2020-01-19, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ja det är bara det att jag skulle vilja ha kontakt med Han på ett mer påtagligt direkt sätt, så att jag VET, eller i alla fall känner mig mer trygg i min tro och hur jag står inför Honom med stort "H".
Nånting måste jag ha att navigera mig efter i dessa dagar för att min tro ska kännas stark.
Det är nog inte ovanligt att känna, jag går dessutom inte regelbundet till någon kyrka som kanske bör göras, vad vet jag.
Först och främst Analfabeten, man har inte Fadern om man förnekar Sonen, så för att du ska ha en nära relation med vår Fader så måste du ta emot Jesus Kristus. Det gör du om du tror på det evangelium som Paulus predikade:

1 Korinthierbrevet 15:1-8
Citat:
Bröder, jag vill påminna er om evangeliet som jag predikade för er, som ni tog emot och står fasta i, och genom vilket ni blir frälsta. Jag vill påminna er om orden som jag förkunnade, om ni nu håller fast vid dem. Annars var det förgäves att ni kom till tro. Jag meddelade er det allra viktigaste, vad jag själv hade tagit emot, att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna, och att han visade sig för Kefas och sedan för de tolv. Därefter visade han sig för mer än femhundra bröder på en gång, av vilka de flesta ännu lever, medan några är insomnade. Sedan visade han sig för Jakob och därefter för alla apostlarna. Allra sist visade han sig också för mig, som är såsom ett ofullgånget foster.

Tror du på detta? Många säger sig tro men de närmar sig Gud med sina läppar, men med sina hjärtan är de långt borta.
Citera
2020-01-19, 22:07
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Men lägg av nu med dina grundlösa anklagelser om rasism. Du vet redan just vad jag reagerar emot och varför.
Du går på samma linje utan något nytt att tillföra diskussionen än just GRUNDLÖSA anklagelser.
Du kan inte hitta ett smack som skulle kunna påvisa att så skulle vara fallet utifrån vad jag skrivit här hitintills på Flashback och det är det ENDA du kan veta om mig som person.
Anklagar du mig för at vara rasist så bör du kunna påvisa just den anklagelsen mot mig med NÅT konkret alls.
Jag tillbakavisar dina totalt desperata försök nu när du greppar efter halmstrån till argument att kasta emot mig och du har endast pladdrat mest på sistone medans mina ord talar för sig självt.
Ha någonting ALLS att komma med annat än att få in en slutkommentar nu.
Islam var ämnet hära, Islam och dess konsekvenser för oss alla.
Jag har inte, du HAR, pratat i dom termerna. Lågt, låga försök till att foula ut mig med din papegoj retorik som låter just repeterat, att dra rasistkortet är populärt, men UTTJATAT och missbrukat.

Jag angriper varken dig som person eller din härkomst\hudfärg utan du drar nu ner diskussionen under din nivå med FLIT.

Du har ingenting längre annat än yakkety-yak (skitsnack\pladder på Engelska), att komma med.

Tja, jag kommer att glömma alla tidigare ord. Berätta vad ditt problem är
Fråga mig vad du vill exakt och jag kommer att svara dig Men försök att skriva på ett enkelt sätt. Det finns några ord som jag inte förstår på svenska. Till och med översättaren. Han säger att jag inte vet?
Vad är din idé och din fråga, Jag vill inte att missförstånd ska hända på grund av mitt översättarprogram
Citera
2020-01-19, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Det är rasism att betrakta en viss religion som ett hot och ett hot.
Det där är aftonbladets definition av rasism. Det stämmer inte.
Citera
2020-01-19, 22:11
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Först och främst Analfabeten, man har inte Fadern om man förnekar Sonen, så för att du ska ha en nära relation med vår Fader så måste du ta emot Jesus Kristus. Det gör du om du tror på det evangelium som Paulus predikade:

1 Korinthierbrevet 15:1-8

Tror du på detta? Många säger sig tro men de närmar sig Gud med sina läppar, men med sina hjärtan är de långt borta.
Läs min tråd tidigare om min tid i Kristi Församling, ett förslag.
Jag har gjort mitt bästa som ex-medlem dära i en väldigt seriös och engagerad församling tidigare och du kanske behöver lite mer bakgrundshistoria om mig som person innan du vet vem jag är. Men det får räcka med att jag hänvisar till den eftersom jag inte är någon ofrälst Ateist Svensson som bara tänkt i värdsliga termer sen jag kom till tro för 30 år sen, tvärtom.

Hur seriös och trofast jag har varit i min tro och hållit mig till hans bud och lära, det vet bara Jesus Kristus själv och dom på andra sidan.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-19 kl. 22:13.
Citera
2020-01-19, 22:13
Avslutad
Citat:
Jag har gjort mitt bästa som ex-medlem dära i en väldigt seriös och engagerad församling tidigare och du kanske behöver lite mer bakgrundshistoria om mig som person innan du vet vem jag är. Men det får räcka med att jag hänvisar till den eftersom jag inte är någon ofrälst Ateist Svensson som bara tänkt i värdsliga termer sen jag kom till tro för 30 år sen, tvärtom.
Will do...
Citera
2020-01-19, 22:16
Avslutad
Citat:

