2019-03-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Jag kommer i håg detta mordfall och minns, då det precis hade inträffat, ett inslag i en nyhetssändning som jag reagerade starkt över. En reporter intervjuade ett par, kille och tjej, som tydligen var de sista som sett mordoffret i livet! De hade efter en utekväll tillsammans, skjutsat tjejen till det bostadsområde där modern bodde och där hon skulle sova över. Paret stod enbart några meter ifrån fyndplatsen och redogjorde för var de släppt av tjejen den aktuella mordnatten, och verkade inte speciellt chockade över vad som hänt. De som förvånade mig och som jag tänkt på i alla år är att killen hade stora sår i ansiktet - det såg i mina ögon ut som klössår!!? Jag blev som sagt väldigt förvånad över att ingen reagerade över dessa färska märken som är så typiska för motstånd
Lång tid efter men det finns möjligen inte ett klipp eller bild från intervjun
Citera
2019-07-23, 12:06
Medlem
Vilken tid stängde etage den kvällen?

Vilka umgicks Jessica med under natten? Dom som lämnade etage kl 02? Någon som vet? Om inte hennes vänner döljer något, då bör dom ha intresse i att detta blir löst så familjen får ro.

Var hoppade Jessica in i bilen den natten? Var startade färden? Hon kan lika gärna ha blivit mördad av han som körde med tanke på alla bristfälliga fakta som finns från honom, dock tror jag inte han gjorde det. Men jag tror inte heller han kände till Jessica så ytligt och att han var sambo osv redan i så ung ålder. Något stämmer ju inte med hennes "vänner"? Var dom missbrukare?
Vem dricker kaffe på natten efter krogen? Hon måste ha tagit amfetamin tror jag, men vem vet.
Citera
2019-07-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirrander
Min fråga!

Hur vet du det? I media har endast uppgifter om hugg i lårvenen angivits. Sedan har det talats om ett flertal hugg eller stick. Men 3 stycken knivhugg har vad jag vet inte nämnts i media. Men jag kan ha fel.
Han kanske vet det därför att han vet, likt chauffören bör veta vad som skedde den natten. Att den psykiskt sjuka mannen som Bodde på adressen som var i anslutning till mordplatsen blev ensam misstänkt och hennes vänners frånvaro är ett stort frågetecken är inget att sticka under stolen med. Varför polisen inte valt att göra offentligt vilka som umgicks med henne den kvällen är också suspekt , förhoppningsvis för att dom känner till att några döljer information om vad som skett och hoppas på att de ska försäga sig en vacker dag. Att Jessicas vänner håller sig i det fördolda tycker jag är ett hugg i ryggen, men hon verkar ha blivit mördad av hugg i ryggen också som det verkar här.
Chauffören som skjutsade henne dröjde en tid innan han hörde av sig till polisen om att det var han, han bör ställas i rampljuset och bli grillad för att han ska säga vad han döljer , nåt är skumt med killen.
Citera
2019-07-29, 08:33
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Han kanske vet det därför att han vet, likt chauffören bör veta vad som skedde den natten. Att den psykiskt sjuka mannen som Bodde på adressen som var i anslutning till mordplatsen blev ensam misstänkt och hennes vänners frånvaro är ett stort frågetecken är inget att sticka under stolen med. Varför polisen inte valt att göra offentligt vilka som umgicks med henne den kvällen är också suspekt , förhoppningsvis för att dom känner till att några döljer information om vad som skett och hoppas på att de ska försäga sig en vacker dag. Att Jessicas vänner håller sig i det fördolda tycker jag är ett hugg i ryggen, men hon verkar ha blivit mördad av hugg i ryggen också som det verkar här.
Chauffören som skjutsade henne dröjde en tid innan han hörde av sig till polisen om att det var han, han bör ställas i rampljuset och bli grillad för att han ska säga vad han döljer , nåt är skumt med killen.

Chauffören var inte en, utan två personer. En kille och en tjej. Julhelg, röda dagar, före internet, inget konstigt att de inte hörde av sig förrän efter julhelgen då de inte visste att hon blivit mördad. Lösningen finns nog på annat håll.
Citera
2019-10-29, 19:19
Bannlyst
Men vad är det för muppar som fortsätter spekulera u detta fall? Polisiärt uppklarat sedan 22 år, psyko-GM död sedan 15 år.
Citera
2019-10-29, 20:29
Medlem
Citat:

Vad menar du med hennes vänners frånvaro?
Citera
2019-11-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Veckans Brott tog upp fallet 2011. Det framkommer lite ytterligare information där. https://www.youtube.com/watch?v=uhqHiKvrnto&t=257

Jessicas mamma bodde på Frögatan och brodern på Skiftesgatan 54. Jessica var på besök i Skellefteå över julen och hade de sista dagarna i livet bott hos brodern på Skiftesgatan. Den här natten var dock hennes mormor och morfar på besök från Luleå och därför skulle de bo i lägenheten på Skiftesgatan och Jessica hos mamman på Frögatan.

