2020-01-16, 23:41
Medlem
Analfababetens avatar
Åh herregud jag har så bråttom och börjar istället med nån sjuk monolog...
Jag ska skärpa mig, men folk skriver och postar lite långsamt här.
Jag åker på off topic varningar då! Ert fel, lite. Lugnt.

Fråga då istället:
Är det inte orimligt att man som Muslim får Jesus att framstå som en lögnare om man endast kallar han för en profet, eller är evangelierna som nedskrevs av apostlarna\lärjungarna felskrivna enligt Muslimerna då?
Jesus sa ju själv till sina lärjungar, står så i Bibeln, att han just VAR Guds son. Hur går det ihop för en Muslim?
Blir antingen eller, annars ologiskt.
Kom igen nu alla Muslimer och svara, mycket relevant fråga.

Tack på förhand
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-17 kl. 00:16.
Citera
2020-01-17, 00:47
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
naer Gud skapade Adam fraan lite jord blaaste han livsande i honom, aatskild fraan hans sjael.
Efter syndafallet tog Adams sjael helt oevertag oever hans ande. Han foerlorade nu genom sin 'doeda ande' sin relation
med Gud.
Maenniskans enda hopp till fraelsning aer att aaterfaa en Relation till Gud. HUR ?
Genom Guds ORD, genom bibelstudier.
'Ty Guds ord aer levande och kraftigt och skarpare aen naagot tveeggat svaerd och traenger igenom, saa att DET AATSKILJER SJAEL OCH ANDE, maerg och ben ; och det aer en domare
oever hjaertats uppsaat och tankar'. - Hebr. 4 ; 12
Det finns stor och härlig rikedom/visdom också i den heliga koranen. Saker vi alla kan lära oss av. Om vi kan ta åt oss (det vi kan få till oss) på ett klokt sätt. Nej jag tycker/tror dom flesta behöver inte läsa mycket av såna här saker. Man kan få inspiration.
Kanske lära sig lite om riktig (kärleksfull) gudsfruktan och blygsamhet.
Hur fina är inte sanna muslimer? Det har jag sett en skymt av vad Gud gör för oss. I olika delar av världen. Härlig mångfald. Vad gott du gör Gud genom profeten Mohammed. Du förstår vad jag menar.

Tror inte de flesta muslimer är gravt autistiska, som zoom här i sin bluff kan ge den bilden.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-17 kl. 00:55.
Citera
2020-01-17, 00:51
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Åh herregud jag har så bråttom och börjar istället med nån sjuk monolog...
Jag ska skärpa mig, men folk skriver och postar lite långsamt här.
Jag åker på off topic varningar då! Ert fel, lite. Lugnt.

Fråga då istället:
Är det inte orimligt att man som Muslim får Jesus att framstå som en lögnare om man endast kallar han för en profet, eller är evangelierna som nedskrevs av apostlarna\lärjungarna felskrivna enligt Muslimerna då?
Jesus sa ju själv till sina lärjungar, står så i Bibeln, att han just VAR Guds son. Hur går det ihop för en Muslim?
Blir antingen eller, annars ologiskt.
Kom igen nu alla Muslimer och svara, mycket relevant fråga.

Tack på förhand

När du tillber Gud uppriktigt och ärligt från ditt hjärta. Omvänder sig från synder. Gud kommer att förlåta dina synder. Visst, även om storleken på bergen.
Inte varje troende går in i himlen, och inte alla onda går in i helvetet.
Det är möjligt för en person att vara en troende hela sitt liv och före sin död att ge upp sin tro helt. Förlust av tro. Tyvärr går han till helvetet.
En person kan vara ond hela livet. Då leder Gud honom till sin barmhärtighet och blir en troende. Sedan dog han. Naturligtvis går han till himlen. Och Gud förlåter alla sina synder. Även om det är storleken på bergen och havet.
Eftersom Guds nåd är större än någonting. Människan skapades för att komma till himlen. Att inte gå till helvetet. Men Satan frestar mannen. Och får honom att göra onda gärningar. Tyvärr kan hans öde äntligen bli evigt helvete. Gud älskar människor och hatar dem inte. Gud hatar människors misstag. Trots allt detta är han barmhärtig.
Han tittar bara på en persons hjärta.
Citera
2020-01-17, 00:57
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
När du tillber Gud uppriktigt och ärligt från ditt hjärta. Omvänder sig från synder. Gud kommer att förlåta dina synder. Visst, även om storleken på bergen.
Inte varje troende går in i himlen, och inte alla onda går in i helvetet.
Det är möjligt för en person att vara en troende hela sitt liv och före sin död att ge upp sin tro helt. Förlust av tro. Tyvärr går han till helvetet.
En person kan vara ond hela livet. Då leder Gud honom till sin barmhärtighet och blir en troende. Sedan dog han. Naturligtvis går han till himlen. Och Gud förlåter alla sina synder. Även om det är storleken på bergen och havet.
Eftersom Guds nåd är större än någonting. Människan skapades för att komma till himlen. Att inte gå till helvetet. Men Satan frestar mannen. Och får honom att göra onda gärningar. Tyvärr kan hans öde äntligen bli evigt helvete. Gud älskar människor och hatar dem inte. Gud hatar människors misstag. Trots allt detta är han barmhärtig.
Han tittar bara på en persons hjärta.
Nyckeln i allt är väl att du och jag, Kristen och Muslim. Just inte börjar avsky varandra här på Flashback t.ex.
Vi vet ju allihopa konflikterna som varit redan ute i världen och då blir det ju HELT fel.
Allt annat är teologi och intressant i sig och bra svar från dig, ville bara säga det med

