Citat:
Ursprungligen postat av
Bongoman
Det är du som utmanar 2000 år av vetenskap. Det är du som anser att alla forskare har fel. Då duger det inte att svamla om att du inte vet något i ämnet. Om du nu inte vet vad du pratar om, varför är du här?
Jag klampar inte in i en kemisk fabrik och kallar alla där för idioter och säger att alla har fel. Antingen blir jag utskrattad och utkastad eller så frågar de efter bevis. Jag kanske skulle kunna vara en ny Niels Bohr som revolutionerar deras processer men att säga "Vet inte" om jag nu får chansen ger inga bra poäng.
Och det är du som tror att det finns 2000 år av vetenskap som bevisar din tes..
Vet du inte ens att debatten var som hetast under 1800 talet och klingade av i och med tvn och nasas grundande så, ja. Dags att läsa på om det ämne du ger dig in i..
Varför plattjordare kan mer om globens historia är ju fascinerande.
Ja det var en gubbe som sa det för längesen och blev utskrattad.
Sen dök det upp på 1500 talet och vart populärt. Men inte så populärt att det vart allmänkunskap. Sen har rockerfeller med tillhörande läroverk berättat för dig att det vart standard. Men ger du dig in i ämnet på riktigt och läser vad forskare skrev och vilka slutsatser de kom till från 1500 till 1900 talet så får du en annan bild. Om inte har du inte orkat djupdyka i skiten.
Nämn ett experiment som visar på en sfär?
" När allt allmänheten tror är falskt har vi lyckats" Vilka myntade det? Vet du inte kanske det är dags att förkovra dig i social ingenjörskonst.
Det kanske är en sfär. Men varför ska jag tro det? Få slut på denna tråd nu och tala ur skägget?