2020-01-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå er det jo vennen som har hjulpet han med å skrive mailene. Og da er det sikkert vennen som står for formulering av ord og setninger også.

For at språket ikke skal minne for mye om trusselbrevet og mailer fra den angivelige motparten.

Men at vennen skriver hele åtte mailer med nye teorier om mulige GM er et ekstremt, det er vel han som har tipset VG da han etter hvert skjønner hvem som står bak.
Citera
2020-01-18, 21:57
Medlem
Kanskje sender TH 30 mailer med nye teorier i nær framtid ?
Citera
2020-01-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldcases
Som jeg sa - jeg ser at hun ble bortført den 30/10 og at en annen mann ble med i bilen til hjemmet. Som hadde mobilen hennes. Og svarte 09:14. AEH ble fraktet til et annet nordisk land i en blå/sølv trailer med gule skilter, som kom med en båt til Norge og hun ble ført til et lager utenfor Oslo etter teaterforestillingen der denne traileren ventet. (Og partneren som ble med i bilen.) Nei hun er ikke i live, dessverre.

Du har sett mye riktig, men jeg tror den andre mannen ringte til seg selv- fra AEHs mobil....9:14.
Samtidig tror jeg møtet på Kvitfjell 31.10 var et ledd i planen. Jeg ser også mellomlagring til ventende bil natt 30.10. Tror ikke et øyeblikk at hun ble bortført 9.30 på morgenen den 31.
Håper politiet har fått trafikkbilder fra kveld/ natt 30. Smart å utmanøvrere politiet ved å begå ugjerningen kvelden før.
Tror hun er i Norge, hva med trailer og toll? Tror Kvitfjell eller området rundt.
Er den andre mannen en venn, eller i nær familie?
Citera
2020-01-18, 22:43
Medlem
Citat:
Leter etter fiender
VG får opplyst at familien Hagen har endevendt livene sine for å finne svar på hvem som kan stå bak 68-åringens forsvinning – om det kan finnes kandidater i privatlivene deres som politiet burde undersøke nærmere.

Tom Hagen har i avhør selv forklart politiet om mulige fiendebilder mot ham og familien, men samtidig har han gitt uttrykk for at han ikke kan forstå hvem som ønsker å ramme dem, får VG opplyst.

Den 68-årige milliardæren har beskrevet konfliktene i sitt eget liv av å være av hypotetisk karakter, fordi han ikke kan fatte og forstå at noe av hans gjøren og laden kan linkes til ektefellens forsvinning, får VG opplyst.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter

Det er et ganske langt skritt fra å ikke forstå hvem som ønsker å ramme dem, og til minst åtte lengre e-poster til politiet og informasjonen som kommer frem i Hagens e-poster er omfattende og peker i mange retninger angående hvem som kan stå bak forsvinningen.
Men jeg forstår jo selvsagt at man etterhvert kan komme til å tenke på ting man ikke har tenkt på før; det er jo veldig vanlig og ikke noe merkelig.

Når ble den første av disse epostene sendt? Ble det opplyst om det?

Får håpe at disse epostene bidrar til å løse saken.

Citat:
minst åtte lengre e-poster til politiet. Her skal Hagen være opptatt av å bidra med informasjon som kan bidra til løsning av saken, etter det VG får opplyst.
VG har også fått opplyst at rådgiveren har bistått Tom Hagen med å sette opp en liste med potensielle gjerningspersoner som kan ha stått bak eller medvirket til forsvinningen.

Etter det VG får opplyst, er informasjonen som kommer frem i Hagens e-poster omfattende og peker i mange retninger angående hvem som kan stå bak forsvinningen til hans kone gjennom 40 år.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar

Er denne listen utarbeidet med tanke på hypotesen kidnapping for penger eller med tanke på hypotesen planlagt drap, eller ev begge deler?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-18 kl. 23:01.
Citera
2020-01-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och varför satte du kaffet i vrångstrupen... eller är det offtopic? Sent att dricka kaffe så här dags....
Jeg har glemt hva jeg tenkte, og det er like bra, ettersom det ikke er alle tanker som bør festes på et papirark :-)
Citera
2020-01-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har glemt hva jeg tenkte, og det er like bra, ettersom det ikke er alle tanker som bør festes på et papirark :-)

