Citat:
Ursprungligen postat av
Fet-gris
Jag har märkt att på senare år så har det varit väldigt mycket mörkhyade personer på reklam på tv. Kan tex vara som i denna reklam, dock inte så många mörkhyade i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=qra-1CInX4U
Länken: handlar du på mathem, min mamma handlar där, min pappa handlar där.. yabba yabba
Nu till min fråga.. är det ett medvetet val att lägga in mörkhyade personer i reklamen? är det
politiskt korrekt? Eller är det bara ett random urval av personer som dom tar med?
Jag är inte rasist btw.
Endast seriösa svar! Tack ska ni ha, alla vita, gula, bruna och röda människor

Självklart tänker man på ALLT när man gör en reklam med en sådan budget. Och världen är proppfull av skådespelar-wannabes som köar för att vara med i reklamfilmer. Så att påstå att det är en SLUMP... Näe!
Följdfrågan blir då varför det är så viktigt att ha med just muslimer trots att de än sålänge inte utgör så stor procent av Sverige. Svaret är ett narrativ som planterats av marxismen. Det bottnar i att de inte ser människor som individer utan som kollektiv. M a o de ser inte Sverige som 10 miljarder människor där 80% är svenskar, utan de ser Sverige som befolkat av tre grupper, svenskar, muslimer och så kanske en grupp för "övriga". Hur gränserna för gruppindelningen dras kan man anpassa efter situationen, ibland kanske exempelvis gruppindelningarna blir "vita heterosexuella män", kvinnor, HBTQ-personer, muslimer, romer, övriga. Man kan då få höra resonemang såsom "vita heterosexuella män är bara EN av sex grupper, ändå syns de mest!".