2020-01-18, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så när jag citerar Bibeln kommer jag med dravel enligt dig...

Se i övrigt mitt svar till Trollfeeder samt Matt 28:17-18!

1 kor 15:27-28 hör också dit. Den som har lagt allt under Jesus är Gud. Heb 2, med fokus på vers 8 klargör också det hela.

Har Gud en Gud?
Du är muslim och håller koranen helig. Du blandar sanning med lögn och knådar ihop det till en deg och ger det till andra troende. Det är dravel!

Jesus Kristus är Gud, och så länge du inte ser det så ställer jag mig högst tveksam till att du har en nära relation med vår Fader.

Du är här för att vilseleda.
Citera
2020-01-18, 11:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Apostlarna såg Jesus som Gud.

Joh. 20:28

Tomas svarade och sade till honom: »Min Herre och min Gud!»

https://en.wikipedia.org/wiki/Ignatius_of_Antioch

https://en.wikipedia.org/wiki/Epistle_of_Ignatius_to_the_Ephesians

Now the virginity of Mary was hidden from the prince of this world, as was also her offspring, and the death of the Lord; three mysteries of renown, which were wrought in silence by God. How, then, was He manifested to the world? A star shone forth in heaven above all the other stars, the light of which was inexpressible, while its novelty struck men with astonishment. And all the rest of the stars, with the sun and moon, formed a chorus to this star, and its light was exceedingly great above them all. And there was agitation felt as to whence this new spectacle came, so unlike to everything else [in the heavens]. Hence every kind of magic was destroyed, and every bond of wickedness disappeared; ignorance was removed, and the old kingdom abolished, God Himself being manifested in human form for the renewal of eternal life.
Kan också vara så att Tomas ser Guds verk.
Jag tänker på att varken Paulus, Petrus eller Johannes verkar ha en susning om treenighetsläran, som tydligen dessutom är frälsningsavgörande enligt vissa här.
Tvärtom hävdar de att Kristus (fortfarande) har en Gud: Fadern.
Citera
2020-01-18, 11:56
Avslutad
Citat:
Har Gud en Gud? Vem är då Guds Gud?
Ni muslimer ställer alltid den här frågan till kristna.
Citera
2020-01-18, 11:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det är en slutsats du drar. Jag gav dig en alternativ slutsats i mitt tidigare svar.

Slutsats? Det står i klartext att Jesus är Alfa och Omega.

Citat:
"Kristus är var mans huvud och Gud är Kristi huvud".

Har Gud en Gud? Vem är då Guds Gud?

Fadern är överordnad Sonen. Det är bibeln klar med. Men Sonen är Gud, det är bibeln också klar med.
Citera
2020-01-18, 12:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Kan också vara så att Tomas ser Guds verk.
Jag tänker på att varken Paulus, Petrus eller Johannes verkar ha en susning om treenighetsläran, som tydligen dessutom är frälsningsavgörande enligt vissa här.
Tvärtom hävdar de att Kristus (fortfarande) har en Gud: Fadern.

Nu "spekulerar" du ju själv, vilket du alldeles precis anklagade mig för när jag gav en kommentar och sade att jag inte fick göra.
Citera
2020-01-18, 12:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Du är muslim och håller koranen helig. Du blandar sanning med lögn och knådar ihop det till en deg och ger det till andra troende. Det är dravel!

Jesus Kristus är Gud, och så länge du inte ser det så ställer jag mig högst tveksam till att du har en nära relation med vår Fader.

Du är här för att vilseleda.
Mitt syfte vet Gud, och är irrelevant för vad Bibeln säger. Du vill alltså inte heller svara utan bara käbbla. Jag tycker det snarare att det är du som vilseleder när du uttalar dig enbart om de delar som passar din agenda.
Citera
2020-01-18, 12:03
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Apostlarna såg Jesus som Gud.

Joh. 20:28

Tomas svarade och sade till honom: »Min Herre och min Gud!»

https://en.wikipedia.org/wiki/Ignatius_of_Antioch

https://en.wikipedia.org/wiki/Epistle_of_Ignatius_to_the_Ephesians

Now the virginity of Mary was hidden from the prince of this world, as was also her offspring, and the death of the Lord; three mysteries of renown, which were wrought in silence by God. How, then, was He manifested to the world? A star shone forth in heaven above all the other stars, the light of which was inexpressible, while its novelty struck men with astonishment. And all the rest of the stars, with the sun and moon, formed a chorus to this star, and its light was exceedingly great above them all. And there was agitation felt as to whence this new spectacle came, so unlike to everything else [in the heavens]. Hence every kind of magic was destroyed, and every bond of wickedness disappeared; ignorance was removed, and the old kingdom abolished, God Himself being manifested in human form for the renewal of eternal life.
Ni är off topic! Det här är en tråd om islams trosföreställningar.

