Citat:
Ursprungligen postat av
Grannen007
Märklig adress att dumpa en bil. Tycker man ska plocka in filmerna från bussarnas övervakningskameror under den tidsperioden som framkommit. Tror fortfarande att GM kände eller va bekant med BO. Det skrivs om mycket trafik i området för brottet. Kan det varit i samband med försäljning av "släkt gården" i så fall inte så konstigt. Vad jag förstått så har dom närstående grannarna inte märkt något konstigt till den aktuella brottsplatsen. Det går fort här i tråden och inte hunnit att uppdatera mig riktigt. Tycker det verkar långsökt att affären på på 10-14 mille skulle vara anledningen till ett rånmord. Däremot om det funnits vetskap om att paret alltid har en ansenlig summa kontanter hemma. Sedan kan det naturligt vis har föranlett till en utpressning, men vart skulle pengarna föras över till då? Ett anonymt konto eller...nä tror inte man behöver krångla till det så mycket.
Att jag ältat det är för att tidningarna tagit upp det. Det är ingen större konst att skicka pengarna utomlands, speciellt om GM är utlänningar. Att en släktgård säljs betyder ofta låg belåning och att det finns riktigt med stålar. Sen är det ju tacksamt att råna folk i villa på landet ist för Östermalm.
Varför skulle det vara långsökt med affären? Kanske inte affären i sig men den indikerar pengar. De flesta som bor i området är inte lika förmögna så vilken lyckoträff i så fall om man bara tog ett ensligt hus.