2020-01-19, 15:10
Medlem
https://www.facebook.com/cmorefilmochserier/videos/734512920277787/

De som gjorde dokumentären om Svarten var dåligt pålästa. Han blev aldrig häktad för Palmemordet o inte förhörd heller. Det såg läkaren Källberg på Säter till.
Senast redigerad av Cianneli 2020-01-19 kl. 15:15.
Citera
2020-01-19, 15:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jaha. Vem är DF?

Det är Stocklassas GM i "Stieg Larssons arkiv", eller vad boken nu hette
Citera
2020-01-19, 15:28
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
För mig finns det bara två personer som ens har möjlighet se några ansiktsdrag, med tanke på omständigheter som avstånd och mörker. LP och AB.

Det är inte ens klarlagt om LP kunde skilja på GM och AB

De flesta konspiratörer vill inte att LP ska ha sett gm. Undrar varför? AB, verkar inte sett. Han var bakom, tillika rätt så ofokuserad/berusad. Han sa även att han inte såg gm:s ansikte.
Citera
2020-01-19, 15:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
De flesta konspiratörer vill inte att LP ska ha sett gm. Undrar varför? AB, verkar inte sett. Han var bakom, tillika rätt så ofokuserad/berusad. Han sa även att han inte såg gm:s ansikte.

Konspiratörer? Menar du konspirationsteoretiker?
Citera
2020-01-19, 16:31
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
...och även LP säger att gm vänder sig om och tittar på sina offer. LL säger i förhör att gm och LP har ögonkontakt under några sekunder. LP är det överlägset närmaste vittnet, 1meter från gm när det är som kortast, och att man då skulle tro att hon inte sett nått. Så man kan ju undra varför man nu för tiden lanserar alltmer omöjliga gärningsmän till signalement som, typ SE. LP var ganska säker och hon var rätt så överens om den fantombild som kom, med smärre justeringar.
Ja hon såg honom och jag tror att hon kände igen honom från Gamla stan, men valde samtidig vara lite försiktigt med information till PU eftersom hon inte visste varför Olof blev skjuten.
Citera
2020-01-19, 17:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja hon såg honom och jag tror att hon kände igen honom från Gamla stan, men valde samtidig vara lite försiktigt med information till PU eftersom hon inte visste varför Olof blev skjuten.

Om hon nu såg honom, varför pekade hon då ut CP? För du tror ju inte att CP mördade Palme
Citera
2020-01-19, 17:25
Medlem
Citat:
Det är Stocklassas GM i "Stieg Larssons arkiv", eller vad boken nu hette
Korrekt är att DF i Stocklassas version inte vågade, utan fumlade till det så att Alf E fick träda in och göra grovjobbet.
En fiffig krumelur för att slippa eventuellt förtal.

Men inte blir det väl mycket bättre för det...
Citera
2020-01-19, 17:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Korrekt är att DF i Stocklassas version inte vågade, utan fumlade till det så att Alf E fick träda in och göra grovjobbet.
En fiffig krumelur för att slippa eventuellt förtal.

Men inte blir det väl mycket bättre för det...

Det enda jag fastnade för i boken är den där pricken på läppen som matchar fantombilden. Det hade jag svårt att släppa. Det är en sjujäkla slump.... Eller?
Citera
2020-01-19, 17:36
Medlem
ben-varfors avatar
Nu kommer Theutenbergs böcker som e-bok. Det innebär
att dom blir elektroniskt sökbara. Det har framförts att
det är svårt att hitta i den stora informationsmängden.

https://twitter.com/theutenberg/status/1218916366402703360
Citera
2020-01-19, 18:25
Medlem
Citat:
Det enda jag fastnade för i boken är den där pricken på läppen som matchar fantombilden. Det hade jag svårt att släppa. Det är en sjujäkla slump.... Eller?
Borde egentligen fråga Sanna T om hur den pricken kommit in i bilden.
Stocklassas hypotes är annars att DF var den som sprang in i gränden. Doktor Alf vete tusan, men troligen ned mot Kungsgatan.
Skulle tydligen vara han som var ”mannen i beige som stod 30 meter norrut.
Scenariot skulle då vara att DF var tänkt som skytt men fumlade. Affe sprang fram och sköt, backade 30 meter för att sedan rusa fram och förbi och upp mot Kungsgatan.

Mer lättköpta teorier har väl framvärpts även i denna tråd sena fredagskvällar...
Jag står fast vid min tidigare slutsats.

”De försöker trötta ut oss” 😀
Citera
2020-01-19, 20:10
Medlem
Enligt den här Palmemordspodden drygt 6 minuter in berättar Dan och Tobias att man via några pärmar som de fått tillgång till fått veta att det fanns ett okänt Palmemordsvittne som räknas till de fem viktigaste,
( Börje Wingrens pärmar??)

Vilka räknar man som de viktigaste ögonvittnena till Palmemordet.
LP, AB , Anders D och Lars J?

https://www.ilikeradio.se/podcasts/palmemordet/17670/

Årskrönika 2019,
Citera
2020-01-19, 20:16
Medlem
Christer A.

"Personen är inte okänd för insatta i Palmeutredningen. Men offentliggörandet från polisen är unikt för Palmeutredningen - ytterst få namn har kommenterats officiellt. Palmegruppen hade, tillsammans med förundersökningsledaren Kerstin Skarp, på torsdagseftermiddagen en pressträff med anledning av den stundande 30-årsdagen. De vanligaste spåren kom upp - polisen, Sydafrika, walkie talkie-männen, PKK, Christer Pettersson. Och så sattes ett namn upp på projektorduken i polisens hörsal.

Polisen har inga bevis mot personen, men de tre förutsättningar som polisen alltid letar efter uppfylls: Motiv, medel, tillfälle.
* 1986 ogillade den misstänkte mördaren Palme - han hade förlorat stora summor på börsen efter nya skatteregler införda av regeringen Palme.
* Han bodde nära mordplatsen och saknar alibi. I förhör har han sagt att han var hemma, ensam, när mordet skedde.
* Han ägde en revolver av märket Smith & Wesson - det typ av vapen som användes vid mordet. Efter mordet fick han flera kallelser om att lämna in sitt vapen för provskjutning. Det gjorde han aldrig. Istället har han sagt att han sålde det till en okänd man i Kungsträdgården.
2008 tog personen livet av sig.
– Det uppslaget är speciellt. Han hade ett vapen som vi vet är av rätt sort, han fanns i närheten av mordplatsen och det är inte tillrätta, säger Palmegruppens chef Hans Melander till HD och Sydsvenskan.

– Hans beteende gör honom lite intressant, med tanke på att han får kallelse efter kallelse, om att visa upp sitt vapen, men han hörsammar inte de här kallelserna.
– Vi har fokus på honom hela tiden med tanke på att det är vapen som är på drift.
Spanarna hoppas nu på nya uppgifter om den här personen. Framförallt hoppas man kunna hitta hans revolver. Om han verkligen sålde den till någon i Kungsträdgården vet inte polisen."

https://www.sydsvenskan.se/2016-02-25/jakten-pa-nya-tips-om-misstankt-palmemordare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in