Gud välsigne oss alla och fred på jorden!
Nån som är sugen på lite verbal "fistfight" förresten?
Jag skojar, humor har väl alla förhoppningsvis.
Citera
2020-01-17, 01:47
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Nyckeln i allt är väl att du och jag, Kristen och Muslim. Just inte börjar avsky varandra här på Flashback t.ex.
Vi vet ju allihopa konflikterna som varit redan ute i världen och då blir det ju HELT fel.
Allt annat är teologi och intressant i sig och bra svar från dig, ville bara säga det med

Ja. Detta liv jämfört med evigt liv förtjänar inte att nämnas.
Hur länge kommer personen att leva?
60 år?
70 år?
100 år?
Sedan dog han.
Men efter hans död kommer miljoner miljoner år att leva. Föreställ dig hur livet skulle vara i det eviga paradiset. Den har skogar av guld och diamanter. Och silver. Och glaset. Vin och mjölk kollapsade. Allt du vill vara i paradiset. Alla på himlen är 33 år gamla. .
Du kommer att känna evig lycka som du aldrig har känt förut. Och du har inte ens testat det.

Föreställ dig att någon kommer till helvetet. Miljarder år. I elden. Plågad av ångest och skrik, "Hjälp!" Och ingen lyssnar på det. Föreställ. Han dog, återvände till liv och torterades om och om igen. Jag önskar inte denna tortyr till någon. Det här är så läskigt.
Gud ber inte om omöjliga saker från människor. Han berättar bara för dem. Bara dyrkar Gud. Och gör bra saker. De fattiga hjälpte. Och undvik de förbjudna saker som Gud förbjudit. Himlen efter det.
Finns det en större investering än detta? !!
Gud säger bara att du måste dyrka mig och erkänna att jag är en stor, mäktig och barmhärtig Gud. Inget annat än det. Sedan kommer med ditt hela hjärta denna vackra eviga lycka.
Jag hoppas att alla är i paradiset. Det här är en stor vinst.
Det finns ingen skillnad mellan rika och fattiga i himlen. Alla är lika .
Citera
2020-01-17, 03:19
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Vad hemskt det där lät. Om det nu är så. Var har du fått information om att det är så då?
Jag vill inte ha det så, vem vill det.
Det är väl mer för mig att jag haft ett RELATIVT ensamvarg liv sen tonåren, relativt antar jag.
Men det blir ju typ, är det ont om man är sådär tråkigt ingenting?
Jag är så tråkig så det rangordnas väl som att vara på den "dåliga" sidan då.
Vem tusan KAN leva upp till nåt högre ideal och vem egentligen klarar sig, blir frälst.
Ja jag svarar själv på den sista frågan; Den som visat mest kärlek och omtanke.

Sen kanske jag är för fördömande mot mig själv, och det kan smitta av jämtemot andra!
OK, ska sluta med det. Vad vet jag.
Låter förvirrat och hysteriskt detta nu kanske....

OK er tur nu, jag är klar här.
Väntar.....

Tack för diskussionen, lovar. Jag är INTE sarkastisk.

