2020-01-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis BO kjente GM var ikke valpen vitne til forbrytelsen, og forbrytelsen skjedde ikke i huset mens valpen var der og/eller forbrytelsen skjedde et annet sted.
Hvis BO ikke kjente GM kan valpen ha vært vitne til forbrytelsen.

Valpen kan derimot eventuelt ha vært vitne til at noen den har hilst på tidligere har tråkket rundt og lagd sprox-spor og bedrevet annen "beplantning" uten å reagere på det HVIS valpen kjente planteren.

Og hva så liksom?
Citera
2020-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Og hva så liksom?
Det kan ha betydning for løsningen av saken.
Citera
2020-01-17, 00:10
Medlem
Citat:
Tror du? :-) Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke at valpen var vitne til forbrytelsen.

Vil ikke alle hunder bjeffe og/eller forsøke å beskytte eieren sin dersom noen angriper eieren?

Vil alle hunder reagere dersom fremmede kommer inn i huset?
Vil alle hunder reagere på lyder av en bil som kommer utenfor huset der den bor og reagere på lyder av dørlåsen som låses opp eller igjen?

Det veldig enkle svaret på det er nei.
Citera
2020-01-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det veldig enkle svaret på det er nei.
Takk! :-) Men vil de fleste hunder reagere på slikt?
Citera
2020-01-17, 00:12
Medlem
Citat:
Hvis BO kjente GM var ikke valpen vitne til forbrytelsen, og forbrytelsen skjedde ikke i huset mens valpen var der og/eller forbrytelsen skjedde et annet sted.
Hvis BO ikke kjente GM kan valpen ha vært vitne til forbrytelsen.

Valpen kan derimot eventuelt ha vært vitne til at noen den har hilst på tidligere har tråkket rundt og lagd sprox-spor og bedrevet annen "beplantning" uten å reagere på det HVIS valpen kjente planteren.

Hvisattom osv. Prøvd shrooms? Jeg tror spesielt du ville likt det.
Citera
2020-01-17, 00:18
Medlem
Citat:
Hvisattom osv. Prøvd shrooms? Jeg tror spesielt du ville likt det.
Hva handler det om?
Jeg mener at hvis politiet har en eller flere mistenkte så kan det "hvis-hvasset" som jeg skrev om valp etc også ha betydning for politiet angående hvor forbrytelsen ble begått.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-17 kl. 00:25.
Citera
2020-01-17, 00:25
Medlem
Citat:
Hva handler det om?
Jeg mener at hvis politiet har en eller flere mistenkte så kan det "hvis-hvasset" som jeg skrev om valp etc også ha betydning for politiet angående hvor forbrytelsen ble begått.

Nei, det kan ikke det.
Citera
2020-01-17, 00:28
Medlem
Citat:
Nei, det kan ikke det.
Det er bare fint å være uenige. Hvorfor kan det ikke det mener du?
Citera
2020-01-17, 01:46
Medlem
Citat:
Hvis GM er en bekjent av BO og som også hadde hilst på valpen tidligere og som også visste at han kom til å møte valpen ved senere anledninger, tror jeg at GM aldri i livet ville latt hunden vært vitne til forbrytelsen for da hadde GM risikert at valpen endret adferd mot GM og at andre ville ha sett på en slik adferdsendring som merkelig.
Nei folk flest kan ikke tolke kroppsspråket til hunder på den måten. Det er vanskelig nok for dem å se noe så enkelt som når en hund er iferd med å bite.
Citera
2020-01-17, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Det var hovedhypotesen, ja. Politiet kan ikke jobbe etter bare en hypotese, de må også være åpne for flere. Men når sporene de har, og resultater av etterforskningen kommer, er det som regel en hypotese som fremstår som mer sannsynlig enn andre, altså en hovedhypotese.
Om listen over moduskandidater gjaldt kun potensielle kidnappere, kan godt være, men at ikke TH også i begynnelsen ble etterforsket som en potensiell GM, hadde vært rart. Å etterforske en sak som denne uten å sjekke de personene som står nærmest offeret, vil jeg tro er obligatorisk.

Jo jo, det er klart at dem sjekket rundt han også, og det var bl.a. derfor at hypotesen etterhvert endret seg. Som hovedhypotese var det kidnapping, fordi det ikke var noe annet å gå på. Etterhvert fant dem ut at det hele var en iscenesatt kidnapping med krav om penger, og dem endret hypotesen til drap, og dem kunne legge bort denne listen med potensielle kidnappere. Jeg tror denne listen har blitt lagt bort for lenge siden, og ikke bare to dager siden.
TH har nok ikke blitt sjekket ut av saken, tvert imot.
Citera
2020-01-17, 06:34
Bannlyst
Citat:
Tror du? :-) Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke at valpen var vitne til forbrytelsen.

Vil ikke alle hunder bjeffe og/eller forsøke å beskytte eieren sin dersom noen angriper eieren?

Vil alle hunder reagere dersom fremmede kommer inn i huset?
Vil alle hunder reagere på lyder av en bil som kommer utenfor huset der den bor og reagere på lyder av dørlåsen som låses opp eller igjen?

Alle hunder har vaktinnstingt i seg, uansett om det er labrador, engelsksetter eller hva det er. Noen raser har dette mere enn andre f.eks. hollandsk eller belgisk gjeterhund, herunder kjente politihunderaser som Malinois, laekenois, Tervueren og Groendal.
Alle hunder vil om mulig prøve å beskytte eieren og varsle hvis uvedkommende kommer inn døren.
Du har rett angående om at hvis hunden var vitne til et overfall av en som den tidligere har betrodd, så vil man kunne se en endret adferd hvis de to møtes igjen, ihvertfall om man kjenner godt til hundespråket.
Citera
2020-01-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Alle hunder har vaktinnstingt i seg, uansett om det er labrador, engelsksetter eller hva det er. Noen raser har dette mere enn andre f.eks. hollandsk eller belgisk gjeterhund, herunder kjente politihunderaser som Malinois, laekenois, Tervueren og Groendal.
Alle hunder vil om mulig prøve å beskytte eieren og varsle hvis uvedkommende kommer inn døren.
Du har rett angående om at hvis hunden var vitne til et overfall av en som den tidligere har betrodd, så vil man kunne se en endret adferd hvis de to møtes igjen, ihvertfall om man kjenner godt til hundespråket.

Korrekt. Hvem har hunden nå? Ikke TH. Sønnen hadde et bilde av den på sosiale medier.
Når det gjelder etterforskningen, så har de startet bredt, og det virker som om de nå mener å ha løsningen. Alle utsagn tyder på det. Men uten levninger blir det vanskelig med domfellelse. Jeg håper allikevel påtalemyndighetene vil gi klarsignal til en siktelse når den tid kommer. Riksadvokaten har uttalt at han er imponert over det arbeidet som er gjort, og Brøske har ikke hastverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in