Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Något jag inte förstår med demokraterna här.
De säger att bevisen mot Trump är så stora och allt.
Inte 1 ända demokrat röstade till att fälla Clinton 1999 i senaten.
För guds skull hans sperma fans på Lewinskys klänning hur mycket mer bevis behöver man.
Hoppas McConnell gör sagan kort och låter Trump gå vidare.
Inte en enda Republikan behöver rösta på impeachment förslaget, det förstår väl du med?
Det krävs kvalificerad majoritet som du förstår.
Dock gick Bill´s till rätt, och alla fick chansen att få reda på vad det handlade om.
Nått sånt ser vi inte här, utan vi hör mest hur man ska strunta i impeachment.
Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Nu kommer det ju inte att ske, men rent hypotetiskt är det ju intressant. Han skulle då kunna ställa upp som independent och rasera GOP för all framtid.
Hade han blivit fälld innan halva mandatperioden passerat skulle han dessutom kunna ställa upp i de två efterföljande valen. En amerikansk president kan i teorin sitta tio år.
Om trumpen väljer independent, så gör så trumpen förlorar valet enkelt.
Men förstöra GOP gör det kanske, det kan kan vara svårt och utvisa idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Varför fortsätter demokraterna att hitta på nya lögner och anklagelser utan bevis? 😂 Börja med att bevisa att Trump samarbetat med Ryssland för att vinna valet. Det måste ju vara den största lögnen av alla.
Parnas vet trumpen EXAKT vem det är och här i impeachment.
Kanske Parnas vet nått om de ryska affärerna de haft, dock 100% irrelevant i impeachment.
Älskar när trumpen tror han inte känner någon längre, som parnas.
Tror trumpen folk är så korkade tro?
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Clinton åtalades inte för att han haft en älskarinna, utan för att lämnat missledande uppgifter, så klänningen hade här inget bevisvärde. Att senaten inte avsatte honom för hans svajiga uppgifter i denns schaskiga otrohetshistoria kan man ha åsikter om, men Trump anklagas för något mycket alvarligare än att ha ljugit om ett vänsterprassel - maktmissbruk.
Detta sagt tror jag inte att det var rätt att driva till riksrätt, ehuru the Donald knappast är lämplig för sitt ämbete.
Man hade lögnen på band tom, så inte ett enda vittne krävdes i den impeachment ens för påvisa lögnen och impeahcment.
Här pratas det mest om att man inte ens kommer ta upp bevisen och de nödvändiga vittnen för påvisa brotten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Partiet-Svamparna
Igår kväll fortsatte impeachment processen i senaten och det livesändes på youtube via Fox News.
Skoj trodde jag. Men tyvärr så var det oförståeligt för denna gamla svampen. Hängde kvar ett tag men fattade inte vad de höll på med. Det verkade som att ett handelsavtal röstades igenom
Det fortsätter antagligen nu i dag(arna) i alla fall

Men är impeachment ens överlämnat till Senaten än?
Låter som FOX försöker förvilla sina tittare som vanligt, för svårt och disktuera nått i senaten utan det är där menar jag.