2020-01-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fick inte klart för mig om Tina först hade skickat ett frågemess eller om det bara plötsligt dök upp ett mess från KBO?

Det är märkligt att någon annan svarade på messet i så fall. Det skulle riskera komma följdfrågor som bara KBO visste svaret på. Då skulle det kunna bli problematiskt.
Varför över huvud taget i så fall svara på messet?
Om det inte var så att KBO fortfarande var i livet och dikterade ett svar.

Ännu märkligare blir det om det bara skickades ett mess direkt till Tina utan att Tina först skickade ett mess. Då måste den som skickade messet vara bekant med de vanor som KBO hade.

Kanske rånet/utpressningssituationen hade pågått under en längre tid och GM har velat "lugna" den som frågade men utan ett första frågemess så tycker jag att det hela blir konstigt.
KBO hade säkert haft kontakt med sin spelpartner dagarna innan. Mördarna kunde kanske läsa tidigare konversationer på hennes telefon och insåg att tiden var knapp innan folk skulle börja undra. Genom att svara hoppades de vinna tid, vilket tyvärr lyckades. Den förklaringen fungerar även om det inte kom ett mess först från Tina på lördagsmorgonen. I så fall är detta inga hispiga pundare utan förslagna och beräknande typer, men inte tillräckligt för att lyckas formulera sig korrekt.
Citera
2020-01-19, 10:08
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fick inte klart för mig om Tina först hade skickat ett frågemess eller om det bara plötsligt dök upp ett mess från KBO?

Det är märkligt att någon annan svarade på messet i så fall. Det skulle riskera komma följdfrågor som bara KBO visste svaret på. Då skulle det kunna bli problematiskt.
Varför över huvud taget i så fall svara på messet? Om det inte var så att KBO fortfarande var i livet och dikterade ett svar.

Ännu märkligare blir det om det bara skickades ett mess direkt till Tina utan att Tina först skickade ett mess. Då måste den som skickade messet vara bekant med de vanor som KBO hade.

Kanske rånet/utpressningssituationen hade pågått under en längre tid och GM har velat "lugna" den som frågade men utan ett första frågemess så tycker jag att det hela blir konstigt.

Det här med SMS:er tänkte jag att om man är magsjuk så kanske man inte har så mycket till ork att skriva en roman tillbaka men visst kan rånarna har varit iskalla.
Citera
2020-01-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Det här med SMS:er tänkte jag att om man är magsjuk så kanske man inte har så mycket till ork att skriva en roman tillbaka men visst kan rånarna har varit iskalla.
VAR befann sig KBO.s mobil då svarsSMSet skickades, det är den stående frågan?
Sänt från rimbo...eller från kapellskär (p404..)??
Citera
2020-01-19, 10:17
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
VAR befann sig KBO.s mobil då svarsSMSet skickades, det är den stående frågan?
Sänt från rimbo...eller från kapellskär (p404..)??

Nu har jag inte lusläst allt som rör detta fallet men det har väl inte stått något om försvunna mobiler eller det kanske det har?
Jag förmodade att dom fanns kvar i huset.
Citera
2020-01-19, 10:30
Medlem
Citat:
Nu har jag inte lusläst allt som rör detta fallet men det har väl inte stått något om försvunna mobiler eller det kanske det har?
FU. Sekretess, finns det nog.
I nuläget skulle nog snuten INTE vilja efterlysa de mördades lurar - om de nu saknas!!
Citera
2020-01-19, 10:33
Medlem
Citat:
Nej, det har inte stått något om saknade mobiler.
Citera
2020-01-19, 10:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Tänkte om han har syskon.

Inte vad är känt.
Citera
2020-01-19, 10:35
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
I nuläget skulle nog snuten INTE vilja efterlysa de mördades lurar - om de nu saknas!!

Såklart det finns men det brukar ändå läcka som såll när det sker uppmärksammade fall men håller med om att det kan vara ett trumfkort hos polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det har inte stått något om saknade mobiler.
Då är man lite med i alla fall 😁
Citera
2020-01-19, 10:41
Medlem
Citat:

Nej, men är man i den ålder och fortfarande håller på och tävlar så väntar man inte till klubbkompisar hör av sig innan. Även om man ränt på dass hela natten och hoppats det är lättare matförgiftning som ska hinna ge med sig så ringer man hur jäkla mör man än är. Man slänger inte iväg ett kort sms som kanske inte når fram omedelbart (det händer att ett sms som sänds visst klockslag landar hos mottagare efter ett par timmar, om det beror på fläckvis dålig täckning i Uppland vet jag inte) eller läses förrän i sista stund. Jag tror det är smset som sådant som också uppfattades som udda, och därför de försökte kontakta henne.
Citera
2020-01-19, 10:45
Medlem
Citat:
Såklart det finns men det brukar ändå läcka som såll när det sker uppmärksammade fall men håller med om att det kan vara ett trumfkort hos polisen.

Då är man lite med i alla fall 😁

Det var en i tråden som uppgav att BO hade en samling med mobiltelefoner från olika tidsperioder som skulle försvunnit. Oklart om det stämmer och om det stämmer så han bara kommit sig för att åka till återvinningen, ifall det inte var ett specifikt avsiktligt samlande av specifikt intresse.
Citera
2020-01-19, 10:49
Medlem
Citat:

Nä minns att jag blev lite förvånad när Lena Wesström i Örebro försvann, det gick ju några dagar innan hon hittades död, initialt arbetade de efter rubricering människorov. Och snabbt kom uppgift om att hennes telefon pingats i ett område (tydligen inte där hon ett par dagar senare hittades död). Tyckte det var märkligt att uppgiften kom ut öht.
Citera
2020-01-19, 11:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Tack
Inga arvingar alls eller bara barnlös?

Det finns troligen kusiner, och kanske 2 mostrar, om de lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in