2020-01-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Måste vara många vittnen som sett tomtarna cykla på den vägen. Sen är det ju så att man inte kommer ihåg utseende så bra på cyklister på vägen.
Inte alls säkert. Beror när på dygnet de dök upp vid huset. Det blir ju mörkt tidigt vid den här årstiden. Tror inte de tog sig dit mitt på dagen. Det är ju riskabelt.
Citera
2020-01-17, 20:39
Medlem
kungenslillapigas avatar
Ser att mannen har ett aktivt företag som sysslar med odling av ettåriga och tvååriga växter. Kan det tänkas att han haft säsongsarbetare?
Minns två andra dödsfall för några år sedan i södra Sverige.En dog i sitt växthus efter en fest, något år senare mördades hans bror som jag har för mig odlade jordgubbar. Har för mig att det aldrig klarades upp. Man spekulerade då att brodern hade mycket kontanter hemma genom direktförsäljning till återförsäljare. Spekulerar vilt.....
Citera
2020-01-17, 20:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Översätt "tjålburk" för en icke invigd tack :-)

Stulen bil. Det är ett lokalt pundarslang men om GM färdats på cykel dit tvekar jag på att det är pundare dock. Självklart kan pundare cykla men de brukar väl vara lite halvparanoida och helst göra inbrott där de presumerar att ingen är hemma, de kan kanske inte räkna med att bil då ska finnas där som de kan ge sig av i. Så om de åker på cykel för att stjäla så tänker de sig inget speciellt skrymmande. Jag vet inte hur många pundare som räknar med att folk har pengar hemma nuförtiden. Kategorier av tänkbara rånoffer med tillgångar där det möjligt finns kassaskåp som är överkurs och vapen som ofta finns på landet då många jagar vill de väl inte gärna att någon är hemma där de gör inbrott?
Citera
2020-01-17, 20:41
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte alls säkert. Beror när på dygnet de dök upp vid huset. Det blir ju mörkt tidigt vid den här årstiden. Tror inte de tog sig dit mitt på dagen. Det är ju riskabelt.
Finns det någon uppgift när matchen skulle spelas och vid vilken tidpunkt sms skickades?
Citera
2020-01-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Stulen bil. Det är ett lokalt pundarslang men om GM färdats på cykel dit tvekar jag på att det är pundare dock. Självklart kan pundare cykla men de brukar väl vara lite halvparanoida och helst göra inbrott där de presumerar att ingen är hemma, de kan kanske inte räkna med att bil då ska finnas där som de kan ge sig av i. Så om de åker på cykel för att stjäla så tänker de sig inget speciellt skrymmande. Jag vet inte hur många pundare som räknar med att folk har pengar hemma nuförtiden. Kategorier av tänkbara rånoffer med tillgångar där det möjligt finns kassaskåp som är överkurs och vapen som ofta finns på landet då många jagar vill de väl inte gärna att någon är hemma där de gör inbrott?
Om de rekat dagarna innan så visste de att det fanns en sprillans ny bil i offrens ägo. Säkert har de också kollat upp förmögenhet etc, och antagit att den del värdesaker finns i huset. Kanske. Och kanske en stulen bil, som du säger, där de även lastat cyklarna.
Citera
2020-01-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Finns det någon uppgift när matchen skulle spelas och vid vilken tidpunkt sms skickades?
Jag har endast läst "helgen innan" de upptäcktes. Men du har rätt! Det kan ha varit dagtid. Då bör dessa två ha setts av någon i alla fall. Men utseende lägger man inte alltid på minnet, om de inte sett förjävliga ut eller stuckit ut på annat sätt.
Citera
2020-01-17, 20:47
Medlem
Finns ju en busshållplats några hundra meter från huset så det är rätt lätt att ta sig dit, att promenera från Vallentuna via gångvägar och sedan ta sig in på baksidan genom skogen är inte heller särskilt svårt. Alternativt två gärningsmän med bil dit och så tog de varsin bil därifrån för att förvirra.
Citera
2020-01-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Finns ju en busshållplats några hundra meter från huset så det är rätt lätt att ta sig dit, att promenera från Vallentuna via gångvägar och sedan ta sig in på baksidan genom skogen är inte heller särskilt svårt. Alternativt två gärningsmän med bil dit och så tog de varsin bil därifrån för att förvirra.
Och cyklarna?
Citera
2020-01-17, 20:56
Medlem
Vem är mannens sambo?
Citera
2020-01-17, 21:00
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ja, matchen skulle spelas klockan 10 och hon sms:ade en timme innan.
(FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15
Citera
2020-01-17, 21:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Vem är mannens sambo?
Suzaxne Duxå, där x=n.
Citera
2020-01-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ja, matchen skulle spelas klockan 10 och hon sms:ade en timme innan.
(FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15
De kom på morgonen? Eller efternatten innan solen gått upp. De kan ha levt i flera timmar, hållits gisslan, innan de mördades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in