Jag har sett hela filmen inte bara trailern. https://www.youtube.com/watch?v=-IC76QuH4pE

Hur Courtney tolkar det hela är lite annorlunda mot vad jag tolkar. Nu är jag helt övertygad om att himmel och helvete finns. Men jag tro på det Jesus säger inte Muhammed.
Citera
2020-01-17, 07:47
Medlem
Citat:

Jag är sugen men då ska det vara ett seriöst snack och det får ta hur lång tid det tar.. om du lovar att du konverterar om du förlorar mitt enda krav är att det ska vara en seriös ny tråd och att ni inte får vara för många.. max 5 stycken kan jag fightas mot.. och det ska vara fem vars flashbackshistoria visar att de kan hålla god ton och att de på riktigt är efter sanningen..

som sagt, det får ta tid mellan svaren.. för man har ju inte bara flashback o ta hand om. Peace.
Senast redigerad av Votramos 2020-01-17 kl. 08:09.
Citera
2020-01-17, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"The majority of churches were destroyed or converted over time by the Ottoman Empire. Some others - notably the Hagia Sophia, Chora Church, Rotonda, and Hagios Demetrios - were converted into mosques (this was the majority). Indeed, Chora Church is the only church left with most of its mosaics still intact."
Varför ljuger du?
Gud hit och dit, men visst, är det lagen i landet att man ska betala Jizya så är det faktiskt inte något jag kommer invända mot för tekniskt sett handlar det om att slippa militärtjänst mot att man betalar en avgift. Däremot har det ofta tagits längre där man måste betala med underkastelse och kanske piskas medans man betalar, för att etablera status. Där kan man ha invändningar.
Nu ljuger du igen. Det finns gott om belägg för att det skett och sker än idag.
Besök Otranto i södra Italien där 813 personer blev erbjudna valet att konvertera eller bli halshuggna av en invaderande Ottmansk styrka. Deras kvarlevor finns att beskåda där än idag.

Jag ljuger? Nej!! Har jag någonsin försvarat muslimer som missförstår sin religion här? NEJ!! Jag försvarar ju islam så som den är enligt profeten och vetarna.. vill man ändå tycka att islam och vissa muslimer är samma sak.. ja då får man tycka det.
Citera
2020-01-17, 07:58
Medlem
o0Halal0os avatar
Sanning nummer ett: Du har bara muhammeds ord på att han är guds sista sändebud till människorna. Inga vittnen! Det tyder på att muhammed var en bedragare.

Sanning nummer två: Muhammed dödade andra människor.

Sanning nummer tre: När muhammed återgav historien om Abraham från judarnas bibel, blandade han ihop Isak och Ismail

Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Jag ljuger? Nej!! Har jag någonsin försvarat muslimer som missförstår sin religion här? NEJ!! Jag försvarar ju islam så som den är enligt profeten och vetarna.. vill man ändå tycka att islam och vissa muslimer är samma sak.. ja då får man tycka det.
Citera
2020-01-17, 08:01
Medlem
o0Halal0os avatar
Du bör nog ta ett år till på SFI innan du debatterar på svenska

Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Du är helt klart en rasist som hatar islam. Jag visste detta. Från ditt namn, foto och hur du pratar om det. Profeten Muhammad är av stort och adelsmoral.
För dig hur mycket betalar de dig?
Citera
2020-01-17, 08:39
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Sanning nummer ett: Du har bara muhammeds ord på att han är guds sista sändebud till människorna. Inga vittnen! Det tyder på att muhammed var en bedragare.

Sanning nummer två: Muhammed dödade andra människor.

Sanning nummer tre: När muhammed återgav historien om Abraham från judarnas bibel, blandade han ihop Isak och Ismail

Ja, det är ett argument som jag också stundtals har hört. Den judiska lagen kräver att det finns minst två vittnen, men att Muhammed stod som ett ensamt vittne. Det är dock mig veterligen inte därför som judarna ej accepterar honom som en legitim profet.

https://www.conservapedia.com/Islam

Citat:
The Koran's singular authorship offers no corroborating evidence, as the four Gospels do for example, of testimony of independent eyewitness accounts to its claim of divine inspiration as the Mosaic Law requires,[2] from which the Koran's author borrowed selectively.

5 Mos. 19:15

Ett enda vittne är inte nog för att fälla någon för brott eller förseelser, vilken synd det än gäller. För att en sak skall avgöras måste två eller tre personer vittna.
Citera
2020-01-17, 09:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Gud har skapat allt. Fadern är Gud, Sonen är Gud. Fadern och Sonen är distinkta. Allt detta är bibeln tydlig med.
Gud skapar genom Sitt Ord, och Sonen är Ordet. Det är vad Bibeln är tydlig med.

Du får tro vad du vill om det, men DET är vad Bibeln säger- inte att Sonen skapat allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in