2020-01-17, 06:43
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt, rika är enormt naiva när det gäller vem som får tillträde till deras egendomar i form av byggare, underhuggare, städare etc
Eller, så vet de vad de gör?

Alla är inte som Gustav Douglas på Rydboholm kolla in egendomens bommar på alla tillfartsvägar kostar minst en kvarts miljon installerade och klara samt staketet runt egendomen och en massa annat som man inte ser utifrån men kan ana. Honom är det ingen som kidnappar.
Citera
2020-01-17, 06:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Alltså ursäkta mig här men jag blir illa berörd. Gång efter annan i tråden refereras det mördade paret till som ”äldre”, ”åldringar” eller rent av ”gamlingar”.

Han var 61 och hon 52!
Normalt arbetar man fortfarande i den åldern. Är man verkligen en GAMLING i den åldern menar ni..??

Brrrrr, jag får åldersnojor och lider.

OnT: märkligt att ingenting mer framkommer. Här är det locket på kan man säga!

Handlar om att de yngre inte har några erfarenheter och andra referenser i sina omogna skallar.

När jag var ca 10år var de i övre tonåren jättegamla nästan på gränsen till döden. Man hade absolut ingen skala uppåt eller så var den logaritmisk.
Citera
2020-01-17, 07:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Därför att Polisen lär söka GM bland vänner o bekanta. Att då påträffas med offrens bil är ju inte så piffigt.

Vad har ni för vänner och bekanta som kan misstänkas de ger sig på dig för lite pengar och mördar. Det är inte Mexiko och drogberoende gangsters vi pratar om.

Sverige, svenskar, svenska värderingar!
Citera
2020-01-17, 07:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du kan få ganska bra betalt i Lettland och Ryssland för en stulen bil,och den här bilen var väl ny dessutom

Eller Albanien, ofta hamnar lyxbilar i Turkiet eller längre bort i något arabland. Men en Skoda är kanske inte värd det om hamnar nästgårds som reservdelar.
Citera
2020-01-17, 07:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Brand i ett flerfamiljshus i Vallentuna, har det något med saken att göra kanske?

Inte följt med i tråden så kastar bara in denna info så får ni dra egna slutsatser.

Lite OT men känns som bränder har ökat enormt sen 2015 också. Någon kanske har statistik på detta?
Citera
2020-01-17, 07:35
Medlem
Kan de ha mördats i helgen?

Finns det något inlägg som samlat "fakta" om BO:s och det som kommit fram?
Vilka var de mördade? Jobb? Tidigare partners? Barn? Släktingar?
Foton?

Historik om otrohet? Svartsjuk älskare/inna?
Citera
2020-01-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vi kan väl testa, om du skickar 200 00 SEK till mig så kan vi sedan se om polisen lyckas spåra dem?

Ok, lägg ut ditt bankkonto så testar jag!

Banken kan vid felaktiga betalningar uppge mottagaren för avsändaren enligt konsumenternas.se.
Citera
2020-01-17, 08:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har spånat lite om det faktiskt initialt var bilen GM skulle stjäla för att använda vid inbrott eller något var man inte vill ha sin egen bil synlig, om det är lokala kriminella förmågor. Men det passar i såfall inte med att de skulle gått in i huset ifall BO upptäckt stöldförsök och gått ut och hojtat. Och då skulle ju bilen oavsett varit lite väl het kan man tänka, om de mördat ägaren och sambon.

Intressant ändå med bilen, blir inte riktigt klok på varför GM ev tagit den (möjligt är kanske att den stulits senare av någon olycksfågel som inte hade en susning om att ägaren var mördad). Eller så är det som du skriver, de var två snodde en bil fyllde bilarna med diverse lättsålda prylar av relativt mindre värde (mindre värde sett till hur pass lönt det är att riskera att åka dit för mord, borrmaskiner m. m.)

Hmm, det har du såklart rätt i - detta med att bilen torde vara allt för het för att färdas i efter ett dubbelmord. Bra synpunkt! Sedan kan det vara så att de gått för långt men ändå inte fått några kontanter och då ansett att de fått göra det bästa av situationen och då fyllt bilarna med allsköns, lättsålt men ändå relativt dyra ting, nu när de ändå dödat paret, bara bilen torde de få 150 000 kr för på kontinenten - de har ju då inget att förlora och kanske läst MSM om hur låg uppklaringsprocent den svenska polisen har? ;-)

Mycket beror ju på när man bestämt sig för att stjäla bilen - före eller efter paret dödats. Det säger en del om deras tankesätt och mentala förmågor. Kan även tänka mig att efter att de dödat paret så är inte konsekvenstänket så stort och de tänker nog inte i slika termer som att "åka fast" - kanske tänkte de, vid konfrontation med polisen, gå hela vägen och absolut inte hamna i fängelse, dvs. man kanske bestämde sig för att skjuta sig ur en ev. poliskontroll. Svårt detta att sätta sig in i GMs tankar när man inte vet hur händelseförloppet gått till - steg för steg...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2020-01-17 kl. 08:50.
Citera
2020-01-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, det har du såklart rätt i - detta med att bilen torde vara allt för het för att färdas i efter ett dubbelmord. Bra synpunkt! Sedan kan det vara så att de gått för långt men ändå inte fått några kontanter och då ansett att de fått göra det bästa av situationen och då fyllt bilarna med allsköns, lättsålt men ändå relativt dyra ting, nu när de ändå dödat paret, bara bilen torde de få 150 000 kr för på kontinenten .

Nja en Skoda Fabia 1.0 kombi har ett nypris på 150-190 000 så några 150 000 får dom nog inte, nån sida bakåt skriver nån att bilarna ska vara kvar. Varför går polisen inte ut med mer info om bilen dom söker?
Märkligt land där man inte går ut med signalement el bättre uppgifter om bilar man söker, ibland kan dom säga vit Audi tex vid bilrån men inte reg.nr eller ens modell.
Citera
2020-01-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Märkligt land där man inte går ut med signalement el bättre uppgifter om bilar man söker, ibland kan dom säga vit Audi tex vid bilrån men inte reg.nr eller ens modell.

nä det är inte märkligt finns massa fördelar med att inte gå ut med alltför detaljerade signalement. Därför börjar man oftast bara med tid och plats. Finns säkert nån tråd här på flashback som förklarar det mer utförligt om du är intresserad.
Senast redigerad av painkiler 2020-01-17 kl. 09:44.
Citera
2020-01-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Alla är inte som Gustav Douglas på Rydboholm kolla in egendomens bommar på alla tillfartsvägar kostar minst en kvarts miljon installerade och klara samt staketet runt egendomen och en massa annat som man inte ser utifrån men kan ana. Honom är det ingen som kidnappar.
vet inte vem denne Douglas är, men han verkar helt klart vara en smart man. Är jag i trakten ska jag hälsa på 😉
Citera
2020-01-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan ju vara så att vännen som larmade varit vid huset och sett att bilen var borta och trott att paret inte varit hemma. Det kan ju också ha varit anledningen till att GM tagit bilen, för att fördröja misstanke att något skett i hemmet. Vännen som larmade blev väl misstänksam när han/hon inte fick kontakt med paret efter upprepade försök antar jag.

Ja, men är jag orolig för en vän försöker jag ta mig in i huset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in