2019-12-30, 05:17
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreKrigaren
Finns det inga som jobbar på PostNord som kan förklara vart alla grejor tar vägen? Är det tjuvar och banditer som jobbar på sortering och utlämning eller har man bara otur?

Banditer ? Har en släkting som jobbade på terminal i Stockholm och han säger de är ta mig fan paket överallt och de som är skadat/otydliga namn läggs i en stålbur för att sen gås igenom manuellt och de som inte den inkompetenta arbetaren kan läsa av åker ner i ännu en stålbur för att gå igenom samma process Av samma skrot o korn som den som inte kan läsa ...

Efter ett tag så ligger de där långt in för att bli bortglömt tills de är ifatt igen ... går de inte att läsa ännu går de till ytligare en terminal /lager så om de får in ett klagomål kan de skicka ut de till den terminalen där de redan finns hundratusentals försändelser för att skicka iväg just ett Mail till de som sitter på kundtjänst att de inte hittas ...

Sen försvinner paket från terminalerna och transporter och ombud men de är en annan sak ...

Från årsskiftet kostar ett frimärke 11 kr / st ...
Senast redigerad av TattooedFucker 2019-12-30 kl. 05:25.
Citera
2020-01-02, 08:10
Medlem
KringExs avatar
Delas det ut någon post idag eller har Postnord klämdag idag som kommunarbetarna?
Citera
2020-01-02, 17:56
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Delas det ut någon post idag eller har Postnord klämdag idag som kommunarbetarna?
Det är väl knappast någon klämdag idag, både idag och imorgon är ju vanliga dagar.
Citera
2020-01-15, 15:31
Medlem
jbswebecks avatar
Ger Postnord feedback till förarna? (Rädd att bli kallad rasist)

Hej jag undrar om nån vet om Postnort ger feedback som jag skickar via appen till förarna?

Postnord appen ber mig lämna feedback och jag vill säga att chaufören ska lära sig svenska.

Jag är rädd att bli kallad rasist och att personen ska fucka up mina paket om han får reda på att det är jag som sagt det.

Det är väl inte för mycket begärt att personer som har kundkontakt ska klara av det svenska språket.
Citera
2020-01-15, 15:47
Medlem
Hegamons avatar
Det är en frågeställning i sig om påståenden i sig ska överanalyseras. Vilket är kritiken mot att exempelvis säga "är du rasist" om någon säger att "chauffören borde lära sig svenska".

Personligen tolkar jag det som att du vill chauffören pratar svenska, för att du inte förstår vad den säger annars.

Jag personligen tolkar rasism som något en person med ett hakkors i pannan säger med en vit pappersstrut på huvudet som rasistiskt, om påståendet hade varit "chauffören borde lära sig svenska".

Jag tolkar det främst som ett maktmedel att stå över en annan person moraliskt för att själv få vara märkvärdig på andras bekostnad om en vit person beskyller en annan vit person för att vara rasist.

Jag har kört lastbil åt Postnord och tycker det låter totalt absurt ifall chaufförerna skulle ges möjlighet få reda på vad enskilda kunderna sagt i en enkätundersökning om just chaufförerna. Jag tror alltså inte alls att chauffören får veta något. Det är isåfall Postnords informationsavdelning som får uppgifterna.
Senast redigerad av Hegamon 2020-01-15 kl. 15:50.
Citera
2020-01-15, 18:01
Medlem
Mecanicuss avatar
Du kan ju uttrycka det som "Jag hade svårt att förstå vad chauffören ville att jag skulle göra pga att han inte pratade så bra svenska"? Kan ju knappast anses vara rasistiskt.. Om det nu var så du upplevde det?
Citera
2020-01-15, 18:14
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Du kan ju uttrycka det som "Jag hade svårt att förstå vad chauffören ville att jag skulle göra pga att han inte pratade så bra svenska"? Kan ju knappast anses vara rasistiskt.. Om det nu var så du upplevde det?

Ja precis det va krav på leg för att få mina paket, chaufören kunde ingen svenska alls utan fick fram på taskig engelska att jag va tvungen att visa id. Tycker man kan kräva att folk som har ett serviceyrke klarar det svenska språket men idag så vågar man ju som vit man knappt säga nånting till en svart man utan att hamna på aftonbladet.
Citera
2020-01-15, 18:29
Medlem
Jan-As avatar
Är man rädd att bli rasiststämplad så kan man ju bara påtala att man hade svårt att förstå vad föraren sa.

Jag gav poäng en gång i telefon om hur jag upplevde en person som arbetade på en supportavdelning, mins inte exakt vad det var nu några år senare.
Jag upplevde det ansträngande att förstå vad han menade och sa. Dessutom irriterade jag mig ordentligt på det dåliga språket. Gav ett lågt betyg. Varpå han ringer upp och frågar varför!
Citera
2020-01-15, 18:34
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Ja precis det va krav på leg för att få mina paket, chaufören kunde ingen svenska alls utan fick fram på taskig engelska att jag va tvungen att visa id. Tycker man kan kräva att folk som har ett serviceyrke klarar det svenska språket men idag så vågar man ju som vit man knappt säga nånting till en svart man utan att hamna på aftonbladet.

Skriv det i ditt svar och oroa dig inte för att bli betraktad som rasist är mitt råd..
Citera
2020-01-16, 10:51
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Tror inte det är ett krav att kunna svenska för att jobba på posten. Företaget och dess drift påminner om en lek som gått överstyr.
Citera
2020-01-18, 07:16
Medlem
Postnord nära konkurs

"Statliga Postnord går så dåligt ekonomiskt att en konkurs finns i riskzonen om inte staten ingriper, enligt en tidigare okänd rapport beställd av svenska regeringen, skriver Dagens Nyheter."

Kommer du sakna postnord?
Citera
2020-01-18, 07:20
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Kommer du sakna postnord?

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera