2020-01-18, 16:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är det bekräftat att hon är politiker?

Nej, det var en fråga. Jag fick tanke om att det kanske förklarar varför hon var skriven i Uppsala när hennes "centrum för levnadsintressen", som SRN brukar kalla det, fanns i Vallentuna.
Citera
2020-01-18, 16:01
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det här paret verkat bott ihop i Vallentuna. Hon har dessutom sin tennisklubb i Vallentuna. Då är det lite konstigt att stå skriven flera år på en hyrestvåa i Rickomberga i Uppsala. Där står ingen annan skriven heller, så ingen anhörig verkar bo där, och det finns ingen officiell andrahandshyresgäst trots att hyran är närmare 10tkr per månad. Och hon jobbar på ett boende av något slag vilket kanske ger att hon inte var höginkomsttagare.

Det är ju inte omöjligt att man hyr ut svart. Går det så går det om man inte tänkt flytta tillbaka.
Citera
2020-01-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt.

Nä, Bradgardsindianen sa KANSKE. Som ett förslag att hon var tvungen att behålla lägenheten. Spekulation.

Ok, tror inte lägenheten har något med brottet å göra hur som.
Citera
2020-01-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det är ju inte omöjligt att man hyr ut svart. Går det så går det om man inte tänkt flytta tillbaka.
Visst är det så. Blir hon av med lägenheten så blir det ju ingen katastrof. Men nu lär den eventuelle svarthyresgästen åka ut i och med hennes död.
Citera
2020-01-18, 16:06
Medlem
Citat:
Visst är det så. Blir hon av med lägenheten så blir det ju ingen katastrof. Men nu lär den eventuelle svarthyresgästen åka ut i och med hennes död.

En eventuell svarthyresgäst kan ju också vara intressant. Hyra i andra hand är ju populärt bland kriminella som har mycket cash men ingen kreditvärdighet.
Citera
2020-01-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
En eventuell svarthyresgäst kan ju också vara intressant. Hyra i andra hand är ju populärt bland kriminella som har mycket cash men ingen kreditvärdighet.
Hahaha! Nu ser vi bovar överallt. Var hon minsta om sig och kring sig så kollar man kreditvärdighet och hyr INTE ut till nån som är skum.
Citera
2020-01-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det här paret verkat bott ihop i Vallentuna. Hon har dessutom sin tennisklubb i Vallentuna. Då är det lite konstigt att stå skriven flera år på en hyrestvåa i Rickomberga i Uppsala. Där står ingen annan skriven heller, så ingen anhörig verkar bo där, och det finns ingen officiell andrahandshyresgäst trots att hyran är närmare 10tkr per månad. Och hon jobbar på ett boende av något slag vilket kanske ger att hon inte var höginkomsttagare.

Jag var inte medveten om just den bakgrundsbilden du beskriver. Min kommentar var ett svar på en "enkel" frågeställning, vilken var att någon tyckte det var lite underligt att man var särbo trots tioårig relation. Det var enbart det som framgick där och då..😊
Citera
2020-01-18, 16:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
He he. Vi får hoppas tidningarna kommer med något nytt. Och att man på NFC prioriterar ev DNA-spår från bilen, cyklarna och bostaden samt kan plocka in ev personer att jämföra med. Så vi håller tummarna.

De pingar nog digitalt också och kollar igenom de nummer som vistats där och vilka de tillhör. Då kan de nog följa spåret mot norrtälje och vidare
Citera
2020-01-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
De pingar nog digitalt också och kollar igenom de nummer som vistats där och vilka de tillhör. Då kan de nog följa spåret mot norrtälje och vidare
Hmm… kan man se vilka mobilnummer som befunnit sig i området? Inte bara om ett visst nummer gjort det? Förstår du vad jag menar? Har man ett känt nummer så kan man pejla mot master - men kan man pejla okända nummer? Då bör man ha hela områdets nummer - inkl besökande i området? Eller hur gör man?
Citera
2020-01-18, 16:11
Medlem
Citat:
Hahaha! Nu ser vi bovar överallt. Var hon minsta om sig och kring sig så kollar man kreditvärdighet och hyr INTE ut till nån som är skum.

Du, anklaga mig för fantasifulla teorier i detta sällskap

Nja, om du vill maxa ut hyran så vet vi alla vilken kategori som hör av sig som inte får nåt annat. De flesta gör INTE en kredtikoll.

Polisen bör inte utesluta något i detta läge.
Citera
2020-01-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag var inte medveten om just den bakgrundsbilden du beskriver. Min kommentar var ett svar på en "enkel" frågeställning, vilken var att någon tyckte det var lite underligt att man var särbo trots tioårig relation. Det var enbart det som framgick där och då..😊

Men det var inte det jag skrev, jag skrev att det var underligt att hon hade kvar sin lägenhet trots att de var sambos. De var inte särbos.
Blev nog missuppfattning
Citera
2020-01-18, 16:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Finns ju ingen att lösa ut? Vad är det du talar om?

Dödsbo/Sterbhus:
sv.wikipedia.org/wiki/Dödsbo

När ägaren till en fastighet dör blir fastigheten ett dödsbo som är en juridisk person.
De som ärver fastigheten blir dödsbodelägare. När dödsbodelägarna dör blir deras arvingar dödsbodelägare o.s.v.

De behöver ju inte lösa ut varandra på direkten.
I mitt fall så var fastigheten dödsbo i 70 år. Den juridiska personen gjorde en egen fastighetsdeklaration t.ex Johan Johanssons dödsbo.

Ponera att Lars mor och hennes 2 systrar var dödsbodelägare. När de dör blir Lars och de två systrarnas barn dödsbodelägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in