2020-01-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Du, anklaga mig för fantasifulla teorier i detta sällskap

Nja, om du vill maxa ut hyran så vet vi alla vilken kategori som hör av sig som inte får nåt annat. De flesta gör INTE en kredtikoll.

Polisen bör inte utesluta något i detta läge.
Nej, hahaha, du är verkligen inte den mest fantasifulle här. En deckare med tio av oss som medförfattare hade kunnat bli en bestsäljare.
Citera
2020-01-18, 16:15
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De pingar nog digitalt också och kollar igenom de nummer som vistats där och vilka de tillhör. Då kan de nog följa spåret mot norrtälje och vidare

Att man befunnit sig där med registrerat nummer är inte troligt. Om så är ju fallet väldigt enkelt.
Citera
2020-01-18, 16:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm… kan man se vilka mobilnummer som befunnit sig i området? Inte bara om ett visst nummer gjort det? Förstår du vad jag menar? Har man ett känt nummer så kan man pejla mot master - men kan man pejla okända nummer? Då bör man ha hela områdets nummer - inkl besökande i området? Eller hur gör man?
Ja du ser alla mobiler som kopplat upp mot telemasterna.
Citera
2020-01-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men det var inte det jag skrev, jag skrev att det var underligt att hon hade kvar sin lägenhet trots att de var sambos. De var inte särbos.
Blev nog missuppfattning

Sorry..🙏
Det var bara det här jag såg:
"Ja precis. Ändå hade paret varit sambos i närmare 10 år väl?"
🙏
Edit: Fel igen! jag läste "ändå hade paret varit SÄRBOS i 10 år väl?"
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Senast redigerad av uncommon-name 2020-01-18 kl. 16:23.
Citera
2020-01-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja du ser alla mobiler som kopplat upp mot telemasterna.
Ok, fram med list på alla befintliga telefonnummer i trakten som kopplar upp sig till masten regelbundet. Sen ringa in ett främmande nummer under det aktuella dygnet. Ett grannlaga och långsamt arbete. Men det verkar görbart
Citera
2020-01-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ok, fram med list på alla befintliga telefonnummer i trakten som kopplar upp sig till masten regelbundet. Sen ringa in ett främmande nummer under det aktuella dygnet. Ett grannlaga och långsamt arbete. Men det verkar görbart

Jag tror man kan triangulera. Olika master får olika starka signaler beroende på avstånd. Så har telefoner varit på så är det ju jättebra. Fast jag tror ju att man dumpat telefonerna nånstans om man ens har haft med sig telefoner.
Citera
2020-01-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Sorry..🙏
Det var bara det här jag såg:
"Ja precis. Ändå hade paret varit sambos i närmare 10 år väl?"

Så jag missade det övriga.
Svårt att hänga med ibland.
🙏

Ingen fara på taket. Ville mest inte det skulle bli en ”sanning” att de var särbos.

Men det ska bli intressant att se vad nästa uppgift blir som läcker ut. I Mantorp-fallet var det oändliga diskussioner om öststatare och liknande innan det kom fram hur det låg till.
Jag måste säga att jag i detta fallet inte har någon stark magkänsla för vem GM är. Känns som att lite av den informationen vi har är villospår. Tex bilen. Tillägg: Och att dörren var låst
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2020-01-18 kl. 16:26.
Citera
2020-01-18, 16:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jadå, det är standard i utredningar. Man letar väl framförallt efter mobiler som kopplat upp både på brottsplatsen och i Norrtälje där bilen hittades. Sen om dom är registrerade på någon är en annan sak, troligtvis inte, men det går kanske att hitta samtal till andra mobiler och arbeta sig bakåt.

Ska man utföra brott bör man lämna mobilen hemma.
Senast redigerad av 5549 2020-01-18 kl. 16:34.
Citera
2020-01-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det här paret verkat bott ihop i Vallentuna. Hon har dessutom sin tennisklubb i Vallentuna. Då är det lite konstigt att stå skriven flera år på en hyrestvåa i Rickomberga i Uppsala. Där står ingen annan skriven heller, så ingen anhörig verkar bo där, och det finns ingen officiell andrahandshyresgäst trots att hyran är närmare 10tkr per månad. Och hon jobbar på ett boende av något slag vilket kanske ger att hon inte var höginkomsttagare.

Märkligt att ha kvar lägenheten efter att varit sambo 10 år, tänkte först att det va en bostadsrätt som dom kunde flytta till senare i livet eller bara se den som en placering som ökar i värde och hyra ut den till nån bekant under tiden.
10tkr/månad finns väl knappast utrymme att hyra ut den svart och lägga på nån större summa heller, annan sak om hyran varit typ 2-3tkr/mån.
Nu fanns pengar så råd att skaffa boende senare i livet fanns ju.

Vad jobbade kvinnan med?
Citera
2020-01-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen fara på taket. Ville mest inte det skulle bli en ”sanning” att de var särbos.

Men det ska bli intressant att se vad nästa uppgift blir som läcker ut. I Mantorp-fallet var det oändliga diskussioner om öststatare och liknande innan det kom fram hur det låg till.
Jag måste säga att jag i detta fallet inte har någon stark magkänsla för vem GM är. Känns som att lite av den informationen vi har är villospår. Tex bilen.

Om det inte är öststatsspåret satsar jag personligen på någon som jobbat eller hyrt av BO. BO verkar ju inte engagerat sig i så mycket annat. Och när man hyr ut så kan man komma i kontakt med skumma typer.
Citera
2020-01-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Om det inte är öststatsspåret satsar jag personligen på någon som jobbat eller hyrt av BO. BO verkar ju inte engagerat sig i så mycket annat. Och när man hyr ut så kan man komma i kontakt med skumma typer.

Instämmer i din teori.
Citera
2020-01-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Märkligt att ha kvar lägenheten efter att varit sambo 10 år, tänkte först att det va en bostadsrätt som dom kunde flytta till senare i livet eller bara se den som en placering som ökar i värde och hyra ut den till nån bekant under tiden.
10tkr/månad finns väl knappast utrymme att hyra ut den svart och lägga på nån större summa heller, annan sak om hyran varit typ 2-3tkr/mån.
Nu fanns pengar så råd att skaffa boende senare i livet fanns ju.

Vad jobbade kvinnan med?

Om lägenheten är i alla fall tre rum får man ju 15 000 i hyra. Ska man inte flytta tillbaka så kan man köra så länge det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in