Islam har vissa trosföreställningar som är mer logiskt monoteistiska än kristendomen, men islams etik och sedvänjor (med grund i bl a haditerna) är med ett västerländskt judeo-kristet perspektiv medeltida.

Etisk är Islam outvecklat ex v g syn på kvinnor, relationer till icke muslimer, brott och straff, syn på hbtq etc.

Kristendomen o ch Judendomen tycker sekulär lagstiftning är ok (så alla får ha sin egen religion) och bra, men stora delar av den islamiska världen vill och har religiös islamisk lagstiftning istället.

Det är viktigare vilken etik människor lever efter än vilka trosdogmer de har.
Citera
2020-01-18, 12:07
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Mitt syfte vet Gud, och är irrelevant för vad Bibeln säger. Du vill alltså inte heller svara utan bara käbbla. Jag tycker det snarare att det är du som vilseleder när du uttalar dig enbart om de delar som passar din agenda.
tro som mig, annars JÄVLAR!
Ni ska älska såsom jag säger och hålla er på mattan.
Allt ditt är mitt och allt mitt ger du FAN i. Det var tydligen vad min äldsta halvbrorsa sa till min yngre halvbrorsa när han skulle tala om i myndigt tonläge vad som var vad, enligt min morsa i alla fall.
Vi behöver alla ta och nyktra till från den här världens dårskap.

Jag är minstingen i familjen! Men den klokaste, om det bör det inte råda några tvivel.
Var var vi nånstans, vad är trådämnet, back on track kanske. Bara ett förslag.
Citera
2020-01-18, 12:08
Avslutad
Citat:
Gud har ingen Gud för Gud är den ENDA Guden. När Jesus Kristus bad till Gud så var det människan Jesus som bad.

Såja, nu ska du inte projicera. Men att du är här för att vilseleda råder inget som helst tvivel.
Citera
2020-01-18, 12:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nu "spekulerar" du ju själv, vilket du alldeles precis anklagade mig för när jag gav en kommentar och sade att jag inte fick göra.
Absolut spekulerade jag. Det är bara en möjlig annan förklaring. Det skulle ändå förklara varför apostlarna fortsätter göra skillnad på Kristus och Gud.

Annars kvarstår ju frågan om Gud har en Gud, vilket är en självmotsägelse.
Citera
2020-01-18, 12:16
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Gud har ingen Gud för Gud är den ENDA Guden. När Jesus Kristus bad till Gud så var det människan Jesus som bad.

Såja, nu ska du inte projicera. Men att du är här för att vilseleda råder inget som helst tvivel.
Är du helt på det klara med vad en liten stunds kikande och skrivande på Flashback egentligen betyder och innebär, för alla?... tänker jag då.
Man får ha klart för sig vad man själv får ut av att vara här, vad andra kan få ut av det kan man ju bara försöka föreställa sig. Men tro mig, det är inte av någon större andlig betydelse vad som sägs hära.
Det rinner väl bara ut i sanden dom eventuella guldkorn som sägs hära men man får tänka på vad som för en själv är en POSITIV upplevelse här och vad som är en NEGATIV.
Sen försöka vara utifrån hur man själv vill se andra tilltala en.

Det är fan inte kvantum kärnfysiks ingenjörskonster som vi snackar här.
Drt handlar om att kunna enas och samlevnad anser jag. Allt annat är pillande i röven. Navelludds mikroskops djupdykningar.

Kan ju vara kul i sig.

P.S
Vad är det för skulptur i Pusts profilbild, vem är det?
Ser lite stel ut.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-18 kl. 12:22.
Citera
2020-01-18, 12:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Människan Jesus har fortfarande en Gud i UB.
Människan Jesus är den som offrades för vår skull.

Vem är människan Jesus Gud?

Vi är i Kristus som Kristus är i Gud. Är vi då Kristus i oss själva? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in