Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Har man signalement på typerna som eventuellt cyklat dit? Och vad, mer specifikt, är det för sorts cyklar det är fråga om?
Catrine da Costa köpte ju en het bergsprängare för tusen kronor 1984. Om det nu händelsevis är fråga om mer eller mindre krimella så är det inte nödvändigt att de enbart lever på kriminalitet, och även låga inkomster utesluter inte att man lägger pengar på en cykel.
Tror inte man fått något signalement än. Men åklagaren säger inte ett skit, och när åklagaren blivit inblandad så har polisen inte ens rätt att yttra sig. Så vi får hoppas på en lösmynt åklagare (vilket nog är fruktlöst).
Cyklarna har jag beskrivit för ett antal inlägg sedan nu ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av
seriouslyfuckedup
Om det är en liga finns ju målvakter lika som här. Sen tänker jag mig att det är enklare att öppna bankkonton under falsk identitet österut. Säg att man har ett par konton. Tar ut kontant (vi är inte i Sverige). På passet ser man en okänd slav med falska uppgifter från ett annat slaviskt land. Svårutrett.
Öststatsspåret verkar många ha snöat in på. Kan ju i och för sig vara rätt. Men nånstans känns det inte rätt. Jag tror att dessa mördare fått med sig korten, tar ut så mycket de bara kan. Kanske har de också koll på vilka bankomater som har kameror så de undviker dom. Finns kameror - då är de såååå körda.
Vilket fall!