Ahaa... än så länge minns jag att endast en av mina soldater blev omvandlad, men jag hade resten av teamet samlat I klunga nära så jag hann döda ufo-äcklet innan min gubbe hann göra någon skada. (Jag antar att de börjar skjuta på mig om man låter de leva?)
Ja, om man kan döda den alien som gör mindcontrol under samma runda är det i princip ofarligt. Problemet är när de är utanför skotthåll eller om ens soldater inte har möjlighet att plocka fulingen. Man kan också slänga en flashbang som förre postaren skrev.
Ja, om man kan döda den alien som gör mindcontrol under samma runda är det i princip ofarligt. Problemet är när de är utanför skotthåll eller om ens soldater inte har möjlighet att plocka fulingen. Man kan också slänga en flashbang som förre postaren skrev.
Stabilare känns ju såklart då o köra en genmod på dom - Men man ska ha råd med det också...
Är skeptisk till flashbangs, har man nån nytta av det förutom att hindra mindcontrolsnubbarna?
Stabilare känns ju såklart då o köra en genmod på dom - Men man ska ha råd med det också...
Är skeptisk till flashbangs, har man nån nytta av det förutom att hindra mindcontrolsnubbarna?
Ja, det är ett utmärkt sätt att hindra fienden att döda dig när du inte kan ta fullt skydd. De blir disorienterade och får kraftigt sänkt chans på att träffa dig och deras rörlighet minskar. Flashbang är en livräddare i början men blir mindre viktigt vid late och endgame när dina soldater oftast kan göra rent hus innan fienden ens hinner få iväg ett skott. Om du inte använt flashbang hittills förstår jag att du fått mycket pisk...
Ja, det är ett utmärkt sätt att hindra fienden att döda dig när du inte kan ta fullt skydd. De blir disorienterade och får kraftigt sänkt chans på att träffa dig och deras rörlighet minskar. Flashbang är en livräddare i början men blir mindre viktigt vid late och endgame när dina soldater oftast kan göra rent hus innan fienden ens hinner få iväg ett skott. Om du inte använt flashbang hittills förstår jag att du fått mycket pisk...
Wow.
Tolkar din post som att de är helt essentiellt typ. Om så, varför har du inte sagt något förut??
FB känns spontant som nått jag inte vill befatta mig med men visst, jag kan göra en save och utrusta varenda jävel med FB bara för att testa. 🧐
Tolkar din post som att de är helt essentiellt typ. Om så, varför har du inte sagt något förut??
FB känns spontant som nått jag inte vill befatta mig med men visst, jag kan göra en save och utrusta varenda jävel med FB för att testa. 🧐
Det är ju en defensiv åtgärd och det är inte alla som spelar så. Själv har jag alltid med en eller två i reserv om man misslyckats med att mosa fienden innan de har chans att skjuta tillbaka. Spar den aom bär FB till sist i förflyttningen så har du en livförsäkring.
Det är ju en defensiv åtgärd och det är inte alla som spelar så. Själv har jag alltid med en eller två i reserv om man misslyckats med att mosa fienden innan de har chans att skjuta tillbaka. Spar den aom bär FB till sist i förflyttningen så har du en livförsäkring.
Hm.
Har bara så sjukt dåliga erfarenhet av FB genom videospelsåren. Plus jag är ingen defensiv spelare direkt. 😅 Kanske snarare det som fått mig dödad i taktikspel. Enda spelet jag nånsin sett de göra reell nytta är väl counter-strike. Men visst, jag ska testa.
Hur viktigt är det att ta ALLA uppdrag man får egentligen. Typ nu fick jag ett drygt i Japan som jag egentligen inte har nån lust att köra. Japan är endast panic level 2 och det är ett ”rädda civila uppdrag”. Säkert överfyllt med krabbäckel, det brukar de uppdragen vara.. har typ 8 satelliter i standby och inget land förlorat än så länge... kan iofs använda uppdraget att testa FB på 😅
Precis som jag trodde, krabbor överallt. Slaktade dom som smutsiga arabhundar dock Bwahahaha. Mmmm flamethrower MEC. Ingen FB blev använd, har ett inbyggt hat mot de jävlarna. Däremot aliengranaterna är finfina har jag insett. Missade några fina 90% skott också f.ö. finns nog inget annat spel som kan få mig att bli så jävla vansinnig som detta. Det är som att spelet vill hämnas på en efter man själv gjort en 5-10 bra drag. Då är det som att spelet ba hah din lilla kuksugare, kolla nu vad jag ska göra med din 97% träffchans - LOL TROLLAD!!!
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-16 kl. 19:34.
Har lång utvecklingstid på den men kanske värt att satsa? Blir det nån skillnad om man forskar fram Skeleton innan? Hälften av tiden för att få fram Skeleton..
Ny fråga. Finns det nån strategi hur man ska hantera EXALT? nu när jag går in i Situation Room och kollar Covert Operations så är de flesta länderna avbockade plus jag får tre ”ledtrådar”. Typ EXALT finns inte här och där.. osv. Ser även att alternativet att raida deras HQ dykt upp. Ska man hugga på det så fort som möjligt / finns det nån fördel / nackdel / svårighetsgrad på det osv..
Edit: fråga 2, testade att göra en ”Intel Scan”? Vad är det för något och varför ska jag göra det? Kostar 50spänn och just nu badar jag i pengar så kändes inte som det spelade nån större roll....
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-16 kl. 21:57.
Bättre skada eller bättre sikta, vad hade du valt?
Laser rifle
aim +6
dam 4-6
crit chance +8
crit dam 6-9
Laser carbine
aim +12
dam 3-5
crit chance +4
crit dam 5-7
mobility +1
Hellre högre aim än marginellt mer damage. Om jag inte missförstår dig och dina värden.
Enkelt sagt, jag träffar hellre målet än ger lite mer skada. Det finns inget värre än att he en massa odugliga rookies som bara står och missar skott på skott.
För övrigt klarade jag bas-invasionen precis. Vet inte om jag gjorde nått fel, eller om spelet är konstruerat så det är ok att bara vänta ut fienden? vet ej heller vilken räckvidd mindcontroll-vidren har, men jag chansade och cheesade järnet på uppdraget vilket blev rätt enkelt trots 32 döda aliens!
upplägget= Två rätt tuffa waves med fiender i första rummet. Där tog jag upp alla soldater på andra våningen så fort det bara gick och spred ut dom för maximal bonus+skada. fiender spawnar i från alla håll. Halvdrygt.. en våg bestod enbart av de där jävla störiga tefaten. 😤
Sen fortsatte vågorna, fast nu bara i från ett håll! Då chansade jag och ställde upp alla på rad, också på andra våningen riktade emot vad jag antog skulle vara där fienden kom ifrån. Sen stod jag bara konstant i overwatch och cheesade järnet och väntade på att idiot efter idiot skulle springa in i min korseld. 😁 De blev SÅ HÅRT SLAKTADE! TOG INTE 1 ENDA HP I SKADA DE SISTA 6 VÅGORNA. BWAHAHAHAHAHA. Stötte på en slags ny alien också. Tyvärr fick ingen leva länge nog för jag skulle hinna få se vad han gör eller om han är något hot. En stor röd jävel med massor av HP... Ser ut lite som en alien varsion av MEC.