2020-01-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
En av THs gode venner er for eksempel tidligere lensmann i Lørenskog JEB. Ikke at jeg tror det er han som fungerer som epostforfatter og rådgiver, bare så det er klart. Men klart det finnes mektige venner. Helt sikkert fiender også.
Hvis venner vet for mye om hverandre så kan «venn» fort bli «uvenn»... sikkert ikke helt uvanlig tiktakkeri i slike kretser...
Citera
2020-01-18, 23:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det var bare noen flyktige tanker rundt vennetjenester generelt (og spesielt, som jeg ikke vil nevne her).

Vennetjenester går jo som regel begge veier, og en som gir en vennetjeneste har kanskje selv fått hjelp fra den han velger å hjelpe.
Noen velger å gi en vennetjeneste grunnet at vedkommende føler at h*n står i gjeld til den han ønsker å hjelpe.
Og noen ønsker å hjelpe utfra godhet.
Og noen ønsker å hjelpe fordi det er viktig for de å gjøre det de kan for å hjelpe noen som trenger deres hjelp.
Og noen ønsker å hjelpe fordi det er viktig for vedkommende personlig å få bidra med denne hjelpen.
I tillegg finnes det mange andre grunner for å gi vennetjenester.

Jeg spekulerer ikke rundt om det er slik eller slik for de to i denne saken.

Det kan ju vara så att personen inte kunnat tacka nej för att han står i tacksamhetsskuld. Det är ju lite urskuldande. Kan vara. Men det kan ju också betyda att de är vänner och man inte kan neka en vän.
Citera
2020-01-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kan ju vara så att personen inte kunnat tacka nej för att han står i tacksamhetsskuld. Det är ju lite urskuldande. Kan vara. Men det kan ju också betyda att de är vänner och man inte kan neka en vän.
Ja, slik kan det være.
Citera
2020-01-18, 23:52
Medlem
Å hjelpe en venn som har fått sin kone drept fingert som kidnapping ser jeg ikke noe mistenkelig med, det kan jo hende denne "vennen" spiller på lag med politiet for alt vi vet.
Citera
2020-01-18, 23:56
Medlem
Hjelp fra venner kan gjerne være velmenende og ektefølt. Men allikevel skadelig.

Om "Venn" fra nettstedet Siterte sitater.

"Gud bevare meg for mine venner - mine fiender skal jeg nok klare."
(Nordiske ordtak)

Men i et større perspektiv kan det allikevel være en god ting å avsløre seg selv. At saken får sin avslutning.
Citera
2020-01-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Å hjelpe en venn som har fått sin kone drept fingert som kidnapping ser jeg ikke noe mistenkelig med, det kan jo hende denne "vennen" spiller på lag med politiet for alt vi vet.
Enig i det fetade
Citera
2020-01-19, 00:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Även mördare kan behöva en medmänniska. Det får väl betraktas som ett objektivt faktum. Särskilt de som ska vandra omkring bland oss innan bevisningen kommer iordning. Vilket som bekant brukar dröja när ”liket” är försvunnet.
Citera
2020-01-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig i det fetade
Citat: ... men å hjelpe en venn som man vet har drept sin kone derimot...
Citera
2020-01-19, 00:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hjelp fra venner kan gjerne være velmenende og ektefølt. Men allikevel skadelig.

Om "Venn" fra nettstedet Siterte sitater.

"Gud bevare meg for mine venner - mine fiender skal jeg nok klare."
(Nordiske ordtak)

Men i et større perspektiv kan det allikevel være en god ting å avsløre seg selv. At saken får sin avslutning.

”Med såna vänner behöver man inga fiender.”
Citera
2020-01-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Med såna vänner behöver man inga fiender.”

Mer snert i det på svenska.
Citera
2020-01-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Citat: ... men å hjelpe en venn som man vet har drept sin kone derimot...
Det blir jo noe helt annet ja. Men vi vet ikke hvem GM er og vi vet heller ikke hva vennen ev vet og ikke vet hvis TH er skyldig.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-19 kl. 00:28.
Citera
2020-01-19, 00:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mer snert i det på svenska.

Mycket sånt där är silat genom Strindbergs penna. Han snodde väl från Ibsen och förbättrade kanske. Och Mark T*ain kanske.

”Näst efter barn och blommor är musik det jævligaste jag vet.”

En stor författare är snål, fattig, asocial och elak. Sparar på bläcket och lämnar inget åt fienden att vända emot hen.

Ni får gärna förklara om det låg någon ironi i kommentarerna om att man ställer upp för sina vänner fingert-kidnapparmördarna... Den undgick mig i så fall.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-01-19 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in