2020-01-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Hoppas skiten kånkar så kanske man återförstatliga. Inte ett skit blev bättre av att Timbro och nyliberlismen fått sina drömmar om att sälja ut all det senaste 30 åren, tvärtom. PostNord är skit. SJ suger. Apoteken suger. och så vidare. Att leverera brev och andra grundläggande samhällstjänster ska i första hand inte ha ekonomi och vinstdrift som nummer ett på listan, utan helt enkelt att sköta sitt åtagande.
"Återförstatliga" – Postnord är helt statsägd redan nu, dock delat mellan Sverige och Danmark. Så något återförstatligande lär inte vara möjligt.
Citera
2020-01-19, 01:09
Medlem
Jag avskyr att gå i butiker så jag beställer ofta via nätet. Är inte köpgalen men det kan ju bli ett par paket i månaden och ALDRIG har ngt paket kommit bort eller varit försenat. TVÄRTOM skulle jag vilja påstå. Ibland känns det som om jag trycker på "slutför köp" i samma stund som det kommer ett sms att paketet finns på mitt lokala ICA.
Citera
2020-01-19, 01:32
Medlem
Postnord är ett skit företag minns inte dessa problem med posten.

Är dock orolig om konsekvenserna om skiten konkar. Kommer priser höjas ?
Citera
2020-01-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
"Statliga Postnord går så dåligt ekonomiskt att en konkurs finns i riskzonen om inte staten ingriper, enligt en tidigare okänd rapport beställd av svenska regeringen, skriver Dagens Nyheter."

Kommer du sakna postnord?

Det går bra för Sverige och det formligen regnar pengar i "superekonomin"... Fråga tjock smocken till LO-ordförande....
Citera
2020-01-19, 02:49
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag avskyr att gå i butiker så jag beställer ofta via nätet. Är inte köpgalen men det kan ju bli ett par paket i månaden och ALDRIG har ngt paket kommit bort eller varit försenat. TVÄRTOM skulle jag vilja påstå. Ibland känns det som om jag trycker på "slutför köp" i samma stund som det kommer ett sms att paketet finns på mitt lokala ICA.

Kan inte säga annat än grattis. Mitt ombud är en bensinmack, varpå slarv följer. Undrar om det är säkrare att ha ICA som ombud?
Citera
2020-01-19, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag använder PostNord väldigt flitigt både privat och i firman. Funkar otroligt bra.
Då kan du inte vara firman som jag skickade en trasig bildskärm till på garantin som sedan skickade en ny till mig som plötsligt bara försvann mellan lastbrygga och leverans av utkörare. När jag ringde upp den firman så suckade de bara och sa att de var så trötta på Posten men att de skulle skicka mig en ny skärm och hoppades att den skulle komma fram.

Eller min egen kund där jag tagit en grej i pant som jag sedan skulle skicka tillbaka till kunden med mottagningsbevis som bara försvann. Efter att de först tyckt att försändelsen inte var försäkrad så ändrade de sig när jag hotade med media. Deras plånbok kom fram men de har väl ett konto för stulna försändelser!

Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Kul för dem som använder PostNord och är nöjda. Jag använder dem också, men bara om jag är piskad därtill. Har fått tillräckligt många paket bortslarvade för att känna mig trygg med dem. Man kan ju undra hur en avi kan lämnas ut, men så finns det inget paket på utlämningsstället. Grejor kan ju inte gå upp i rök?

Undrar hur det var med den "gamla" posten, om det var bättre då.
Man skulle kunnat tro att du var serviceverkstaden i mitt första ex ovan eller något liknande.
Citera
2020-01-19, 02:57
Medlem
Citat:
Kan inte säga annat än grattis. Mitt ombud är en bensinmack, varpå slarv följer. Undrar om det är säkrare att ha ICA som ombud?
Jag har mitt lokala ICA som ombud och jag har INGET att klaga på. Jag är gammal nog att minnas gamla posten och de sura kärringarna där. Liksom på ICA är det ung och trevlig personal och de prioriterar postdelen. Man får inte vänta länge på betjäning. OCH jag kan hämta ut paket på en söndag!
Senast redigerad av maratonmaniker 2020-01-19 kl. 03:00.
Citera
2020-01-19, 03:08
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då kan du inte vara firman som jag skickade en trasig bildskärm till på garantin som sedan skickade en ny till mig som plötsligt bara försvann mellan lastbrygga och leverans av utkörare. När jag ringde upp den firman så suckade de bara och sa att de var så trötta på Posten men att de skulle skicka mig en ny skärm och hoppades att den skulle komma fram.

Eller min egen kund där jag tagit en grej i pant som jag sedan skulle skicka tillbaka till kunden med mottagningsbevis som bara försvann. Efter att de först tyckt att försändelsen inte var försäkrad så ändrade de sig när jag hotade med media. Deras plånbok kom fram men de har väl ett konto för stulna försändelser!

Man skulle kunnat tro att du var serviceverkstaden i mitt första ex ovan eller något liknande.

Tyvärr inte
Citera
2020-01-19, 03:11
Medlem
Kan någon förklara vad som skulle hända om Postnord gick i konkurs över en natt?

Vem skulle ta hand om alla brev/paket?
Citera
2020-01-19, 03:18
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Jag har mitt lokala ICA som ombud och jag har INGET att klaga på. Jag är gammal nog att minnas gamla posten och de sura kärringarna där. Liksom på ICA är det ung och trevlig personal och de prioriterar postdelen. Man får inte vänta länge på betjäning. OCH jag kan hämta ut paket på en söndag!

Jag hade ICA som ombud länge, men blev "flyttad" till en mack pga att ICA blev totalt överbelastat. Då gick det på postnumren vilka som fick byta, alltså exempelvis undertecknad.

På gamla Postens tid måste de väl haft plats för försändelserna, kan jag tänka.

Har förresten hört av äldre att det såldes en massa prylar på gamla Posten, pennor, leksaker, kort. Måste ha varit kul.
Citera
2020-01-19, 03:23
Medlem
Citat:
Jag hade ICA som ombud länge, men blev "flyttad" till en mack pga att ICA blev totalt överbelastat. Då gick det på postnumren vilka som fick byta, alltså exempelvis undertecknad.

På gamla Postens tid måste de väl haft plats för försändelserna, kan jag tänka.

Har förresten hört av äldre att det såldes en massa prylar på gamla Posten, pennor, leksaker, kort. Måste ha varit kul.
Missade helt det där med att man sålde pennor och leksaker på gamla posten! Liksom ngt slags "loppis"? Måste varit efter min tid. Antagligen två veckor innan man la ner verksamheten och siste man låste dörren!
Citera
2020-01-19, 03:32
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Missade helt det där med att man sålde pennor och leksaker på gamla posten! Liksom ngt slags "loppis"? Måste varit efter min tid. Antagligen två veckor innan man la ner verksamheten och siste man låste dörren!

Som jag fattade det var det på 90-talet. Det kanske bara var på utvalda kontor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in