Citat:
Ursprungligen postat av
Analfababeten
Nyckeln i allt är väl att du och jag, Kristen och Muslim. Just inte börjar avsky varandra här på Flashback t.ex.
Vi vet ju allihopa konflikterna som varit redan ute i världen och då blir det ju HELT fel.
Allt annat är teologi och intressant i sig och bra svar från dig, ville bara säga det med
Gud välsigne oss alla och fred på jorden!
Nån som är sugen på lite verbal "fistfight" förresten?
Jag skojar, humor har väl alla förhoppningsvis.
Ja. Detta liv jämfört med evigt liv förtjänar inte att nämnas.
Hur länge kommer personen att leva?
60 år?
70 år?
100 år?
Sedan dog han.
Men efter hans död kommer miljoner miljoner år att leva. Föreställ dig hur livet skulle vara i det eviga paradiset. Den har skogar av guld och diamanter. Och silver. Och glaset. Vin och mjölk kollapsade. Allt du vill vara i paradiset. Alla på himlen är 33 år gamla. .
Du kommer att känna evig lycka som du aldrig har känt förut. Och du har inte ens testat det.
Föreställ dig att någon kommer till helvetet. Miljarder år. I elden. Plågad av ångest och skrik, "Hjälp!" Och ingen lyssnar på det. Föreställ. Han dog, återvände till liv och torterades om och om igen. Jag önskar inte denna tortyr till någon. Det här är så läskigt.
Gud ber inte om omöjliga saker från människor. Han berättar bara för dem. Bara dyrkar Gud. Och gör bra saker. De fattiga hjälpte. Och undvik de förbjudna saker som Gud förbjudit. Himlen efter det.
Finns det en större investering än detta? !!
Gud säger bara att du måste dyrka mig och erkänna att jag är en stor, mäktig och barmhärtig Gud. Inget annat än det. Sedan kommer med ditt hela hjärta denna vackra eviga lycka.
Jag hoppas att alla är i paradiset. Det här är en stor vinst.
Det finns ingen skillnad mellan rika och fattiga i himlen. Alla är lika .