Varför hon blev avsläppt på Skiftesgatan är oklart. Kanske hade hon glömt var hon skulle bo den natten och sedan fick promenera hem till mamman? Mordplatsen ligger på vägen mellan brodern och mamman. Kan hon ha glömt något hos brodern och hämtat det utan att någon märkt det? Hade hon nyckel dit, var det över huvud taget låst? Kanske var hon där och gick på toaletten, borstade tänderna eller liknande innan hon fortsatte till mamman.

Det ska vid tillfället ha blåst 30 m/s, varit uppehåll och någon enstaka plusgrad. Att hon ska ha träffat på någon mer än mördaren är inte troligt. De behöver inte ha varit någon hon känt till eller litat på sen innan enligt min uppfattning.

Bumpar lite. Många talar om vind på 30 m/s. Var det verkligen så? Den vindstyrkan är i sig livsfarlig (takpannor/ plåtar/ träd faller) och i kombination med ”någon plusgrad” är kyleffekten dödlig. Att ge sig ut för att köra svarttaxi en sådan kväll tyder på klart bristande omdöme men gör ingen till mördare. Däremot kan man konstatera att det inte finns några som helst vittnen då ingen normal människa ( borde ha inkluderat BO ger sig ut i det vädret).
Citera
2019-11-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Bumpar lite. Många talar om vind på 30 m/s. Var det verkligen så? Den vindstyrkan är i sig livsfarlig (takpannor/ plåtar/ träd faller) och i kombination med ”någon plusgrad” är kyleffekten dödlig. Att ge sig ut för att köra svarttaxi en sådan kväll tyder på klart bristande omdöme men gör ingen till mördare. Däremot kan man konstatera att det inte finns några som helst vittnen då ingen normal människa ( borde ha inkluderat BO ger sig ut i det vädret).

Det var en rejäl storm. Hur många meter i sekunden vet jag inte, kommer inte ihåg, men morgonen efter mordet körde jag förbi Skellefteå och den stora OK-skylten uppe vid Solbacken, högt beläget i Skellefteå, var bortblåst. Säkerligen var infästningen dimensionerad för vindstyrkor bortåt 30-35 m/s.
Citera
2019-11-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det var en rejäl storm. Hur många meter i sekunden vet jag inte, kommer inte ihåg, men morgonen efter mordet körde jag förbi Skellefteå och den stora OK-skylten uppe vid Solbacken, högt beläget i Skellefteå, var bortblåst. Säkerligen var infästningen dimensionerad för vindstyrkor bortåt 30-35 m/s.

Låter jävligt stormigt... inte undra på att Jessica kanske irrade på där i området.
Citera
2019-11-05, 20:00
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Jobbade den helgen ute på Tjärn där bensinmackarna ligger på rad. Den morgonen efter såg det ut som kriget dragit fram. Inte många reklamskyltar som var hela. Den stormiga kvällen minns jag väl. Hörde att det började blåsa ute och det ökade och ökade och ökADE!! Minns att jag till slut gick ut där kring midnatt och kollade vad som riktigt hände och det lät som en jetmotor som drog fram mellan husen! Inte varit med om nåt liknande sen dess!
Citera
2020-01-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Det var verkligen så den kvällen. Det blåste så att fönsterna skallrade och ljusstakar och dylikt trillade ned från borden inomhus.
Citera
2020-02-10, 00:18
Medlem
Citat:
Vilken tid stängde etage den kvällen?

Vilka umgicks Jessica med under natten? Dom som lämnade etage kl 02? Någon som vet? Om inte hennes vänner döljer något, då bör dom ha intresse i att detta blir löst så familjen får ro.

Var hoppade Jessica in i bilen den natten? Var startade färden? Hon kan lika gärna ha blivit mördad av han som körde med tanke på alla bristfälliga fakta som finns från honom, dock tror jag inte han gjorde det. Men jag tror inte heller han kände till Jessica så ytligt och att han var sambo osv redan i så ung ålder. Något stämmer ju inte med hennes "vänner"? Var dom missbrukare?
Vem dricker kaffe på natten efter krogen? Hon måste ha tagit amfetamin tror jag, men vem vet.

Man ska nog vara försiktig med spekulationer... Som barndomsvän till Jessica så kan jag säga att varken hon eller hennes vänner var/är missbrukare.

Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Det var verkligen så den kvällen. Det blåste så att fönsterna skallrade och ljusstakar och dylikt trillade ned från borden inomhus.

Det var riktigt risigt väder sopcontainrarna på torget blåste om kring och som nämts tidigare så blåste det i vindbyarna upp till 30m/s uppe på Kallax i Luleå hade dom mätt 32 m/s
Senast redigerad av Oldsmack 2020-02-10 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in