Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Så kan det vara.
Eller så är det hans sätt att hedra LW om
han är oskyldig.
Om han är skyldig så visar det kanske på
dåligt samvete? Han tycker synd om sonen
och lagar hans cach åt honom?
Jamen, det är väl där det brister i hans omdöme.
SD måste begripa att eftersom han är misstänkt för mordet på barnets mor, barnet ligger hemma och sover med öppen ytterdörr, medan mamman har lockats ner en bit från hemmet för att bli bestialiskt mördad.
Han vaknar upp på sin födelsedag, ser ofärdiga paket på bordet, dörren på glänt (?) och förstår att det inte står rätt till när mamman inte kan hittas....
Exakt på årsdagen av mordet går den misstänkte mördaren inte bara till mordplatsen, utan också till sonens cache för att laga den.
Detta skriver han dessutom ut för beskådan...
Är detta ett sätt att hedra offret?
Är detta ett sätt att göra gott åt barnet som har förlorat sin mor?
Om han är
oskyldig:
Nej.
Det är ett beteende som visar att han har noll koll på vad respekt är för människors lidande.
Vad han hade kunnat ha gjort var att besöka platsen utan att skriva om det.
Om cachen behövde lagas (och det behövde den), kunde han bett någon inom geocachingen som var en mer neutral person i förhållande till honom själv att göra det. Och definitivt inte på sonens födelsedag/dödsdagen. Men jag tycker att han kunde ge sjutton i cachen helt och hållet. Jag fattar inte varför just denna cache, när det finns massor av andra.
Cachen är ju också hårt förbunden till sonen av L*ena, då den var en gåva från henne till honom på hans födelsedag.
Om han är
skyldig:
Nej.
Han borde förstå att det är kränkande att han besöker dessa platser.
Och det får mig att dra den slutsatsen att SD gör detta antingen för att han totalt saknar empati.
Men mest tror jag att han gör det för att förnedra L*ena ytterligare. Han kan bara inte låta bli.
Värsta sortens människa.