Trodde du var på potesporet av noe stort
Citera
2020-01-18, 22:57
Medlem
Citat:
Det er et ganske langt skritt fra å ikke forstå hvem som ønsker å ramme dem, og til minst åtte lengre e-poster til politiet og informasjonen som kommer frem i Hagens e-poster er omfattende og peker i mange retninger angående hvem som kan stå bak forsvinningen.
Men jeg forstår jo selvsagt at man etterhvert kan komme til å tenke på ting man ikke har tenkt på før; det er jo veldig vanlig og ikke noe merkelig.

Når ble den første av disse epostene sendt? Ble det opplyst om det?

Får håpe at disse epostene bidrar til å løse saken.

De gjør nok det.

På en helt annen måte enn avsenderen har forventet.
Citera
2020-01-18, 23:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Om det kan vi vara eniga...

If it be your will...
Citera
2020-01-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De gjør nok det.

På en helt annen måte enn avsenderen har forventet.
Enig. Forskjellen mellom idiot og geni er ofte liten... kanskje typiske «penge-genier» undervurderer sine tarvelige «undersåtters» sosiale IQ?
Citera
2020-01-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det kan vi vara eniga...

If it be your will...
Det var bare noen flyktige tanker rundt vennetjenester generelt (og spesielt, som jeg ikke vil nevne her).

Vennetjenester går jo som regel begge veier, og en som gir en vennetjeneste har kanskje selv fått hjelp fra den han velger å hjelpe.
Noen velger å gi en vennetjeneste grunnet at vedkommende føler at h*n står i gjeld til den han ønsker å hjelpe.
Og noen ønsker å hjelpe utfra godhet.
Og noen ønsker å hjelpe fordi det er viktig for de å gjøre det de kan for å hjelpe noen som trenger deres hjelp.
Og noen ønsker å hjelpe fordi det er viktig for vedkommende personlig å få bidra med denne hjelpen.
I tillegg finnes det mange andre grunner for å gi vennetjenester.

Jeg spekulerer ikke rundt om det er slik eller slik for de to i denne saken.
Citera
2020-01-18, 23:28
Medlem
Citat:
minst åtte lengre e-poster til politiet. Her skal Hagen være opptatt av å bidra med informasjon som kan bidra til løsning av saken, etter det VG får opplyst.
VG har også fått opplyst at rådgiveren har bistått Tom Hagen med å sette opp en liste med potensielle gjerningspersoner som kan ha stått bak eller medvirket til forsvinningen.

Etter det VG får opplyst, er informasjonen som kommer frem i Hagens e-poster omfattende og peker i mange retninger angående hvem som kan stå bak forsvinningen til hans kone gjennom 40 år.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar

Er denne listen utarbeidet med tanke på hypotesen kidnapping for penger eller med tanke på hypotesen planlagt drap, eller ev begge deler?
Citera
2020-01-18, 23:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tenker ikke helt i de baner, at det er snakk om at denne vennen er innblandet i drapet, men heller så tenker jeg litt på hvilke krefter TH har på sin side, og hvordan dette påvirker hvordan påtalemyndigheten behandler saken, og de involverte.

Hvem er det som låner tyngden sin til TH her, i tillegg til TH sin antatte allerede formidable tyngde?

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke hadde hørt om Tom Hagen i det hele tatt, før denne saken, men så beveger jo disse personene seg i en helt annen verden enn hvermannsen.

Vi vanlige folk er i de fleste tilfeller lykkelig uvitende om denne andre verdenen de litt høyere opp befinner seg i, vi får noen glimt innimellom, om at det har stor betydning hvem man er og hvor godt man klarer seg i forskjellige situasjoner, men stort sett så lever vi beskyttet og i den tro at alle har de samme rettigheter og muligheter.....

En av THs gode venner er for eksempel tidligere lensmann i Lørenskog JEB. Ikke at jeg tror det er han som fungerer som epostforfatter og rådgiver, bare så det er klart. Men klart det finnes mektige venner. Helt sikkert fiender også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in