2020-01-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Två saker man är nyfiken på. Varför polisen inte är intresserad av att gå ut med detaljen från övergångsstället. Kanske för att kunna göra urval på tips, men det har gått alldeles för många år nu.

Sen det med GM:s längd. Polisen på morddagen: GM 180-190 cm. Polisen 1 november 04: GM 185-195 cm. Fem år senare så kör dom vidare på det.

Staaf 09: Det här är en väldigt lång person som är blond och ung.
Ja, man undrar ju. Måste ju vara något som heller inte skulle ge möjlighet för folk att förstå vem det är. Något som är underligt men inte möjligt att knyta till en person. Detta talar ju mot gångstilen (som diskuterats mycket) eftersom det skulle kunna vara en jättebra information för allmänheten.
Citera
2020-01-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, man undrar ju. Måste ju vara något som heller inte skulle ge möjlighet för folk att förstå vem det är. Något som är underligt men inte möjligt att knyta till en person. Detta talar ju mot gångstilen (som diskuterats mycket) eftersom det skulle kunna vara en jättebra information för allmänheten.

Precis GM:s gång är nog ingen höjdare. Kanske att han hukar sig för regnet när vittnet på övergångsstället ser fanskapet. Dom är övertygade om att det är GM hon ser och det lär stämma. Hon uppger väl 180 om jag minns rätt. Att polisen verkar så säkra på att det är en lång person kan ju bero på Anna Lenas uppgift. Måste vara så eftersom det inte finns något annat vittne som kör på att han är väldigt lång som Staaf säger. AL blev attackerad av killen så dom kanske väljer att hålla på hennes "längdinfo" pga det tänker jag. Annars självklara frågor att köra för polis. Hur såg han ut? Känner du igen honom? Ålder? Längd? Kläder?
Citera
2020-01-19, 09:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du fick inte fram något, eller?

Som tidigare skrivits kan man se något sånär med telomerer uppskatta genom DNA, ålder på människa, ju kortare desto äldre.
Men lär väl bero på mycket, hur en person levt? Dåligt liv, kortare såna.
Lär väl inte slå så mycket fel i de nedre åldrarna? Så 17-30 verkar gälla?, med något år felmarginal, uppåt och nedåt?
( rätta mig gärna ? )

https://sv.wikipedia.org/wiki/Telomer
Citera
2020-01-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Som tidigare skrivits kan man se något sånär med telomerer uppskatta genom DNA, ålder på människa, ju kortare desto äldre.
Lär väl inte slå så mycket fel i de nedre åldrarna? Så 17-30 verkar gälla?, med något år felmarginal, uppåt och nedåt?
( rätta mig gärna ? )

Intressant. Undrar om cops har kört den i Linköping.
Citera
2020-01-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
( rätta mig gärna ? )

Ja, har för mig att polisen gått ut med 15-30 eller så. Ganska grovt, minst sagt. Skulle nog tro 20 plus/minus 3-4 år.
Citera
2020-01-19, 12:10
Medlem
Jag tror att polisen har lagt ner släktforskningen. Testar igen om ett par år. Verkar ju inte fungera i dom andra kalla fallen heller. Otur helt enkelt.
Citera
2020-01-19, 12:40
Medlem
Citat:
Jag tror att polisen har lagt ner släktforskningen. Testar igen om ett par år. Verkar ju inte fungera i dom andra kalla fallen heller. Otur helt enkelt.
Ja, det verkar inte vara så "enkelt" som man tänker sig. Vore bra om de gick ut med status så man vet om man kan sluta hoppas Billdal-snubben hade ju extrem otur som hade närstående i brottsdatabasen så att säga.

Kan det vara så att man får för kassa träffar via släktforskningen?
Citera
2020-01-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, det verkar inte vara så "enkelt" som man tänker sig. Vore bra om de gick ut med status så man vet om man kan sluta hoppas Billdal-snubben hade ju extrem otur som hade närstående i brottsdatabasen så att säga.

Kan det vara så att man får för kassa träffar via släktforskningen?

Ja det måste ju vara så, att det är svårt att hitta gärningspersoner via dom sidorna. När man kollar på sidorna och ser en guide för polismyndigheter så känns det ju som att det är dom som har bollen när det gäller brott. Kunderna först, polisen i andra klass
Citera
2020-01-19, 12:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Intressant. Undrar om cops har kört den i Linköping.
Det påstås att man har gjort det i ett inlägg jag citerat, men som nu är borttaget, vilket jag försöker få svar på men får inget :-(

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2020-01-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det påstås att man har gjort det i ett inlägg jag citerat, men som nu är borttaget, vilket jag försöker få svar på men får inget :-(

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Ok. Nej nåt sånt tror jag inte polisen har gjort, det är nog vittnen dom kör på.
Citera
2020-01-19, 19:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ok. Nej nåt sånt tror jag inte polisen har gjort, det är nog vittnen dom kör på.
Verkar dock som polisen gått ut med att de vet att han är född mellan 1974-1989.
Så något slags uppskattning av ålder via DNA tror jag gjorts?
Citera
2020-01-19, 21:15
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:

Enligt artikel idag sitter släktspåret fast i en kö.

https://www.svd.se/ko-till-usa-databas-sinkar-jakt-pa-dubbelmordare (betalvägg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in