2020-01-19, 19:58
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. I Sloraveien 4.

Jeg tror politiet har vært i huset med 3D-skanneren flere ganger. Da vil de avsløre selv ørsmå forandringer på overflatene over hele huset. Også i kjelleren.

TH flyttet tilbake like før jul 2018 og bodde der en stund. Kanskje han bor der fremdeles. Vet ikke. Kanskje TH har blitt fristet til å forbedre eller pynte på overflaten rundt et eventuelt skjulested feks i kjelleren.

Men, politiet vil neppe få en frivillig tillatelse til å slå ned vegger og/eller slå opp støpte golv i kjelleren. Jeg regner med at de vil måtte ta ut siktelse for å skaffe seg tvangshjemmel.

Hvis politiet i nær fremtid starter søk innomhus i Sloraveien, tror jeg bakgrunnen er at 3D-skanningene har gitt politiet klare indikasjoner på hvor i boligen det har skjedd forandringer. Mest sannsynlig i kjelleren.

Dette er uhyggelig, synes jeg. Jeg ønsker veldig at de finner henne, men ikke nedgravd under huset, barndomshjemmet til barna. Så trist ...
Husker noen har snakket om en gammel grunnmur på tomta, som ble brukt til platting i hagen? Var det Orderud, mon tro?
Men så er det likhunden .. den ville vel ha markert?
Citera
2020-01-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hade de inte "röntgat" huset eller vad det var förut.

Ja. Kripos gikk igjennom huset med en 3D-skanner mens mange journalister sto utenfor på gaten og fulgte med. Angivelig for å skaffe seg en nøyaktig og full oversikt over åstedet.

Men 3D-skanneren vil ikke avsløre hva som skjuler seg i murte eller støpte vegger og golv. Den registrerer kun overflatene.
Senast redigerad av kornblomst 2020-01-19 kl. 20:12. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-01-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette er uhyggelig, synes jeg. Jeg ønsker veldig at de finner henne, men ikke nedgravd under huset, barndomshjemmet til barna. Så trist ...
Husker noen har snakket om en gammel grunnmur på tomta, som ble brukt til platting i hagen? Var det Orderud, mon tro?

Skulle tro at likhunden ville markert men Orderud påstår at om du pakker inn liket med aktivt kull så vil ikke likhundene kjenne liklukten.

Skulle tro at likhundene ville oppdage lukt når væske renner ut men aktivt kull renser væske også.
TH eier vel badeland på Lørenskog ? Og de bruker vel større mengder aktivt kull for å rense bassengvannet ?
Citera
2020-01-19, 20:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja. Kripos gikk igjennom huset med en 3D-skanner men mange journalister fulgte med. Angivelig for å skaffe seg en nøyaktig og full oversikt over åstedet.

Men 3D-skanneren vil ikke avsløre hva som skjuler seg i murte eller støpte vegger og golv. Den registrerer kun overflatene.
Dåligt, det är ändå 2020.
Senast redigerad av TaxenSixten 2020-01-19 kl. 20:10.
Citera
2020-01-19, 20:05
Medlem
Citat:

Jeg vet ikke.

Må si jeg håper at det ikke er slik. Jeg håper at hun ikke er innemurt eller innestøpt i kjelleren i Sloraveien. Men det er mange som har skjult lik på denne måten tidligere.

Og ja. Uhyggelig er ordet.
Citera
2020-01-19, 20:09
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Jeg vet ikke.

Må si jeg håper at det ikke er slik. Jeg håper at hun ikke er innemurt eller innestøpt i kjelleren i Sloraveien. Men det er mange som har skjult lik på denne måten tidligere.

Og ja. Uhyggelig er ordet.

Politiet sier at de vil lete i nærområdet. Er det andre steder i nærheten av Sloraveien som MGM har forbindelse til? Noen som vet?
Citera
2020-01-19, 20:18
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Politiet sier at de vil lete i nærområdet. Er det andre steder i nærheten av Sloraveien som MGM har forbindelse til? Noen som vet?

Han eier mange eiendommer/ bedriftslokaler i umiddelbar nærhet. Blant annet i Solheimsveien, som er noen hundre meter unna. Han eier også lokalet og er deleier i treningssenteret Condis, der også GHH har eierposter.
Citera
2020-01-19, 20:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Han eier mange eiendommer/ bedriftslokaler i umiddelbar nærhet. Blant annet i Solheimsveien, som er noen hundre meter unna. Han eier også lokalet og er deleier i treningssenteret Condis, der også GHH har eierposter.

Hva med byggingen som foregikk her på samme tid? Startet opp i august 2018 ...
https://www.rb.no/nyheter/naringsliv/bilforhandlere/bygger-nytt-bilanlegg-for-bertel-o-steen/s/5-43-824506?fbclid=IwAR01gtnIAbHEF_WzLH9ONV00MIpt9FnEQg u2jW-bGim1nXt4Wa8eTjkmQKs

Men da måtte handlingen ha blitt gjort på natten ...
Citera
2020-01-19, 20:46
Medlem
Citat:
https://www.rb.no/nyheter/naringsliv/bilforhandlere/bygger-nytt-bilanlegg-for-bertel-o-steen/s/5-43-824506?fbclid=IwAR01gtnIAbHEF_WzLH9ONV00MIpt9FnEQg u2jW-bGim1nXt4Wa8eTjkmQKs

Bra forslag
Citera
2020-01-19, 20:50
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Skulle tro at likhunden ville markert men Orderud påstår at om du pakker inn liket med aktivt kull så vil ikke likhundene kjenne liklukten.

Skulle tro at likhundene ville oppdage lukt når væske renner ut men aktivt kull renser væske også.
TH eier vel badeland på Lørenskog ? Og de bruker vel større mengder aktivt kull for å rense bassengvannet ?

Interessant! Visste ikke dette!
Citera
2020-01-19, 20:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Bra forslag

Ja det er bare et steinkast unna huset til familien. Ligger faktisk midt i mellom huset og arbeidsplassen Futurum. Også rett ved siden av treningssenteret.
Senast redigerad av Monsen 2020-01-19 kl. 21:00.
Citera
2020-01-19, 21:09
Medlem
Citat:

Hvis det stemmer at forbrytelsen er et planlagt drap, og det stemmer at planleggingen startet på våren/sommeren 2018, tror jeg at også gjemmestedet til liket var bestemt tidlig i planleggingen. Da kan det ev stemme med det stedet du linker til (artikkelen ble publisert 5.07.18 ser jeg), eller ev et annet sted der GM var kjent med at det skulle bygges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in