2020-01-18, 14:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lars har en del kusiner som han kanske umgåtts med. De är ju dock inte arvsberättigade.

Lars mor hade en syster och en halvsyster. Systern har två döttrar och halvsystern har en son.
Dessa är alla i Lars ålder och bor i Stockholmsområdet.

Ibland blir sådana här släktgårdar oskiftade. Någon gång måste ju Lars mor lösa ut sina systrars andelar men ibland förblir det oskiftat s.k sterbhus.

Vet inte hur lagstiftningen ser ut nu men min mor och hennes syskon var delägare i ett sterbhus sedan fadern dog på 30-talet. Delar av egendomen såldes av då och då eller löstes in av kommunen och då klirrade det till hos alla syskonen.

Syskonen ville panela om huset och tog ner skog och skulle göra avdrag. Då kom det fram att det blev inget avdrag för man får inte ha sterbhus så länge så de fick omvandla fastigheten till handelsbolag.

Det var ju ett fall där en bror dödade sin syster för att de var oense om försäljningen av en sommarstuga.

Just saying.

Ja och är det något som trätts om länge så kanske det inte behövs mycket för att proppskåpet ska ryka på någon. Även om någon inte är arvsberättigad så kanske det är fråga om att någon anser att de borde fått första tjing vid försäljning av fastighet eller föremål?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-18 kl. 14:06.
Citera
2020-01-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det beror väl på, en del som har stökiga släktingar eller övriga familjemedlemmar som hamnar i knipa med andra kriminella går väldigt långt för att försöka hjälpa även om de annars skulle anmält minsta överträdelse. Det behöver kanske inte ens hotas mot BO, räcker kanske att den som är i knipa berättar vad den tror ska hända om inte problemet löses. Men jag är mer tveksam att det är vad som hänt beträffande försäljningen av fastigheten. Det är väl osannolikt att någon lyckas dra på sig knark- eller spelskulder till flera miljoner?
Kan ju lika gärna vara så, att detta BO krigat med släktingar i domstol om vem som skulle ärva "släktgården". Och vunnit totalt, efter ett antal år.
När han sen sålde av stället så blev de lika giriga som förlorade släktingarna helt galna, hyrde en torped på vargmötesvägen för sina sista slantar, samt skickade torpeden till Sursta för att skipa rätt.
Därför borde väl alla BOs släktingar; kusiner , sysslingar, bryllingar osv, kollas upp?+!
Jag väntar - med viss spänning!
Citera
2020-01-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kan ju lika gärna vara så, att detta BO krigat med släktingar i domstol om vem som skulle ärva "släktgården". Och vunnit totalt, efter ett antal år.
När han sen sålde av stället så blev de lika giriga som förlorade släktingarna helt galna, hyrde en torped på vargmötesvägen för sina sista slantar, samt skickade torpeden till Sursta för att skipa rätt.
Därför borde väl alla BOs släktingar; kusiner , sysslingar, bryllingar osv, kollas upp?+!
Dessa du räknar upp är överhuvudtaget inte arvsberättigade utan testamente.
Citera
2020-01-18, 14:16
Medlem
Stilichios avatar
Jag tycker det är väldigt tyst från polisen om det här fallet. Vi har ett tidspann på ca fyra dygn. Vi har eventuell mobiltrafik. Övervakningskameror i Norrtälje, fasta och mobila (bussar). Vi har två cyklar, var och när de eventuellt har stulits.

Från Polisen har vi total tystnad. Vi det här laget vet de exakt när morden skedde. De har kollat mobiltrafik, kameror, cyklar och personer i omgivningen.

Jag tror att det tyder på en sak. Polisen är nära en lösning. Annars tror jag de hade bett om mera exakt information, om iakttagelser på specifika platser och tidpunkter.
Citera
2020-01-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just det. Jag väntar på nya fräscha uppslag!
Citera
2020-01-18, 14:21
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Man går inte till en domstol utan att lämna spår. Allt sådant går att hitta på nätet. Ingen har presenterat något sådant i denna tråd. Därför tror jag att spåret med våldsamma släktingar är iskallt.
Citera
2020-01-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag tycker det är väldigt tyst från polisen om det här fallet. Vi har ett tidspann på ca fyra dygn. Vi har eventuell mobiltrafik. Övervakningskameror i Norrtälje, fasta och mobila (bussar). Vi har två cyklar, var och när de eventuellt har stulits.

Från Polisen har vi total tystnad. Vi det här laget vet de exakt när morden skedde. De har kollat mobiltrafik, kameror, cyklar och personer i omgivningen.

Jag tror att det tyder på en sak. Polisen är nära en lösning. Annars tror jag de hade bett om mera exakt information, om iakttagelser på specifika platser och tidpunkter.
Sanningen kunde varit rätt nära. Nån km bort bara - på vargmötesvägen.
Varför skulle f.ö . Polisen öht gå ut med nån info, i pågående FU???
Skall denna personliga tragedi "hängas ut"?
Citera
2020-01-18, 14:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har försökt kolla på goolgle maps om det finns några övervakningskameror vid entrén till Friskis Svettis , men tyvärr är det svårt att se från de större vägarna.

https://www.google.com/maps/@59.7525826,18.6971456,127a,35y,104.23h,45t/data=!3m1!1e3

Har gm tänkt på det, så har de parkerat en bit från entreérna med tanke ju på övervakningskameror.

