2020-01-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen fara på taket. Ville mest inte det skulle bli en ”sanning” att de var särbos.

Men det ska bli intressant att se vad nästa uppgift blir som läcker ut. I Mantorp-fallet var det oändliga diskussioner om öststatare och liknande innan det kom fram hur det låg till.
Jag måste säga att jag i detta fallet inte har någon stark magkänsla för vem GM är. Känns som att lite av den informationen vi har är villospår. Tex bilen.

Förlåt att jag inte är mer insatt i det här med boendeformen: Var hon skriven på adressen tillsammans med mannen?
Läste om nånting som heter skyddad folkbokföring och sekretessmarkering i bombtråden på Östermalm (tror hen hette Meadowsheart som skrev om det):

Sekretessmarkering är lite mindre skydd. Skyddad folkbokföring innebär att du tex blir folkbokförd i Skellefteå kommun (men tex bor i Grums). Som sekretessmarkerad är du folkbokförd i den kommun du bor i.

Tyvärr inte insatt i sånt heller..🙈
Citera
2020-01-18, 16:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
En eventuell svarthyresgäst kan ju också vara intressant. Hyra i andra hand är ju populärt bland kriminella som har mycket cash men ingen kreditvärdighet.

Ja, tänkt på samma, om hon inte haft tillstånd att hyra ut i andra hand. Annars är väl Uppsala kommun hyfsat aktiva att gå in som mellanman vid andrahandsuthyrningar till soc klientel, på så sätt får första hands hyresgästen (eller bostadsrättsinnehavaren) trygghet i att hyran blir betald. Men av soc andrahandsgyresgäster krävs ju att de skriver sig på adressen annars kan vare sig FK eller soc betala ut några bidrag.
Citera
2020-01-18, 16:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om lägenheten är i alla fall tre rum får man ju 15 000 i hyra. Ska man inte flytta tillbaka så kan man köra så länge det går.

Var det inte en tvåa?
Citera
2020-01-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Förlåt att jag inte är mer insatt i det här med boendeformen: Var hon skriven på adressen tillsammans med mannen?
Läste om nånting som heter skyddad folkbokföring och sekretessmarkering i bombtråden på Östermalm (tror hen hette Meadowsheart som skrev om det):

Sekretessmarkering är lite mindre skydd. Skyddad folkbokföring innebär att du tex blir folkbokförd i Skellefteå kommun (men tex bor i Grums). Som sekretessmarkerad är du folkbokförd i den kommun du bor i.

Tyvärr inte insatt i sånt heller..🙈

Läste precis samma inlägg haha. Hon var skriven i Uppsala men hade c/o adress i Vallentuna. Väl? Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2020-01-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon är skriven på en hyresrätt i Rickomberga i Uppsala. Oklart varför om såväl partner och fritidsintresset med tennisen var knutet till Vallentuna. Kanske inte förhållandet var så tillförlitligt, eller så tänkte de att innehavstiden ger en bytesrätt som kan vara bra den dagen man inte orkar bo i hus längre?
Edit: hon kanske haft uppdrag som fritidspolitiker på någon nivå som kräver att man är skriven i sin valkrets?

Hyresrätt i Uppsala är hårdvaluta. Andra orsaker som fritidspolitiker mer osannolikt. Vem vet när han började sälja av så kanske inriktningen var att flytta till Uppsala. När det gäller arvet har hans syster arvsrätten och hennes barn om hon väljer att avstå.

I Sverige har man lagstiftat bort arv längre bort i släktträdet. Skrivet med risk för att få OT varning.
Citera
2020-01-18, 16:39
Medlem
Citat:
Läste precis samma inlägg haha. Hon var skriven i Uppsala men hade c/o adress i Vallentuna. Väl? Rätta mig gärna om jag har fel.
Så var det. Hon har en hyresrätt på Otto Myrbergs väg där hon var skriven. Men postadress på c/o i Vallentuna som du säger. Hyresrätten är en tvåa om jag minns rätt.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hon är skriven på en hyresrätt i Rickomberga i Uppsala. Oklart varför om såväl partner och fritidsintresset med tennisen var knutet till Vallentuna. Kanske inte förhållandet var så tillförlitligt, eller så tänkte de att innehavstiden ger en bytesrätt som kan vara bra den dagen man inte orkar bo i hus längre?
Edit: hon kanske haft uppdrag som fritidspolitiker på någon nivå som kräver att man är skriven i sin valkrets?

Kan hon haft skulder?? Jag menar då hos Kronofogden.......och därför inte ville (fick) skriva sig hos honom?
Citera
Medlem
Citat:

En blind leder en blind😅..
Jag vet inte.
Nån annan får ta över😅..
Citera
2020-01-18, 16:40
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

Bägge kan väl stundtals ha nyttjat lägenheten i Uppsala. För kulturutbud och liknande. Det är ju faktiskt Sveriges fjärde största stad.
Citera
2020-01-18, 16:41
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Var det inte en tvåa?

Vet ej, kan nån bekräfta?

Även en tvåa kan du plussa lite på.

Men å andra sidan bruka äldre vara dåliga på att hyresmaximera. Kanske bara nån vän/anhörig?

Sen kan ju nåt avdrag för kontor eller liknande gjorts.
Citera
2020-01-18, 16:43
Medlem
Citat:
Fast yrkeskriminella inser att det redan finns spår överallt. Nu kunde de parkera på en lugn gata och fortsätta. Elda bilen är helt meningslöst.

Vidare att man prioriterar tid framför att lämna spår (ej eldat hus - längre tid till upptäckt) pekar ju på utländska yrkeskriminella som inte tänkt återvända.

Jag har stått på den parkeringen i Norrtälje för knappt ett halvår sedan. Den är stor, två delar och man kan ställa sig långt från andra bilar och till exempel lasta över byte till en annan bil. Men att elda upp en bil där det kan man absolut inte göra när som helst på dagen det rör sig för många runt hallen. Kanske på natten med då hade det varit bättre var som helst i skogen.
Citera
2020-01-18, 16:44
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Bägge kan väl stundtals ha nyttjat lägenheten i Uppsala. För kulturutbud och liknande. Det är ju faktiskt Sveriges fjärde största stad.

Så kan det vara. BO kan ha dragit in rätt bra på sin uthyrning. Och vissa människor kan faktiskt behålla en hyresrätt för att den är bra att ha. Bara för att BO är sparsamma betyder det inte att man inte kan göra saker som att ha en lägenhet för att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in