2020-01-19, 15:17
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Men om du ställer upp ett gigantiskt teleskop i Lidköping en klar natt borde du kunna se Karlstads ljus. Kan man se en nebulosa som är massor med ljusår bort borda man kunna se en hel stad på 8 mils håll väl?

Varför kan man förresten inte se oändligt långt på jorden när man kan se månen, solen och hela galaxer med blotta ögat?

Om jorden vore helt plan utan berg och hus å grejer så ja.

Antagligen för att de är närmare än vad du tror. Förstår inte varför du utgår ifrån en helt annan modell än den som denna tråden handlar om..
Citera
2020-01-19, 15:20
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Om jorden vore helt plan utan berg och hus å grejer så ja.

Antagligen för att de är närmare än vad du tror. Förstår inte varför du utgår ifrån en helt annan modell än den som denna tråden handlar om..

Månen har man mätt avståndet till. Det kan man göra med radiopejling där man mäter svarstiden eller med laser mot de reflektorer som placerats ut under månfärderna.

Menar du att månen och solen skulle vara närmre än 8 mil?
Citera
2020-01-19, 15:21
Medlem
Citat:
Månen har man mätt avståndet till. Det kan man göra med radiopejling där man mäter svarstiden eller med laser mot de reflektorer som placerats ut under månfärderna.

Menar du att månen och solen skulle vara närmre än 8 mil?

Jag vet inte. Om man har mätt avståndet men inte du eller jag så. Ja, tillbaks till vet inte.
Citera
2020-01-19, 15:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Alldeles för stora intressen att hålla den illusionen vid liv.

Tiderna när folket svalde allt som mainstream kommunicerade är borta. Nu påbörjas en ny era. Kvar klamrar sig vissa dinosaurier vid gamla paradigmet.

Den dag rymdturism blir mainstream kommer bevisen. Dock misstänksamt när detta skjuts på tiden för varje år som går. Hur trovärdigt är det ens?

Maldiverna skulle i samma illusionistiska tema vara översvämmat flera år sen

Vilka de intressena skulle vara återstår för dig att förklara.

Konstigt att alla de här ickedinosaurierna är personer med havererad skolgång och bristfällande socialt liv, och/eller bokstavstroende religiösa.

Anledningen till att du ideligen ljuger och tar upp Maldiverna får man tro vad man vill om.
Citera
2020-01-19, 15:31
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Jag vet inte. Om man har mätt avståndet men inte du eller jag så. Ja, tillbaks till vet inte.

Jodå, det är bara att skaffa utrustningen som behövs. Kostar lite men du får plats med den i en normal trädgård.

https://tmurphy.physics.ucsd.edu/apollo/basics.html

Månstuds med radio är ganska lätt. Det skulle kunna gå att skapa ett experiment där man triangulerar månen, mäter fasförskjutningen och omloppstiden. Jag kan inte hela matematiken men fråga en astrofysiker så ska denne nog kunna visa dig hur du ska göra.
Citera
2020-01-19, 15:35
Medlem
Zwoop77s avatar
Om nu jorden är platt; hur kan det vara möjligt att det är olika årstider på jorden samtidigt? Nu är det vinter här i Sverige men sommar i Australien. Och om några månader är det tvärtom. Hur rör sig solen för att uppnå detta? Hur förklarar plattjordarna detta?
Citera
2020-01-19, 15:43
Medlem
Citat:
Jodå, det är bara att skaffa utrustningen som behövs. Kostar lite men du får plats med den i en normal trädgård.

https://tmurphy.physics.ucsd.edu/apollo/basics.html

Månstuds med radio är ganska lätt. Det skulle kunna gå att skapa ett experiment där man triangulerar månen, mäter fasförskjutningen och omloppstiden. Jag kan inte hela matematiken men fråga en astrofysiker så ska denne nog kunna visa dig hur du ska göra.

Hur snabbt reser radiovågor och hur har man uppmätt det?

Och jag vet inte om du förstår den här flat earth grejen. Men du svarar inom den ramen såhär ungefär.
Fråga nån som har blivit lurad så får du veta.

Och du måste förstå att vi vet om mycket av det vetenskapen säger och det är ganska tröttsamt att vara tillbaks i nån sorts lektionsal och höra allt igen.
Jag håller just nu på att utforska en ny teori där allt sådant förkastas. Testa det är ganska underhållande.
Du behöver inte glömma bort det du vet, det är bara att gå tillbaks när man hittar det överväldigande beviset för en sfär.
Citera
2020-01-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Om nu jorden är platt; hur kan det vara möjligt att det är olika årstider på jorden samtidigt? Nu är det vinter här i Sverige men sommar i Australien. Och om några månader är det tvärtom. Hur rör sig solen för att uppnå detta? Hur förklarar plattjordarna detta?

De jag sett förklarar att solen cirkulerar runt den platta jorden i en spiral som rör sig inåt, utåt.
Citera
2020-01-19, 15:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag pratar om hur vatten som släpps fritt alltid lägger sig plant.
Vatten som släpps fritt formas till en sfär. Vattnet i haven är inte frisläppta, de påverkas av krafter såsom gravitationen, blåst, och så vidare och formas av det.
Citera
2020-01-19, 15:52
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77

Solen rör sig i spiraliska kretsar. Vandrar mellan yttre och inre ringar.
Citera
2020-01-19, 15:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hur snabbt reser radiovågor och hur har man uppmätt det?

Och jag vet inte om du förstår den här flat earth grejen. Men du svarar inom den ramen såhär ungefär.
Fråga nån som har blivit lurad så får du veta.

Och du måste förstå att vi vet om mycket av det vetenskapen säger och det är ganska tröttsamt att vara tillbaks i nån sorts lektionsal och höra allt igen.
Jag håller just nu på att utforska en ny teori där allt sådant förkastas. Testa det är ganska underhållande.
Du behöver inte glömma bort det du vet, det är bara att gå tillbaks när man hittar det överväldigande beviset för en sfär.

Det gick inte så bra för dig i den där lektionssalen va?
Citera
2020-01-19, 15:59
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Solen rör sig i spiraliska kretsar. Vandrar mellan yttre och inre ringar.
Detta går stick i stäv mot mina egna observationer. Du kanske skulle sluta titta på youtubeklipp från bedragarna som gör det för pengarnas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in