar nolvan mellan dag 14-21 efter sista stick.
* BT - vanligt? Det kan ingen av oss svara på.
* AI - har du inte tänkt köra någon AI ihop med kuren? Långt vanligare att folk skriver om BT, kliande bröst etc när de inte kör AI. Räkna kallt med att ditt östradiol skjuter upp till 400-600pmol på en kur likt den du tänker om du inte kontrar med AI.

Hoppas det ger dig svar på några frågor.

Mvh E

Därför jag frågar, fick nämligen tips av detta från en jobbar kompis. Var själv inne på e5d, men han sa att det var bättre var e3d.

Angående nolva, så kändes det bra med så långt. Kanske är onödigt? Yes, 14 dagar efter stick okej 👍.
Citera
2020-01-18, 10:58
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Därför jag frågar, fick nämligen tips av detta från en jobbar kompis. Var själv inne på e5d, men han sa att det var bättre var e3d.

Angående nolva, så kändes det bra med så långt. Kanske är onödigt? Yes, 14 dagar efter stick okej 👍.

Det är mer optimalt att ha en tätare injektionsfrekvens, men e5d funkar också bra på Test Cyp. Rekommenderar dig att använda insulinsprutor eller tunna nålar (orange) för injektioner om du ska köra e3d.
Citera
2020-01-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det är mer optimalt att ha en tätare injektionsfrekvens, men e5d funkar också bra på Test Cyp. Rekommenderar dig att använda insulinsprutor eller tunna nålar (orange) för injektioner om du ska köra e3d.
Får man fråga varför du rekar insulinnålar till im?
Han kan ju sätta rumpa,lår,Axel sen runt igen fast på andra sidan... ingen risk för ärrbildning om du tänker på det
Citera
2020-01-18, 12:44
Medlem
Citat:

Testo e c sätts med fördel 2ggr/v. Kör tex mån Tors. Funkar oxå ypperligt med e4d eller e5d.
Kör du testo e börja med nolvan 12 dagar efter sista stick. Testo c 14 dagar
Mina fem cent
Citera
2020-01-18, 15:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemongin
Får man fråga varför du rekar insulinnålar till im?
Han kan ju sätta rumpa,lår,Axel sen runt igen fast på andra sidan... ingen risk för ärrbildning om du tänker på det

Upplever själv att det är högre risk för PIP när man injicerar med grövre nålar och det kan vara ganska begränsande för rörligheten när det kommer till andra muskler än rumpan, och TS säger att han tränar kampsport.
Citera
2020-01-18, 18:03
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:

Hej
Ja - det är bättre. Men då justerar du ju så klart doseringen. Du kan inte gå med 250mg E5D till 250mg E3D. Du förstår själv att det ökar doseringen rejält!

Ser svaren ovan och ingen skriver det till dig: Men du lär sänka doseringen om du kör E3D. Folk har svårt för att ge nyanserade svar till nybörjare och tror att de ska "läsa mellan raderna".
Vill du bli en nåldyna och sticka var 3e dag? Go for it men minska mängden.
Eller så kör du som majoriteten - E5D och är lika glad för det. För övrigt är halveringstiden ungefär likadan mellan Testo E och C så att du ska öka stickfrekvens just för att du kör C är fel.

Ang Nolva - det börjar man med det när ens testo-nivår ligger runt normala nivåer. Bör inträffa tidigast efter 14 dagar på Testo E - därav min rekommendation att börja med Nolva 14-21 dagar efter sista stick.

Ps. Börja inte greja med insulinnålar. Var en man och kör blå nålar för stick - gröna för uppsug. Lär dig sticka så får du minimalt med PIP. Alternera mellan rumpa och lår. Case closed. Ds.

/Exodus
Citera
2020-01-19, 16:53
Medlem
Grymt tack för tipsen, lägger om mitt tänk och kör e5d i stället, blir betydligt billigare också. Kör nolva efter 12 dagar 👍👍. Men då det verkar som att det kan uppstå bt under själva kurens gång då köper jag upp en dubbel uppsägning av nolva så jag är säker. Varför jag fråga är för att av han jag tänkte köpa skiten av sa att det kommer bt endast efter kur och inte inder. För han tyckte jag skulle köra på och köpa nolva när det närmade sig slutet av kuren.
Citera
2020-01-19, 19:24
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Grymt tack för tipsen, lägger om mitt tänk och kör e5d i stället, blir betydligt billigare också. Kör nolva efter 12 dagar 👍👍. Men då det verkar som att det kan uppstå bt under själva kurens gång då köper jag upp en dubbel uppsägning av nolva så jag är säker. Varför jag fråga är för att av han jag tänkte köpa skiten av sa att det kommer bt endast efter kur och inte inder. För han tyckte jag skulle köra på och köpa nolva när det närmade sig slutet av kuren.

Jag tror knappast att du lär få gyno av 250-300mg e5d, så det känns onödigt att köpa mer Nolva. Har själv kört 1000mg i veckan som mest utan problem. Bara att använda den Nolva du har ifall du skulle börja få gynokänningar och beställa mer då.
Citera
2020-01-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror knappast att du lär få gyno av 250-300mg e5d, så det känns onödigt att köpa mer Nolva. Har själv kört 1000mg i veckan som mest utan problem. Bara att använda den Nolva du har ifall du skulle börja få gynokänningar och beställa mer då.

Okej, men är lite osäker på om det alltid går att gå ta på när man väl behöver det, så kanske endå är bäst att ha lite extra hemma.

Sen såg någon skrev om "al", vad är al för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in