Att ta sig från Vallentuna till Norrtälje gör man lättast via E18 (77). Ttill Carl Bondes väg, tar man av avfart till Stockholmsvägen, sedan in höger på Gustav Adolfs väg och sedan höger igen på Carl Bondes väg och in höger till parkeringen till Friskis & Svettis:

Kanske finns det övervakningskameror här vid Flygfyren (Korsningen Stockholmsvägen- Gustaf Adols väg)?:
https://www.google.com/maps/@59.7527715,18.6927919,3a,54.5y,130.23h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1syGv01I-kuB9oReoKV4NmWQ!2e0!7i16384!8i8192

Eller här (Gustaf Adolfs väg)?:

https://www.google.com/maps/@59.7525106,18.6957345,3a,60y,222.8h,87.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIVao7bLuXs_vrC6fauEnA!2e0!7i1 6384!8i8192

Eller här?

https://www.google.com/maps/@59.7524378,18.6974744,3a,22y,174.2h,86.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKkSfnBYg_QYSCiyK4xArQA!2e0!7i1 6384!8i8192

Eller på byggnader vid parkeringen?

https://www.google.com/maps/@59.753086,18.7014473,128a,35y,200.13h,45t/data=!3m1!1e3

Det vore skönt om de fastnat på någon övervakningkamera någonstans.

Ser att det finns busshållplatser precis utanför sportcentret, vilket gör att de lätt kunnat ta sig därifrån utan hjälp av annan.

Kommer eventuellt till brottsplatsen med cyklar, stjäl BOs bil och kör till Norrtälje, för att sedan eventuellt ta bussen.......

Låter som 2 småglin, och ett beställningsjobb. De bör ju ha stulit något stort och tungt, därav behov av bil från brottsplatsen, avlämning till beställaren på parkeringsplatsen i Norrtälje, överge bilen, bussen hem, eller ev upphämtning på parkeringen?

Har inte "lantisar" ofta sådana dashcameras? Polisen borde gå ut och fråga allmänhetens bilförare om det....att de ska kolla igenom efter den vita skodan.
Citera
2020-01-18, 14:28
Medlem
Stilichios avatar
14 Miljoner, det är mycket pengar, eller hur? Men ingen i den här tråden har kunnat presentera BO ekonomi på riktigt. Han har levt på att hyra ut stugor och mark, sägs det. Det blir man inte rik på. Ponera att han var tvungen att sälja för att lösa lån, det har ju pratats länge om högre räntor. Ingen av oss vet hur högt fastigheten var belånad. Dessutom måste ingångsvärdet varit noll. Då ryker ju ca 4 miljoner i skatt.
Citera
2020-01-18, 14:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Men som jag skrev är det inte arv om de sitter i oskiftat bo.
Om det t.ex aldrig gjorts en bodelning efter förra ägarna d.v.s. Lars mors föräldrar. Arvingarna då hade kanske inte råd att lösa ut varandra.
Vid en bodelning så ska ju den som vill behålla egendomen lösa ut de andra och då måste det ju finnas pengar hos köparen.
Citera
2020-01-18, 14:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
14 Miljoner, det är mycket pengar, eller hur? Men ingen i den här tråden har kunnat presentera BO ekonomi på riktigt. Han har levt på att hyra ut stugor och mark, sägs det. Det blir man inte rik på. Ponera att han var tvungen att sälja för att lösa lån, det har ju pratats länge om högre räntor. Ingen av oss vet hur högt fastigheten var belånad. Dessutom måste ingångsvärdet varit noll. Då ryker ju ca 4 miljoner i skatt.
Det har nämnts i tråden att han även har sysslat med någon sorts odling, försäljning av växter eller liknande. Vet dock inte på vilken skala men om den var större känns det angeläget att titta på eventuella säsongsarbetare.
Citera
2020-01-18, 14:36
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Sanningen kunde varit rätt nära. Nån km bort bara - på vargmötesvägen.
Varför skulle f.ö . Polisen öht gå ut med nån info, i pågående FU???
Skall denna personliga tragedi "hängas ut"?

Jag tror benhårt på yrkeskriminella och det du skrivit om Vargmötet är intressant. Men jag tror knappast att det är ett slumpbrott, drogrelaterat. Jag tror inte att samma personer har utfört och planerat brottet. Och jag tror knappast att gärningsmännen är kvar i Vargmötet.

Vill tillägga att många av dessa personer från öst är hårt arbetande och ryggraden i vår ekonomi numera, hårt utnyttjade och levandes i misär, bland dessa gömmer sig yrkeskriminella. Det vet väl alla vid det här laget att de maskerar sig som hantverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in