2020-01-19, 12:37
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
"Behöver ju inte betyda något alls". Nej det behöver inte betyda något, men när polisen inte har några andra spår att gå efter så gjorde de så klart rätt när de efterlyste Grandmannen. Flera personer hade sagt de sett en man stå och verkligen titta in i biofoajèn.
Visst, men när kom efterlysningarna?
Kommer inte alls ihåg. Var det en uppmaning via media att ge sig till känna?
Citera
2020-01-19, 12:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
...och även LP säger att gm vänder sig om och tittar på sina offer. LL säger i förhör att gm och LP har ögonkontakt under några sekunder. LP är det överlägset närmaste vittnet, 1meter från gm när det är som kortast, och att man då skulle tro att hon inte sett nått. Så man kan ju undra varför man nu för tiden lanserar alltmer omöjliga gärningsmän till signalement som, typ SE. LP var ganska säker och hon var rätt så överens om den fantombild som kom, med smärre justeringar.

Du menar fantombilden som förmodligen inte visar GM?

I den första förhören kunde inte LP lämna något signalemente på mördarens ansikte.

Hur passar inte SE in på signalementet. Många verkar tro att SE var en fetlagd man, men det var han ju inte. Se Youtube-klippet där han springer. Bildgoogla Skandiamannen och se helkroppsbilderna.
Citera
2020-01-19, 12:57
Medlem
Citat:

I den första förhören kunde inte LP lämna något signalemente på mördarens ansikte.

Hur passar inte SE in på signalementet. Många verkar tro att SE var en fetlagd man, men det var han ju inte. Se Youtube-klippet där han springer. Bildgoogla Skandiamannen och se helkroppsbilderna.

Alla fantombilder liknar mördaren. Antagligen tog polisen bort den ena på 30-årsdagen för att trigga mördaren. GW gjorde samma i Veckans Brott ett par gånger med andra saker.
Googla lite bilder på Svartenbrandt o kolla av med bilderna.
Svarten liknar CP med på ngn bild.
Senast redigerad av Cianneli 2020-01-19 kl. 13:01.
Citera
2020-01-19, 13:02
Medlem
sankmarks avatar
Citat:

LP sa ganska mycket och det tyder på att hon sett gm, 40 års åldern, mörk men inte på sydländskt sätt (borde tolkas som mörk med på svenskt sätt) brunaktigt hår. Skandiamannen är så långt ifrån vad LP och alla vittnen säger som kunnat skönja ett ansikte. GM var mörk. Skandiamannen är ljus/rödlätt.
Citera
2020-01-19, 13:09
Medlem
Citat:
Liknar ALLA fantombilder mördaren?

Haha, nä inte alla i världen men detta handlar väl om Palmemordet vad jag vet.
Citera
2020-01-19, 13:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Haha, nä inte alla i världen men detta handlar väl om Palmemordet vad jag vet.

Ok, wow, liknar ALLA fantombilder i palmemordet mördaren?
Citera
2020-01-19, 13:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
LP sa ganska mycket och det tyder på att hon sett gm, 40 års åldern, mörk men inte på sydländskt sätt (borde tolkas som mörk med på svenskt sätt) brunaktigt hår. Skandiamannen är så långt ifrån vad LP och alla vittnen säger som kunnat skönja ett ansikte. GM var mörk. Skandiamannen är ljus/rödlätt.

För mig finns det bara två personer som ens har möjlighet se några ansiktsdrag, med tanke på omständigheter som avstånd och mörker. LP och AB.

Det är inte ens klarlagt om LP kunde skilja på GM och AB
Citera
2020-01-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ok, wow, liknar ALLA fantombilder i palmemordet mördaren?

Jag har bara sett de man kan se på nätet. Inte Mårten Palmes. Finns kanske fler. Vad vet jag.
Citera
2020-01-19, 13:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har bara sett de man kan se på nätet. Inte Mårten Palmes. Finns kanske fler. Vad vet jag.

Med Fantombilden menar man oftast den första som PU släppte till allmänheten. Det föreställer en person som sågs några kvarter från mordplatsen, men tidpunkten stämmer väldigt dåligt. Har för mig det var ca 20 minuter efter mordet.
Citera
2020-01-19, 14:27
Medlem
Citat:
Med Fantombilden menar man oftast den första som PU släppte till allmänheten. Det föreställer en person som sågs några kvarter från mordplatsen, men tidpunkten stämmer väldigt dåligt. Har för mig det var ca 20 minuter efter mordet.

Jaja. 2 då. O en målad teckning. Alla likar ändå Svarten.
Citera
2020-01-19, 15:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jaja. 2 då. O en målad teckning. Alla likar ändå Svarten.

Jag vet inte vem det är. De enda personer jag faktiskt tyckt varit lik fantombilder är CA och DF.
Citera
2020-01-19, 15:08
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem det är. De enda personer jag faktiskt tyckt varit lik fantombilder är CA och DF.

Jaha. Vem är DF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in