Citat:
Ursprungligen postat av
Stilichio
Jag tror benhårt på yrkeskriminella och det du skrivit om Vargmötet är intressant. Men jag tror knappast att det är ett slumpbrott, drogrelaterat. Jag tror inte att samma personer har utfört och planerat brottet. Och jag tror knappast att gärningsmännen är kvar i Vargmötet.
Vill tillägga att många av dessa personer från öst är hårt arbetande och ryggraden i vår ekonomi numera, hårt utnyttjade och levandes i misär, bland dessa gömmer sig yrkeskriminella. Det vet väl alla vid det här laget att de maskerar sig som hantverkare.
"Ryggraden i vår ekonomi"? Är du sjuk, ett PK uttryck för att belysa hur värdelös vi är utan dom! Möjligen är dom ett av revbenen. Men i övrigt håller jag men redan från början om att det är ligor från öst som gjord detta och dom är så klart inte kvar här. Många är här för att tjäna pengar och det kan man göra slitsamt eller så kan man ta tillfället i akt. Den av grannen observerade biltrafiken tyder på att de spanat på offren under en tid. Om det vore bekanta så kan de inte åka och span av risk för att bli igenkända.
Tanken att släktingar skulle göra det av arvsskäl etc. är ganska absurd med så mycket våld. Men det går och skall givetvis kontrolleras om det finns något groll eller någon otäcking i släkten med kriminell belastning.
Fallet kommer att bli segdraget spaningsfall. Löses det till midsommar som får vi vara glada.