2020-01-18, 00:18
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ja i alla fall här på internet och med råge.
Be like a duck, let it run right off of you. Om det går, eller gör som mig, få raseriutbrott.
Näe, lite grann bara. (I en minut ungefär). Lugnt.

Jesus kommer snart, var redo.

Jesus är.
Jag har huvudvärk. Måste sluta lura med den här luren.

Sviter efter missbruk.
Citera
2020-01-18, 00:45
Medlem
Revejs avatar
Förr fanns asatron som var rolig och sedelärande.

Då hotet från öst var en realitet behövde man ha klara besked vilka som skulle stå som Europas försvarare, dessa kallades Christians.

På grund av Bibelns diskrepans mellan GT och NT var man likt inom Islams olika inriktningar fiender men så länge man var i krig enade den gemensamma fienden folket.

Idag vet många av oss att de religiösa lärorna inte är mer än roliga, intressanta och sedelärande sagoböcker som kommer följa oss under många år framöver.

Folk som talar om dessa som för människan viktiga verk talar alltid för en egen agenda, dold eller ej, sant att dessa människor och historier var betydelsefulla då det utspelade sig men idag utgör de blott en avlägsen del av vår historia, grunden till dagens samhälle, och kan därför vara intressanta och förklara varför mycket idag är ut som det gör, men inget essentiellt för gemene man.

Troende människor är inget som stör någon annan, så länge dessa inte försöker influera folk, inom de flesta religionerna ingår detta tyvärr, läran måste spridas till den ignoranta mässan, Google till trots.
Citera
2020-01-18, 06:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Är Fadern Alfa och Omega?
Ja, och även Den Allsmäktige.

All makt i himlen och på jorden är given åt Sonen Jesus. Alltså att vara begynnelsen och änden. Given, inte som att Jesus har detta utan Gud.
Citera
2020-01-18, 06:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Sluta upp med ditt dravel! Jesus Kristus ÄR Gud.

Jesaja 44:6 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)

Jesaja 48:12 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)

Uppenbarelseboken 22:13 Svenska Folkbibeln 2015 (SFB15)
Så när jag citerar Bibeln kommer jag med dravel enligt dig...

Se i övrigt mitt svar till Trollfeeder samt Matt 28:17-18!

1 kor 15:27-28 hör också dit. Den som har lagt allt under Jesus är Gud. Heb 2, med fokus på vers 8 klargör också det hela.

Har Gud en Gud?
Senast redigerad av LadySweden 2020-01-18 kl. 06:37.
Citera
2020-01-18, 06:57
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så när jag citerar Bibeln kommer jag med dravel enligt dig...

Se i övrigt mitt svar till Trollfeeder samt Matt 28:17-18!

1 kor 15:27-28 hör också dit. Den som har lagt allt under Jesus är Gud. Heb 2, med fokus på vers 8 klargör också det hela.

Har Gud en Gud?

Du tolkar ju helt fel. Dravel är en underdrift, jag kallar det som att du far med lögn i syfte att vilseleda.

Jesus är Gud (Titus 2:13)

Hur kunde Jesus gå på vatten, uppenbara sig för Saul och göra honom blind, bota sjuka, väcka Lasaros från de döda, driva ut onda andar, själv uppstå från de döda osv., listan kan göras lång. Tror du han gjorde allt detta?

Jesus är Gud (Johannesevangeliet 10:30)

Man förnekar Jesus om man inte tror att Han dog för våra synder. Tror du Han gjorde det?

Jesus är Gud (Jesaja 9:6)

Man kan inte bli räddad om man inte med sitt hjärta tror att Jesus uppstod på tredje dagen. Tror du Han gjorde det?

Jesus är Gud (Johannesevangeliet 20:28)

Kan du svara ja på dessa frågor?
Citera
2020-01-18, 07:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Du tolkar ju helt fel. Dravel är en underdrift, jag kallar det som att du far med lögn i syfte att vilseleda.

Hur kunde Jesus gå på vatten, uppenbara sig för Saul och göra honom blind, bota sjuka, väcka Lasaros från de döda, driva ut onda andar, själv uppstå från de döda osv., listan kan göras lång. Tror du han gjorde allt detta?

Man förnekar Jesus om man inte tror att Han dog för våra synder. Tror du Han gjorde det?

Man kan inte bli räddad om man inte med sitt hjärta tror att Jesus uppstod på tredje dagen. Tror du Han gjorde det?

Hur Jesus gjorde mirakel? Det svarar Han själv på:
Det var Faderns gärningar, av sig själv gjorde Han inget.