Hur seriös och trofast jag har varit i min tro och hållit mig till hans bud och lära, det vet bara Jesus Kristus själv och dom på andra sidan.
Äh, trodde det skulle stå utförlig info i trådstarten. Orkar inte gå igenom en hel tråd för att se om du tror på det evangelium som Paulus predikade.
Citera
2020-01-19, 22:19
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Äh, trodde det skulle stå utförlig info i trådstarten. Orkar inte gå igenom en hel tråd för att se om du tror på det evangelium som Paulus predikade.
Ja OK
Och jag, i vanlig ordning, redigerade min kommentar EFTER att du skrev sist.
Jag är sån, en liten defekt i min förmåga att kunna uttrycka mig direkt och som jag vill fullt ut innan jag trycker på "Skicka Svar" knappen.
Jag försöker så gott jag kan att skriva det jag vill direkt.
Citera
2020-01-19, 22:21
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Tja, jag kommer att glömma alla tidigare ord. Berätta vad ditt problem är
Fråga mig vad du vill exakt och jag kommer att svara dig Men försök att skriva på ett enkelt sätt. Det finns några ord som jag inte förstår på svenska. Till och med översättaren. Han säger att jag inte vet?
Vad är din idé och din fråga, Jag vill inte att missförstånd ska hända på grund av mitt översättarprogram
Ja jag vill inte att du ska ta något jag skrev till dig PERSONLIGT nu, för det ÄR det inte.

Gud välsigne dig med Zoom
Vi måste alla kunna skilja personen från det som är det som är ovidkommande för individen i sig, därför kan jag ÄRLIGT säga att jag hyser inget agg varken mot dig som person, Araber, folk med annan hudfärg\härkomst eller religionen ens faktiskt, då har du missat min poäng med vad allt jag sa tidigare.
Så är det.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-19 kl. 22:32.
Citera
2020-01-19, 22:24
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Men lägg av nu med dina grundlösa anklagelser om rasism. Du vet redan just vad jag reagerar emot och varför.
Du går på samma linje utan något nytt att tillföra diskussionen än just GRUNDLÖSA anklagelser.
Du kan inte hitta ett smack som skulle kunna påvisa att så skulle vara fallet utifrån vad jag skrivit här hitintills på Flashback och det är det ENDA du kan veta om mig som person.
Anklagar du mig för at vara rasist så bör du kunna påvisa just den anklagelsen mot mig med NÅT konkret alls.
Jag tillbakavisar dina totalt desperata försök nu när du greppar efter halmstrån till argument att kasta emot mig och du har endast pladdrat mest på sistone medans mina ord talar för sig självt.
Ha någonting ALLS att komma med annat än att få in en slutkommentar nu.
Islam var ämnet hära, Islam och dess konsekvenser för oss alla.
Jag har inte, du HAR, pratat i dom termerna. Lågt, låga försök till att foula ut mig med din papegoj retorik som låter just repeterat, att dra rasistkortet är populärt, men UTTJATAT och missbrukat.

Jag angriper varken dig som person eller din härkomst\hudfärg utan du drar nu ner diskussionen under din nivå med FLIT.

Du har ingenting längre annat än yakkety-yak (skitsnack\pladder på Engelska), att komma med.

Min översättare. Det översätter bara förolämpningar från dig. Jag talar inte svenska djupt. Detta irriterar mig mycket. Det finns många betydelser. Värdeförlust. Vid översättning. Konversationen blir grunt. Jämfört med den avsedda betydelsen.
Det finns idéer som inte kommer så exakt som jag vill. Vid översättning.
Citera
2020-01-19, 22:28
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Min översättare. Det översätter bara förolämpningar från dig. Jag talar inte svenska djupt. Detta irriterar mig mycket. Det finns många betydelser. Värdeförlust. Vid översättning. Konversationen blir grunt. Jämfört med den avsedda betydelsen.
Det finns idéer som inte kommer så exakt som jag vill. Vid översättning.
Jaha, vad tråkigt. Skaffa en annan översättare.
Annars så pratar jag Engelska med flytningar med, flytande Engelska. Kan det vara nåt?
Tyvärr inte Arabiska.
Citera
2020-01-19, 22:32
Avslutad
Citat:
Ja OK
Och jag, i vanlig ordning, redigerade min kommentar EFTER att du skrev sist.
Jag är sån, en liten defekt i min förmåga att kunna uttrycka mig direkt och som jag vill fullt ut innan jag trycker på "Skicka Svar" knappen.
Jag försöker så gott jag kan att skriva det jag vill direkt.
Såg det nu. Tack!
Jag är av uppfattningen att man inte kan förlora sin frälsning, än mindre bli lämnad av Gud när man en gång har kommit till tro. Det kan kännas som det, men det är inte så. Med tro menar jag givetvis genuin tro, att med hjärtat närma sig Gud.

Hoppas du får svar på dina böner snart!
Citera
2020-01-19, 22:37
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Såg det nu. Tack!
Jag är av uppfattningen att man inte kan förlora sin frälsning, än mindre bli lämnad av Gud när man en gång har kommit till tro. Det kan kännas som det, men det är inte så. Med tro menar jag givetvis genuin tro, att med hjärtat närma sig Gud.

Hoppas du får svar på dina böner snart!
Tack SlussenSthlm, verkligen.
Bara några välmenande kommentarer här ifrån några andra troende betyder mycket för mig nu och låt oss stärka varandras tro här, om inget annan möjlighet ges och sprida den rätta andan här så gott det går.
Det känns bättre då om vi kan hjälpa varandra här även, det går. Och jag till andra om jag kan.

Gud välsigne dig idag, imorgon. Och härifrån ända in till himmelriket.
Alla ni som sprider Jesus ande\anda här på Flashback.
Men även alla andra med, gå med Gud och Jesus Kristus. Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in