2020-01-16, 20:55
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Varför betala för IPTV när du lätt kan skaffa det gratis genom exempelvis add ons till Kodi eller helt fristående appar? Då kan man även använda VPN utan problem. Vi har valt denna lösningen efter strul med flera leverantörer och lägger ist ca 60 usd om året på en bra VPN leverantör ist!

hur stabil är gratis iptv
2020-01-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur stabil är gratis iptv

Det finns appar som idag är kopplade till flera olika servrar, som man kan bläddra emellan. Det funkar bra för mina behov (se på sport)
2020-01-16, 21:11
Avslutad
Citat:
Det finns appar som idag är kopplade till flera olika servrar, som man kan bläddra emellan. Det funkar bra för mina behov (se på sport)

Trevligt att det funkar för dina behov. Jag har också en 20-tal appar jag kan ladda ner på min TV som ger "fria kanaler". Dock inte på svenska. Men frågan är, funkar dom vanliga kanalerna, från Kanal SVT till TV12 typ?

Hade inte orkat med det, antar det lägger ner efter några månader och måste jaga nya, inte värt det och lägger hellre 100kr/mån för riktigt leverantör. Men är man snål och har tid över så blir det väl en "kamp" att "nu jävlar ska jag se TV gratis..."

:P och well, ta mitt inlägg med en nypa salt.
2020-01-16, 21:17
Avslutad
Dags för en ny dum fråga. Finns det någon box som kan spela in (enligt EPG/Serie), ni som testat Comhem's Tivo-box vet vad jag menar Problemet blir väl att man spelar in ett program medans man ser ett annat (och därmed får 2 aktiva anslutningar vilket inte brukar va ok)
2020-01-16, 22:31
Medlem
Citat:
Varför betala för IPTV när du lätt kan skaffa det gratis genom exempelvis add ons till Kodi eller helt fristående appar? Då kan man även använda VPN utan problem. Vi har valt denna lösningen efter strul med flera leverantörer och lägger ist ca 60 usd om året på en bra VPN leverantör ist!

Du bryr dig om att lägga 60 usd på en vpn som är helt onödig egentligen.
Då hade jag ju hellre lagt lite till på en problemfri leverantör av IPTV istället.

Men alla vill ju inte ha en smidig och problemfri lösning 😉
Senast redigerad av instagam 2020-01-16 kl. 22:48.
2020-01-17, 08:08
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Kan man vara säker om det står så på deras hemsida? Eller är det bara säljsnack? Min internetoperatör är för övrigt Bahnof.

Kör för tillfället inte bakom VPN. Bör jag göra det? Vill helst slippa pga extra kostnad.

Säljsnack. Låter som en vanlig re-seller som har köpt på sig linor av en av dom två stora distributörerna och sedan lagt på några hundra procent på priset. Då brukar det låta sådär. Man drar till med något som ska låta bra.
2020-01-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weaklar
Nån annan som har en formuler 8 som har problem att spela in?

Jag sätter ett program på inspelning och jag kan se att den ska spela in de.

Men sen när jag kollar inspelningarna så är usb minnet tomt.
Den kan hitta usb minnet och allt. Men vägrar lagra de på minnet.

Har ett 64gb minneskort med exFat format, fung bara fint att spela in via epg
2020-01-18, 01:00
Medlem
teamflashhs avatar
Funkar det ens bra att använda surfplatta som alternativ?

Hur blir det med varningen för dubbel användning om jag stänger av TVn och sätter på surfplattan direkt efter? Eller hinner servern känna av så snabbt att det endast är en som är igång?
2020-01-18, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Funkar det ens bra att använda surfplatta som alternativ?

Hur blir det med varningen för dubbel användning om jag stänger av TVn och sätter på surfplattan direkt efter? Eller hinner servern känna av så snabbt att det endast är en som är igång?

Klart att det funkar på surfplattor. Ju snabbare och bättre surfplatta, desto bättre flyter det på.

Är din tv avstängd så är det ju ingen anslutning aktiv på tvn, så det är lugnt om du startar din surfplatta direkt efter.
2020-01-19, 00:32
Medlem
Hej alla. Har precis fimpat mitt Comhem paket och funderar nu på IPTV.

Är det för bra för att vara sant?
Avskyr dålig bildkvalitet, lagg och service som strular.

Upplever ni att det funkar tillfredställande eller får man stå ut med skit för att det är billigt?

Vill kolla Premier Leauge/Allsvenskan/ UFC med full HD sen lite bra filmkanaler kanske!
2020-01-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatCrackHo

Upplever ni att det funkar tillfredställande eller får man stå ut med skit för att det är billigt?

Vill kolla Premier Leauge/Allsvenskan/ UFC med full HD sen lite bra filmkanaler kanske!

Funkar bra.
Med rätt leverantör så får du även Allsvenskans alla matcher.

Sitter just nu och kollar på UFC 246 på Viaplay PPV 1 FHD
2020-01-19, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FatCrackHo

det är faktiskt lite för bra för att vara sant men ibland så är Internet fantastiskt Tycker bilden är låångt bättre när jag byter mellan Digital-TV och IPTV (samma kanal givetvis). Så vitt jag vet så är de bara Barnkanalen som är HD i Comhems "gratis" utbud.

Även morsan som är 60+ sa att -"Oj va bra bilden var". Inget lagg för min del - kör ändå Wireless!
Allt finns där! Snåla inte när du letar leverantör, här diskuterar vi inte hur du hittar en men det är bara ett råd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in