Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Jag har själv i alla år funderat över mordet på VG, dvs blev han tystad pga sitt fladdrande och pladdrande?
Men efter den här dokumentären ändrade jag uppfattning. Polisen var sjukligt svartsjuk och fimpade först fd flickvännens mor. Och därefter flickvännens nye älskare - VG.
Karln var ett klassiskt exempel på stalker och mordisk hämnare. Att han lyckades manipulera folk till ny prövning är inte alls förvånande.
Psykopat.
Det
Kay Wedens son berättade övertygade om vilken typ av människa
LC Underwood var. Att han dessutom kollat
Viktor Gunnarssons bilnummer precis innan han försvinner går ej att bortse ifrån.
VG var en närmast osannolik kvinnokarl. Mängden kvinnor som förhörs blir närmast komisk. Men kan också vara farlig. Svartsjuka är inte sällan en drivkraft i mord och med VGs kurtiserande måste han mer än en gång retat upp olika pojkvänner.
Men bara för att VG mördades av en svartsjuk psykopat i USA blir han inte mindre intressant i MOP. Inte som GM, vilket jag utvecklat tidigare. Men hans ev kontakter med den finske smågangstern
Laakso kom det in tips om. VG skulle fått ett vapen den vägen.
Det ryktas om att vapnet skulle haft en koppling till den restaurang i Frescati där en av VGs flickbekanta arbetade. Finnen skulle varit på en hästgård i Roslagen som utredande poliser aldrig kunde hitta.