2020-01-18, 14:36
Medlem
Trådrubriken säger "Misstänkt dubbelmord". Har polisen ändrat den misstanken till säkert dubbelmord?
Det är inte omöjligt att det rör sig om ett mord och självmord med tanke på uppgifterna att en är skjuten och vapnet låg kvar i bostaden.
Citera
2020-01-18, 14:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kan ju lika gärna vara så, att detta BO krigat med släktingar i domstol om vem som skulle ärva "släktgården". Och vunnit totalt, efter ett antal år.
När han sen sålde av stället så blev de lika giriga som förlorade släktingarna helt galna, hyrde en torped på vargmötesvägen för sina sista slantar, samt skickade torpeden till Sursta för att skipa rätt.
Därför borde väl alla BOs släktingar; kusiner , sysslingar, bryllingar osv, kollas upp?+!
Jag väntar - med viss spänning!

Ja, i arvstvister brukar det väl suras ännu mer då någon lagt ut så mycket till advokatkostnader så den eventuella arvslotten helt går åt att betala advokaten.
Citera
2020-01-18, 14:40
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, i arvstvister brukar det väl suras ännu mer då någon lagt ut så mycket till advokatkostnader så den eventuella arvslotten helt går åt att betala advokaten.

Det finns väl inga civilrättsmål i BO namn.
Citera
2020-01-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trådrubriken säger "Misstänkt dubbelmord". Har polisen ändrat den misstanken till säkert dubbelmord?
Det är inte omöjligt att det rör sig om ett mord och självmord med tanke på uppgifterna att en är skjuten och vapnet låg kvar i bostaden.

Vem körde iväg deras bil då?
Citera
2020-01-18, 14:41
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kommer eventuellt till brottsplatsen med cyklar, stjäl BOs bil och kör till Norrtälje, för att sedan eventuellt ta bussen.......

Låter som 2 småglin, och ett beställningsjobb. De bör ju ha stulit något stort och tungt, därav behov av bil från brottsplatsen, avlämning till beställaren på parkeringsplatsen i Norrtälje, överge bilen, bussen hem, eller ev upphämtning på parkeringen?

Har inte "lantisar" ofta sådana dashcameras? Polisen borde gå ut och fråga allmänhetens bilförare om det....att de ska kolla igenom efter den vita skodan.

Här tänker du nytt och fräscht. Tror dock inte att man cyklar från en brottsplats efter att ha mördat två personer. Men det kan ju vara så att de baxat in ett kassaskåp i bilen...
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Absolut! Det kanske kan vara Su'annes bror, såvitt det saknas barn?
Det beror ju på om paret hade skrivit något.
Därmed vill jag på intet sätt misstänkliggöra honom.

Hennes bror/släkt ärver ingenting om inte manliga BO har skrivit testamente till henne. Hon var inte skriven på adressen ens......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men som jag skrev är det inte arv om de sitter i oskiftat bo.
Om det t.ex aldrig gjorts en bodelning efter förra ägarna d.v.s. Lars mors föräldrar. Arvingarna då hade kanske inte råd att lösa ut varandra.
Vid en bodelning så ska ju den som vill behålla egendomen lösa ut de andra och då måste det ju finnas pengar hos köparen.
Finns ju ingen att lösa ut? Vad är det du talar om?
Citera
2020-01-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessa du räknar upp är överhuvudtaget inte arvsberättigade utan testamente.

Släktingar som har en legal arvsrätt kan delas in i tre parenteler (arvsklasser).

Den första parentelen omfattar bröstarvingar och den andra omfattar föräldrar, syskon och syskons avkomlingar.
I den tredje och sista parentelen ingår mor- och farföräldrar, samt deras avkomlingar - dvs arvlåtarens mostrar, fastrar, morbröder och farbröder.

Annars gäller ju testamente, som du skriver.

Eller cyklar jag rätt ner i diket?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-01-18 kl. 14:46.
Citera
2020-01-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns ju ingen att lösa ut? Vad är det du talar om?
Vad som skedde under 1970talet, det har du ingen aning om. Ingen annan heller.
Bäst är väl det?!
Citera
2020-01-18, 14:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lars har en del kusiner som han kanske umgåtts med. De är ju dock inte arvsberättigade.

Lars mor hade en syster och en halvsyster. Systern har två döttrar och halvsystern har en son.
Dessa är alla i Lars ålder och bor i Stockholmsområdet.

Ibland blir sådana här släktgårdar oskiftade. Någon gång måste ju Lars mor lösa ut sina systrars andelar men ibland förblir det oskiftat s.k sterbhus.

Vet inte hur lagstiftningen ser ut nu men min mor och hennes syskon var delägare i ett sterbhus sedan fadern dog på 30-talet. Delar av egendomen såldes av då och då eller löstes in av kommunen och då klirrade det till hos alla syskonen.

Syskonen ville panela om huset och tog ner skog och skulle göra avdrag. Då kom det fram att det blev inget avdrag för man får inte ha sterbhus så länge så de fick omvandla fastigheten till handelsbolag.

Det var ju ett fall där en bror dödade sin syster för att de var oense om försäljningen av en sommarstuga.

Just saying.

Men om Lars mors systrar lever, ärver inte dom Lars då?
Citera
2020-01-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Släktingar som har en legal arvsrätt kan delas in i tre parenteler (arvsklasser).

Den första parentelen omfattar bröstarvingar och den andra omfattar föräldrar, syskon och syskons avkomlingar.
I den tredje och sista parentelen ingår mor- och farföräldrar, samt deras avkomlingar - dvs arvlåtarens mostrar, fastrar, morbröder och farbröder.

Annars gäller ju testamente, som du skriver.
Jag kan det där. Arvstvister löser man inte genom mord. Och jag tror inte detta handlar om det heller. Rånmord av utomstående är vad jag tror det är. Fast det är ju jag. Kan ha fel naturligtvis.
Citera
2020-01-18, 14:52
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hennes bror/släkt ärver ingenting om inte manliga BO har skrivit testamente till henne. Hon var inte skriven på adressen ens......
Precis så! Det inryms i min andra mening: Det beror ju på om paret hade skrivit något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in