2020-01-17, 20:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bor dom en bit ifrån kan jag tänka att de tagit tåget med cyklarna till den station som ligger närmast (Lindholmen?) och cyklat därifrån. Troligen är brottsoffren kända av rånarparet sedan innan, eller så har de på något sätt fått nys om att paret finns och har en förmögenhet. Det är inte ens säkert att de fick med sig speciellt mycket förutom bilen. Kanske lite kontanter. Men självklart spekulationer från min sida.
Så kan det naturligtvis vara. Undrar bara om man verkligen får ta med sig cykel på tåget? Om man får göra det borde väl många sett dem eftersom det är rätt ovanligt?
Citera
2020-01-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Så kan det naturligtvis vara. Undrar bara om man verkligen får ta med sig cykel på tåget? Om man får göra det borde väl många sett dem eftersom det är rätt ovanligt?
Här i Skåne är det väldigt vanligt att ta med sig cykeln på pågatåg och Öresundståg. Hur det är på ev roslagsbana vet jag inte. Eller så snodde de kanske varsin cykel vid stationen?
Citera
2020-01-17, 20:20
Medlem
5549s avatar
Aldrig cykel på tåget, det skulle vara för synligt.
Citera
2020-01-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så har de färdats i en bil där de haft cyklar med sig som de ställt tillräckligt långt bort för att inte väcka uppmärksamhet men ändå tillräckligt nära för att kunna smyga in på cykel? Alternativt ställt bil var de stulit cyklar?
Nja. Den stulna Skodan stod i Norrtälje. Skulle de cyklat från Norrtälje till Vallentuna, snott Skodan och kört till Norrtälje där de bytt bil?

Knepigt detta.

De kan ha ställt cyklarna i närheten flera dagar innan?
Citera
2020-01-17, 20:24
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Nja. Den stulna Skodan stod i Norrtälje. Skulle de cyklat från Norrtälje till Vallentuna, snott Skodan och kört till Norrtälje där de bytt bil?

Knepigt detta.

Eller åkt kollektivt först och stulit cyklarna nånstans.
Citera
2020-01-17, 20:25
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Här i Skåne är det väldigt vanligt att ta med sig cykeln på pågatåg och Öresundståg. Hur det är på ev roslagsbana vet jag inte. Eller så snodde de kanske varsin cykel vid stationen?
Har nu googlat och man får inte ta med sig cykel, har aldrig varit tillåtet pga utrymmesbrist. Mer troligt då att cyklarna är stulna som Braadgardsindianen antydde
Citera
2020-01-17, 20:28
Medlem
5549s avatar
Vilken adress är brottsplatsen? Hittar inte någon avlägsen villa när jag söker på namnen, men vore intressant att se hur det ser ut nu när det talas om gärningsmän på cyklar.
Citera
2020-01-17, 20:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Knepigt detta.

De kan ha ställt cyklarna i närheten flera dagar innan?

Åkt i en "tjålburk" som de ställt/dumpat på hyfsat avstånd från BOs bostad.
Citera
2020-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åkt i en "tjålburk" som de ställt/dumpat på hyfsat avstånd från BOs bostad.
Översätt "tjålburk" för en icke invigd tack :-)
Citera
2020-01-17, 20:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vilken adress är brottsplatsen? Hittar inte någon avlägsen villa när jag söker på namnen, men vore intressant att se hur det ser ut nu när det talas om gärningsmän på cyklar.

Sursta 26
Citera
2020-01-17, 20:34
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Måste vara många vittnen som sett tomtarna cykla på den vägen. Sen är det ju så att man inte kommer ihåg utseende så bra på cyklister på vägen.
Citera
2020-01-17, 20:34
Medlem
Citat:
Översätt "tjålburk" för en icke invigd tack :-)
Stulen bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in