2020-01-18, 15:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hon har ju nått i Uppsala också

Hon är skriven på en hyresrätt i Rickomberga i Uppsala. Oklart varför om såväl partner och fritidsintresset med tennisen var knutet till Vallentuna. Kanske inte förhållandet var så tillförlitligt, eller så tänkte de att innehavstiden ger en bytesrätt som kan vara bra den dagen man inte orkar bo i hus längre?
Edit: hon kanske haft uppdrag som fritidspolitiker på någon nivå som kräver att man är skriven i sin valkrets?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-18 kl. 15:47.
Citera
2020-01-18, 15:46
Medlem
Vem är offren och vad skrev hon för sms
Citera
2020-01-18, 15:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
He he. Vi får hoppas tidningarna kommer med något nytt. Och att man på NFC prioriterar ev DNA-spår från bilen, cyklarna och bostaden samt kan plocka in ev personer att jämföra med. Så vi håller tummarna.

Jag förstår inte varför dom inte eldade upp bilen,men det är kanske inga yrkeskriminella vi har att göra med här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har polisen sagt att bara en av BO var skjuten och att vapnet låg kvar i bostaden? Eller är det en trådsanning? Hur dog i så fall den andra?
Ursäkta. Men man måste rota i allt som sticker ut för att lösa fallet.
Media skrev att "åtminstone en är skjuten". Den andra är kanske också skjuten. Eller ihjälslagen med tillhygge. Jag kan tänka att polisen inte var helt säkra. Skotthålet på den andra kanske var dolt på något sätt, och man inte med säkerhet ville gå ut med dödssätt just då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inget konstigt i mina ögon: Min pappa är särbo med en kvinna sedan 15 år tillbaka. Hon bor i en annan stad där hon jobbar och har sin släkt.
Det funkar för dom😊

Men det här paret verkat bott ihop i Vallentuna. Hon har dessutom sin tennisklubb i Vallentuna. Då är det lite konstigt att stå skriven flera år på en hyrestvåa i Rickomberga i Uppsala. Där står ingen annan skriven heller, så ingen anhörig verkar bo där, och det finns ingen officiell andrahandshyresgäst trots att hyran är närmare 10tkr per månad. Och hon jobbar på ett boende av något slag vilket kanske ger att hon inte var höginkomsttagare.
Citera
2020-01-18, 15:55
Medlem
Citat:
Media skrev att "åtminstone en är skjuten". Den andra är kanske också skjuten. Eller ihjälslagen med tillhygge. Jag kan tänka att polisen inte var helt säkra. Skotthålet på den andra kanske var dolt på något sätt, och man inte med säkerhet ville gå ut med dödssätt just då?

Om den andre var grovt misshandlad kanske skottskada var svårt att se omedelbart.
Citera
2020-01-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon är skriven på en hyresrätt i Rickomberga i Uppsala. Oklart varför om såväl partner och fritidsintresset med tennisen var knutet till Vallentuna. Kanske inte förhållandet var så tillförlitligt, eller så tänkte de att innehavstiden ger en bytesrätt som kan vara bra den dagen man inte orkar bo i hus längre?
Edit: hon kanske haft uppdrag som fritidspolitiker på någon nivå som kräver att man är skriven i sin valkrets?

Är det bekräftat att hon är politiker?
Citera
2020-01-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag tror benhårt på yrkeskriminella och det du skrivit om Vargmötet är intressant. Men jag tror knappast att det är ett slumpbrott, drogrelaterat. Jag tror inte att samma personer har utfört och planerat brottet. Och jag tror knappast att gärningsmännen är kvar i Vargmötet.

Vill tillägga att många av dessa personer från öst är hårt arbetande och ryggraden i vår ekonomi numera, hårt utnyttjade och levandes i misär, bland dessa gömmer sig yrkeskriminella. Det vet väl alla vid det här laget att de maskerar sig som hantverkare.

"Ryggraden i vår ekonomi"? Är du sjuk, ett PK uttryck för att belysa hur värdelös vi är utan dom! Möjligen är dom ett av revbenen. Men i övrigt håller jag men redan från början om att det är ligor från öst som gjord detta och dom är så klart inte kvar här. Många är här för att tjäna pengar och det kan man göra slitsamt eller så kan man ta tillfället i akt. Den av grannen observerade biltrafiken tyder på att de spanat på offren under en tid. Om det vore bekanta så kan de inte åka och span av risk för att bli igenkända.

Tanken att släktingar skulle göra det av arvsskäl etc. är ganska absurd med så mycket våld. Men det går och skall givetvis kontrolleras om det finns något groll eller någon otäcking i släkten med kriminell belastning.

Fallet kommer att bli segdraget spaningsfall. Löses det till midsommar som får vi vara glada.
Citera
2020-01-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om den andre var grovt misshandlad kanske skottskada var svårt att se omedelbart.
Exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är det bekräftat att hon är politiker?
Nä, Bradgardsindianen sa KANSKE. Som ett förslag att hon var tvungen att behålla lägenheten. Spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Vem är offren och vad skrev hon för sms

Offren är paret som bodde i huset, en man i 60 års åldern och en kvinna i 50 års åldern. Orkar inte leta fram exakt ålder.
Hon skickade ett sms till en av sina tennis-vänner att hon var magsjuk och inte kunde komma, en timme innan matchtid. Något som var ovanligt för henne.
Citera
Medlem
Citat:
Det lär då inte röra sig om en hagelbössa som något troll skrivit i tråden. Vapnet är kanske nyckeln till att lösa fallet.
Citera
2020-01-18, 15:59
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag förstår inte varför dom inte eldade upp bilen,men det är kanske inga yrkeskriminella vi har att göra med här

Fast yrkeskriminella inser att det redan finns spår överallt. Nu kunde de parkera på en lugn gata och fortsätta. Elda bilen är helt meningslöst.

Vidare att man prioriterar tid framför att lämna spår (ej eldat hus - längre tid till upptäckt) pekar ju på utländska yrkeskriminella som inte tänkt återvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in