2020-01-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Som sagt, dette har jeg lite greie på. Men man hører jo stadig om forskjellige ting som kan gjøres, spores, finnes, i den tekniske verden, så hvorfor ikke dette?

Mobiltelefoner har eksistert så lenge nå at hvis du ikke finner litteratur om at politiet kan gjenskape de siste 20 samtalene så er det tøv.
Citera
2020-01-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Men om noen virkelig ønsker å utlove dusør, så er det vel ingen som kan hindre vedkommende i å utlove dusør?
Nei, det virker som politiet også er mer åpne for dette nå. Kanskje fordi de også håper på/trenger noe som kan bringe dem videre i en løsning på saken.
Citera
2020-01-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Mobiltelefoner har eksistert så lenge nå at hvis du ikke finner litteratur om at politiet kan gjenskape de siste 20 samtalene så er det tøv.
Dette er ikke noe jeg påstår, og jeg har derfor ingen dokumentasjon på at det stemmer. Jeg husker bare at det ble skrevet her en gang for ganske lenge siden da dette ble diskutert.
Citera
2020-01-16, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ja, den ble laget i begynnelsen av saken. Men tror du ikke ektemannen også ble vurdert som en potensiell GM helt i begynnelsen? I forsvinningssaker er det de fire teoriene frivillig forsvinning, ulykke, kidnapping/drap og selvmord politiet jobber ut fra. De jobber ikke etter kun en teori, selv om hovedhypotesen var kidnapping. At ikke også ektemannen ble etterforsket som en potensiell GM, hadde jo vært nesten utenkelig.

Slik jeg tolker det, så er den listen knyttet opp mot politiets hypotese om kidnapping. Det er den hypotesen som dem jobbet utifra. Det som dem tror utad i media. At dem mistenker TH å stå bak, kan dem ikke gå ut med sånn helt uten videre, og det er det mange årsaker til. Og om TH har stått på noen liste, og listen har blitt lagt bort, så betyr jo ikke det at TH har blitt sjekket ut av saken. Slik jeg tolker det, så har dem sirklet seg inn.
Senast redigerad av Orderud. 2020-01-16 kl. 21:23.
Citera
2020-01-16, 21:19
Medlem
Citat:
Dette er ikke noe jeg påstår, og jeg har derfor ingen dokumentasjon på at det stemmer. Jeg husker bare at det ble skrevet her en gang for ganske lenge siden da dette ble diskutert.

Det ble skrevet at youtube påstår det, men det de påsto var bare bullshit.
Citera
2020-01-16, 21:22
Medlem
Citat:
Det ble skrevet at youtube påstår det, men det de påsto var bare bullshit.
Javel, da vet vi at dette er umulig. Godt at noen som kan dette, uttaler seg.
Citera
2020-01-16, 21:35
Medlem
Citat:
Javel, da vet vi at dette er umulig. Godt at noen som kan dette, uttaler seg.

Ja jeg skal ikke ta fra deg troen på at politiet sitter på 20 fantasisamtaler.
Citera
2020-01-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Slik jeg tolker det, så er den listen knyttet opp mot politiets hypotese om kidnapping. Det er den hypotesen som dem jobbet utifra. Det som dem tror utad i media. At dem mistenker TH å stå bak, kan dem ikke gå ut med sånn helt uten videre, og det er det mange årsaker til.
Det var hovedhypotesen, ja. Politiet kan ikke jobbe etter bare en hypotese, de må også være åpne for flere. Men når sporene de har, og resultater av etterforskningen kommer, er det som regel en hypotese som fremstår som mer sannsynlig enn andre, altså en hovedhypotese.
Om listen over moduskandidater gjaldt kun potensielle kidnappere, kan godt være, men at ikke TH også i begynnelsen ble etterforsket som en potensiell GM, hadde vært rart. Å etterforske en sak som denne uten å sjekke de personene som står nærmest offeret, vil jeg tro er obligatorisk.
Citera
2020-01-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ja jeg skal ikke ta fra deg troen på at politiet sitter på 20 fantasisamtaler.
Dette er ikke en tro jeg har, jeg har bare tenkt at det kunne være en mulighet i dagens teknologiske verden, og hvis det var slik kunne det være det lydundersøkelsen dreide seg om. Og siden noen på tråden her skrev at de 20 siste samtalene kunne hentes fram igjen, tenkte jeg at da var det sikkert mulig. Men siden du tydeligvis vet at dette ikke er mulig, så setter jeg pris på at du deler din kunnskap. Da vet vi jo at lydundersøkelsen må ha dreid seg om noe annet. Dagbladet skriver dette om lydundersøkelsene, og dette er jo ganske interessant:
"Det er naturlig å tenke seg at lydanalysene var for å undersøke hvilke lyder ute som kan høres innenfra. Var det flere i huset enn Anne-Elisabeth da hun forsvant, som kan ha hørt lyder utenfra?"
Senast redigerad av univers123 2020-01-16 kl. 21:59.
Citera
2020-01-16, 22:14
Medlem
Citat:
Dette er ikke en tro jeg har, jeg har bare tenkt at det kunne være en mulighet i dagens teknologiske verden, og hvis det var slik kunne det være det lydundersøkelsen dreide seg om. Og siden noen på tråden her skrev at de 20 siste samtalene kunne hentes fram igjen, tenkte jeg at da var det sikkert mulig. Men siden du tydeligvis vet at dette ikke er mulig, så setter jeg pris på at du deler din kunnskap. Da vet vi jo at lydundersøkelsen må ha dreid seg om noe annet. Dagbladet skriver dette om lydundersøkelsene, og dette er jo ganske interessant:
"Det er naturlig å tenke seg at lydanalysene var for å undersøke hvilke lyder ute som kan høres innenfra. Var det flere i huset enn Anne-Elisabeth da hun forsvant, som kan ha hørt lyder utenfra?"

Det var sugar-daddy som postet en video fra youtube med top 10 smart phone tricks der man kunne skrive en kode på telefonen for å hente fram de siste 20 samtalene.

Dette funker ikke, og leste du kommentarfeltet på youtube så funket det ikke på noen telefoner, så jeg skjønner ikke at du gidder å sitte å gjenta at noen skrev at det var mulig.
Citera
2020-01-16, 22:15
Medlem
Citat:
Valpen?
Skulle de ev sjekke hvilke lyder valpen kan ha hørt og som valpen kan ha reagert på?
Har de funnet potespor som tyder på at valpen var urolig?

Denne valpen er ikke av en typisk "vakthund-rase" ettersom jeg har forstått, men reagerer alle hunder på fremmede lyder og/eller på at noen kommer utenfor huset?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-16 kl. 22:33.
Citera
2020-01-16, 22:19
Medlem
Stemmer sproxsåleavtrykkene med at den som hadde sprox-skoene på seg plasserte valpen på det rommet?
Ble valpen båret dit eller gikk den selv dit?
Hva viser valpens potespor? Gikk den vanlig, løp den eller strittet den i mot?
Hvem sine fotavtrykk er de som ble avsatt sist (før TH kom hjem fra jobb) ved døråpningen til det rommet der valpen var innesperret?

Om hunder kunne snakke...

Men det kan være viktige detaljer som har med valpen å gjøre som kan være med på å løse saken!
Valpens potespor inne på det rommet der den var innesperret, kan vel kanskje også si noe om i hvor lang tid den var innesperret der?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-16 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in