Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hade hon svåra skallskador så må ju skriken avgetts före just dessa skador (för att tysta skriken?). Men det verkar ändå nästan mer dumdristigt än kyligt om GM blir kvar medan hon skriker utan att bry sig i det, med bostäder relativt nära?
Eller så hade han bestämt sig för att hon skulle tystas för alltid? Skriken kan ha gjort honom än mer ursinnig; ett blint raseri som tog överhand och förmörkade det lilla omdöme som ännu fanns kvar.
Fetad text: ja, det mest logiska i sammanhanget är att skriken föregick dödsmisshandeln.
Var brottet planerat kan något ha gått snett; han räknade inte med att hon skulle bjuda på så starkt motstånd? Hon kan t ex ha fattat misstankar tidigare än förväntat och försökt fly.
Vad han ändå var medveten om var klockans tickande och att han snabbt därpå måste avlägsna sig och vara hemma inom några minuter för att skaffa sig alibi. - Tog han vägen västerut parallellt med R*ttarevägen för att kravla sig uppför slänten och in bland vegetationen efter 130 m?
Citat:
Det var därför jag tänkte om hon möjligtvis tuppat av av misshandel och GM ger sig av, kanske tror hon är död rentav? Men att hon sedan kvicknar till ett tag, svårt skadad i armar och ben utan förmåga att själv förflytta sig och då skriker något antal gånger innan hon förblöder?
Postaren Strof nämner att hennes digitala kontakter pågår normalt fram tills kl 23.20. Media uppger tidpunkten 23.30, men det borde här röra sig om ungefärlig tid.
Dalaan på andra sidan motorvägen har mera exakt koll och uppger kl 23.28-23-29. Tidsspannet mellan sista digitala kontakt och påbörjan skrik uppgår då till endast 8 min. Max. - Är det SD som ringer upp för att be henne komma ut?
Din hypotes om förloppet är i sig inte omöjlig men skulle i sådana fall förutsätta att överfallet och flykten från platsen skett inom ung 8 min. Samt att hon haft kraft att fylla sina lungor i omgångar under flera minuter; varför inte använda sina sista krafter till att försöka röra sig bort från platsen? Och varför nämner då Dalaan inget om avtagande styrka på de stötvisa skriken.
En cirkulationssvikt som du är inne på, leder till sänkt medvetandetillstånd.