Sedan vill du åter igen ha någon sorts personlig trosbekännelse av mig. Som jag redan sagt dig så kommer du inte att få någon. Jag är helt ointresserad av att tillhöra en klubb som söker bekräftelse och ära av varandra.
Vill du diskutera korsfästelsen ur perspektivet islam/kristendom, Koranen/Bibeln så kan vi göra det.

Det är en enkel fråga att svara på:
Har Gud en Gud?
Men nej, du vill tydligen bara virra till det. Eller kan du ge ett svar på detta? Inte som en trosbekännelse, utan bara som svar på vad Bibeln säger.
Om svaret är "ja":
Vem är Guds Gud?
Citera
2020-01-18, 07:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Vill man se vad som avses i Ti 2:13 kan man läsa vidare i Titusbrevet 3:4-7.

Annars kan du få plocka en valfri vers ovan som vi kan se närmare på.
Citera
2020-01-18, 07:32
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Hur Jesus gjorde mirakel? Det svarar Han själv på:
Det var Faderns gärningar, av sig själv gjorde Han inget.

Sedan vill du åter igen ha någon sorts personlig trosbekännelse av mig. Som jag redan sagt dig så kommer du inte att få någon. Jag är helt ointresserad av att tillhöra en klubb som söker bekräftelse och ära av varandra.
Vill du diskutera korsfästelsen ur perspektivet islam/kristendom, Koranen/Bibeln så kan vi göra det.

Det är en enkel fråga att svara på:
Har Gud en Gud?
Men nej, du vill tydligen bara virra till det. Eller kan du ge ett svar på detta? Inte som en trosbekännelse, utan bara som svar på vad Bibeln säger.
Om svaret är "ja":
Vem är Guds Gud?

Eftersom du inte villl svara på mina frågor om Jesus dog för våra synder, och om Han uppstod på tredje dagen så utgår jag från att du i sådant fall förnekar detta.
Men om så är fallet, då är du är inte räddad. Det är vad Bibeln säger, inte jag.
Vanligtvis ropar man ju ut den bekännelsen i glädje.

Eftersom du inte svarar på mina frågor, varför ska jag då svara på dina.
Citera
2020-01-18, 08:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Eftersom du inte villl svara på mina frågor om Jesus dog för våra synder, och om Han uppstod på tredje dagen så utgår jag från att du i sådant fall förnekar detta.
Men om så är fallet, då är du är inte räddad. Det är vad Bibeln säger, inte jag.
Vanligtvis ropar man ju ut den bekännelsen i glädje.

Eftersom du inte svarar på mina frågor, varför ska jag då svara på dina.
Du citerar alltså först ett inlägg med en enkel fråga utan att svara på denna, varpå du vill dribbla bort folk med diverse lösryckta verser. Sedan vill du ändå inte diskutera Bibeln.

Du är uppenbart rädd för Bibeln eftersom den är logisk och kristendom minst lika logisk som islam. Det är din doktrin som är ologisk och snurrig, inte Bibeln.
Citera
2020-01-18, 09:09
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Du citerar alltså först ett inlägg med en enkel fråga utan att svara på denna, varpå du vill dribbla bort folk med diverse lösryckta verser. Sedan vill du ändå inte diskutera Bibeln.

Du är uppenbart rädd för Bibeln eftersom den är logisk och kristendom minst lika logisk som islam. Det är din doktrin som är ologisk och snurrig, inte Bibeln.

Det var en retorisk frågeställning om Jesu mirakler.

En villolärare ska du ge en första och en andra varning och sedan avvisa
Titus 3:10

Jag låter den versen föra min talan. Men jag hoppas dock att du hittar rätt väg, att Gud uppenbarar den för dig.
Senast redigerad av PsychoMantis 2020-01-18 kl. 09:20.
Citera
2020-01-18, 09:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Jag låter den versen föra min talan. Men jag hoppas dock att du hittar rätt väg, att Gud uppenbarar den för dig.
Tänk så smidigt...

Jag uppmanar folk att läsa Bibeln själva och inte tro på alla bibelrädda hycklare!
Citera
2020-01-18, 09:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det var en retorisk frågeställning om Jesu mirakler.

Retorisk fråga, jaha. Du struntar alltså i vad Bibeln säger, tex där Herren själv ger dig svaret på din "retoriska fråga" i Johannesevangeliet 14:10, och på många fler ställen.

Du får tro vad du vill, men kom inte och säg att du talar om Bibeln när du bara talar om ditt eget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in