2020-01-18, 00:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Det där kan du glömma! Skicka pengar utomlands. Vad jag förstår är det bara en av offret som blivit skjuten. En "liga" utanför Sverige hade väl skjutit båda.

Den slutsatsen kan man inte dra.

Den ena kan ha blivit skjuten så att det är uppenbart.
Den andra kan ha skador som gör att dödsorsaken är oklar och att inget skotthål är noterbart vid första anblicken. Kan ha blivit misshandlad, mycket blod...
Citera
2020-01-18, 00:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jo men det finns inget som säger att dom inte kunde bo i Stockholm, Gävle, Uppsala, Bro, Enköping etc. Det är ju ett sammanträffande att man av alla håll rört sig mot färjan.

Eller att man kört bilen i den riktningen just för att det då och då talas om östligor. Och det är lätt att ta sig hem från Norrtälje. Om nu GM inte bor i Norrtälje.
Citera
2020-01-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har man signalement på typerna som eventuellt cyklat dit? Och vad, mer specifikt, är det för sorts cyklar det är fråga om?
Catrine da Costa köpte ju en het bergsprängare för tusen kronor 1984. Om det nu händelsevis är fråga om mer eller mindre krimella så är det inte nödvändigt att de enbart lever på kriminalitet, och även låga inkomster utesluter inte att man lägger pengar på en cykel.
Tror inte man fått något signalement än. Men åklagaren säger inte ett skit, och när åklagaren blivit inblandad så har polisen inte ens rätt att yttra sig. Så vi får hoppas på en lösmynt åklagare (vilket nog är fruktlöst).

Cyklarna har jag beskrivit för ett antal inlägg sedan nu ikväll.

Citat:
Om det är en liga finns ju målvakter lika som här. Sen tänker jag mig att det är enklare att öppna bankkonton under falsk identitet österut. Säg att man har ett par konton. Tar ut kontant (vi är inte i Sverige). På passet ser man en okänd slav med falska uppgifter från ett annat slaviskt land. Svårutrett.
Öststatsspåret verkar många ha snöat in på. Kan ju i och för sig vara rätt. Men nånstans känns det inte rätt. Jag tror att dessa mördare fått med sig korten, tar ut så mycket de bara kan. Kanske har de också koll på vilka bankomater som har kameror så de undviker dom. Finns kameror - då är de såååå körda.

Vilket fall!
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Jo det är en orimlig teori. Bara amatörer skulle ta ett färdmedel som går knappt en gång om dagen.
Finnlines verkar ha två avgångar om dagen, 9 och 21. Viking line sägs ha uppehåll fram till början av februari, men det går eventuellt att ta sig till andra destinationer än Mariehamn? Det vore ju dumt av polisen att inte undersöka spåret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Nej, de var inte gifta. Kanske kvinnans bror på Djursholm är den närmaste, men jag är osäker.
Var de överklass?
Citera
2020-01-18, 00:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag säger inte att man lyckades, men att planen fanns. Lite konstigt sammanträffande va? Någon har sålt en fastighet och har förmodligen mycket likvida medel. Sedan blir rånmördad.

Såvitt jag vet så har man inte dödsorsak på andra offret, kan också vara mördad.

Förklara varför en öststatsliga skulle skjuta. Idiotiskt att skjuta, det kanske man gjort av misstag. Sen mördar man den andra ljudlöst.

Det är verkligen ett konstigt sammanträffande att mannen just har sålt en gård för 14 miljoner. Hata slumpen säger GW.

Detta är något som man bör utreda (vilket man naturligtvis gör).
Sedan betyder det inte att det inte kan hända något annat ändå.

Men jag tror inte på det.
Citera
2020-01-18, 00:16
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att man kört bilen i den riktningen just för att det då och då talas om östligor. Och det är lätt att ta sig hem från Norrtälje. Om nu GM inte bor i Norrtälje.

Fast om vi ska ta det enkla. Skulle svenska brottslingar som inte har bränt hus och bil för att ta bort spår tänka så långt? DET känner jag är inte så troligt.
Citera
2020-01-18, 00:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den slutsatsen kan man inte dra.

Den ena kan ha blivit skjuten så att det är uppenbart.
Den andra kan ha skador som gör att dödsorsaken är oklar och att inget skotthål är noterbart vid första anblicken. Kan ha blivit misshandlad, mycket blod...

Misshandlar kvinnan när mannen ser på för att få honom medgörlig?
Citera
2020-01-18, 00:17
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Det är verkligen ett konstigt sammanträffande att mannen just har sålt en gård för 14 miljoner. Hata slumpen säger GW.

Detta är något som man bör utreda (vilket man naturligtvis gör).
Sedan betyder det inte att det inte kan hända något annat ändå.

Men jag tror inte på det.

Nej ursäkta om jag överdriver, kan ju naturligtvis vara fel. Men som sagt, borde inte uteslutas. Östbrottslingar har ju rånmördat förr.

Edit. skulle vilja höra GW uttala sig.
Senast redigerad av seriouslyfuckedup 2020-01-18 kl. 00:20.
Citera
2020-01-18, 00:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Försöker läsa ikapp.
Funderar på hur du drar logiken att U*rika tar kontakt med bo?
Det är inte alls osannolikt att så har skett, tvärtom.

Men jag har inte läst om något sådant i de artiklar jag har läst hittills.
Det enda jag har läst är att man försökte få kontakt efter sms:et:

"En timme innan den första matchen fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk. Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade."

– Hon var en av våra bästa damspelare och i lördags skulle hon ha varit med och spelat två finaler i klubbmästerskapet.
Kanske är det bara så jag tänker, att det borde ha gått till, utifrån raderna "En timme innan den första matchen fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk." samt "Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade." Jag tänker att man inför en tennisdubbel kan ha en kommunikation+uppvärmning som är längre än en timme.
Citera
2020-01-18, 00:20
Medlem
Varför svara någon på BO inkommande SMS? Och vem gör det? En östatskriminell? Varför då? För denne visste att det är oroliga om BO att inte dyka upp på en tennismatch? Östatskriminelle har vetskap om att om hon inte svarar så skulle det verka misstänksamt och man skulle bli orolig?? Och svara för att vinna tid. Onekligen någon som känner paret väl.
Citera
2020-01-18, 00:21
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var de överklass?
Bedöm själv! Var hittade de efternamnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in