2020-01-16, 22:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Jag frågar IGEN då, så att du kanske förstår om du läser det jag skriver igen.
Hur vanligt är det i Sverige IDAG att man har ihjäl varandra för gårdsorätter.
OCH då fick jag ett, 1 exempel.
Vad är det du inte förstod?

Här är tråd om fallet som inte är tre år sedan ens. Det är väl knappast det enda i modern tid.

(FB) Enköping: En kvinna har hittats död på en gård 2017-08-05
Citera
2020-01-16, 22:33
Medlem
V-Kints avatar
Förstår inte fokuset på köpeskillingen. Det är väl bara Aftonbladet som insinuerar att det skulle kunna vara ett motiv för att få folk att gå igång på något. 14 millar räcker ju endast till ca 120 m2 på Östermalm om de nu skulle vilja pensionera sig och bo lite bekvämare. Mer intressant är att det bodde ju på en hyfsat rejäl fastighet själva - ca 7 hektar så värdet av den torde ligga på kanske 7 millar till. Att stycka tomter i parti och minut i dessa kvarter är dock mest en pappersplan. Stadsplanering och bevarande av den uråldriga kulturslandskapsbilden sätter käppar i hjulet. Sen finns risken att det ligger tonvis med runstenar och vikingaskatter i marken och så stoppar bygget upp ett par år till...
Citera
2020-01-16, 22:36
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänkte lite samma, ex. Vem larmade? Och varför kollade de inte själv huset?
Det kan ju vara så att vännen som larmade varit vid huset och sett att bilen var borta och trott att paret inte varit hemma. Det kan ju också ha varit anledningen till att GM tagit bilen, för att fördröja misstanke att något skett i hemmet. Vännen som larmade blev väl misstänksam när han/hon inte fick kontakt med paret efter upprepade försök antar jag.
Citera
2020-01-16, 22:39
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Förstår inte fokuset på köpeskillingen. Det är väl bara Aftonbladet som insinuerar att det skulle kunna vara ett motiv för att få folk att gå igång på något. 14 millar räcker ju endast till ca 120 m2 på Östermalm om de nu skulle vilja pensionera sig och bo lite bekvämare. Mer intressant är att det bodde ju på en hyfsat rejäl fastighet själva - ca 7 hektar så värdet av den torde ligga på kanske 7 millar till. Att stycka tomter i parti och minut i dessa kvarter är dock mest en pappersplan. Stadsplanering och bevarande av den uråldriga kulturslandskapsbilden sätter käppar i hjulet. Sen finns risken att det ligger tonvis med runstenar och vikingaskatter i marken och så stoppar bygget upp ett par år till...

Låt oss vänta på information om att några pengar har överförts till något suspekt konto, vilket jag inte tror på.
Utanför Härnösand har vi ett liknande scenario, två mördade och ingen straffad.
Citera
2020-01-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint

Eller är det "släktgård" som är det väsentliga och de 14 millarna var mer än någon kunde hänga med?
Citera
2020-01-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan ju vara så att vännen som larmade varit vid huset och sett att bilen var borta och trott att paret inte varit hemma. Det kan ju också ha varit anledningen till att GM tagit bilen, för att fördröja misstanke att något skett i hemmet. Vännen som larmade blev väl misstänksam när han/hon inte fick kontakt med paret efter upprepade försök antar jag.

Har det sagts något om hur länge man tror de varit döda?
Citera
2020-01-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nä det stämmer inte, om man mördar två personer så vill man inte ha något med dem att göra, absolut inte en bil om inte mördarna vill transportera sig själva snabbt och behöver två fordon för att veta att de säkert kommer fram till slutmålet. Tänk dig att mördarna har en egen stulen bil och tar den andra som försäkring på att de kommer fram till något några mil bort, jag gissar på max 20mil bort, färja?
Yepp. Den mördades försvunna bil må sökas vid lämpliga färjeterminaler. Nynäs, Karlskrona, Sthlm, Kapellskär eller i Grisslehamn t.o.m.
Glöm Aldrig Helena Behring.....
Citera
2020-01-16, 22:44
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har det sagts något om hur länge man tror de varit döda?
Jag har inte sett uppgifter om det och undrar också
Citera
2020-01-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MGM har försvunnit i BOs bil.
Tyder på fler än en.

Lars Ivars far Kurt Ivar från Nedertorneå. Gifte sig 1958. Samma år som Lars Ivar föddes.
Troligen enda barnet.

1970 bodde ytterligare en familj på platsen.
1980 och 1990 bara Bystedts, föräldrar och son.
Skönt att se dig i tråden. Alltid bra med uppgifter från folkbokföringen, som du har - även bakåt i tiden.

Funderar på vilken familj som det var som bodde på platsen 1970. Kanske släktingar till BOs mamma?

Även uppgifterna om "släktgård". Vad är det som säger att det måste vara BOs pappas, kan ju vara hans mammas släktgård.

Spånar...
Citera
2020-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Låt oss vänta på information om att några pengar har överförts till något suspekt konto, vilket jag inte tror på.
Utanför Härnösand har vi ett liknande scenario, två mördade och ingen straffad.
Samt har någon av BO.s mobiler försvunnit?Läge för operatörer i ett antal heta länder att börja lyssna efter uppdykandet av stulen nalle?!
Citera
2020-01-16, 22:51
Bannlyst
Vet vi att BO:s bil är borta och att den eftersöks?
Citera
2020-01-16, 22:55
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Alltså ursäkta mig här men jag blir illa berörd. Gång efter annan i tråden refereras det mördade paret till som ”äldre”, ”åldringar” eller rent av ”gamlingar”.

Han var 61 och hon 52!
Normalt arbetar man fortfarande i den åldern. Är man verkligen en GAMLING i den åldern menar ni..??

Brrrrr, jag får åldersnojor och lider.

OnT: märkligt att ingenting mer framkommer. Här är det locket på kan man säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in