2020-01-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackaren0010
Någon vänlig själv som kan skaffa fram fupen om Mikael Hagelin / Fagersta ?

Testa och mejla berörd domstol och dela den här
Citera
2020-01-15, 19:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den här länken i dennes tråd fungerar:

https://minfil.com/k2f1ibb4be/Mordet...liga_foton.pdf

Annars har jag den i sin helhet.
Citera
2020-01-15, 20:23
Medlem
Jag och min kompis skriver ett gymnasiearbete kring domar efter en våldtäkt. Därför behöver jag en FUP att läsa där den tilltalade inte blivit dömd för våldtäkt, och undrar om någon kan hjälpa mig med detta?
Citera
2020-01-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
2008 Mord, Knut Nilsson, Eslöv

Har domarna från TR & HovR:
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria
Tack som fan!
Citera
2020-01-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onxeng
Hört om en person från Norrtälje, Stefan Jansson, som tydligen dömts till 3år för att ha haft sexuellt umgänge med sin dotter senaste 3åren.
Har inte så mycket mer info än så, jo att han är mellan 45-50år gammal.
Nån som kan trolla åt mig?

Stämningsansökan finns med målnummer: B 1531-19
8 åtalspunkter bla grov våldtäkt mot barn.
Citera
2020-01-16, 08:51
Medlem
Någon som kan fixa eller har FUP ang ett mord i Skelleftehamn där gärningsman utdelade ett 40 tal knivhugg på offret.
Skulle gärna vilja läsa denna!

SKELLEFTEÅ TINGSRÄTT
2019-07-18
Mål nr: B 345-19

Haned Mahamed Abdullahi, 19970618
Medborgare i Somalia
Citera
2020-01-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skola24
Jag och min kompis skriver ett gymnasiearbete kring domar efter en våldtäkt. Därför behöver jag en FUP att läsa där den tilltalade inte blivit dömd för våldtäkt, och undrar om någon kan hjälpa mig med detta?

En mycket intressant dom är en friande dom som skapade ett stort drev på Facebook. Alla skulle dela typ "ett nej är tydligen inte ett nej". Jag vet att jag ville läsa förundersökningen och domen innan jag själv delade budskapet vidare. När jag läst på förstod jag varför han friades. De hade exakt samma berättelse. Lång historia kort så visade hon aldrig på nåt sätt eller sa någonting om att hon inte ville ha sex och hon var heller inte minderårig eller för berusad. Hon tog mer initiativ än han gjorde, Deras historier var desamma. De gick hem från krogen med tanke om sex. Hon tvekade flera ggr under kvällen men sedan ville hon. Han avvaktade och gjorde inget när hon sa ifrån. Hon hade tagit upp frågan om hårdare sex och analsex och sa att hon gillade det. Han kände sig tveksam och frågade under sexet om hon ville ha hårdare tag och analsex. Hon sa nej och det var inget mer med det. De sov ihop men på morgonen fick tjejen panik och sprang ut halvnaken och skrek att hon blivit våldtagen. Hon hade mycket i bagaget. Rätten bedömde i alla fall att man inte kan dömas för våldtäkt om allting tyder på att det är frivilligt från bådas håll. Deras berättelser var likadana med skillnaden att tjejen sa att hon "egentligen" inte ville. Killens liv blev förstört i och med att han i allas ögon var en våldtäktsman som friats. Det var mycket uppmärksamhet också som sagt på sociala medier.
Citera
2020-01-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kursii
Ingen som tycker det vore detta förslag vore bra?

(FB) Skapa index på flashback.se efter publicerat inlägg innehållandes länk till fup, dom?

En komplett lista med länkar till fuppar osv. Alltså typ ett flashback-wiki?

JO, det vore superbt!
Citera
2020-01-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tw1x
Heads up!

Domar äldre än 5 år gallras och finns hos riksarkivet och då verkar man bara kunna få ut domar, fupar med mera i pappersform, ska vi skapa en grupp som går ihop och betalar dessa? Jag skulle kunna göra skitjobbet och scanna in dokumenten till PDF-filer.

En utmärkt idé!

Vilka FUPs och domar skulle vi helst vilja ha? Har vi någon lista att utgå ifrån?
Citera
2020-01-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
En utmärkt idé!

Vilka FUPs och domar skulle vi helst vilja ha? Har vi någon lista att utgå ifrån?

Allt från och med nu i alla fall 😉
Mord, mordförsök och i media uppmärksammade?
Citera
2020-01-17, 16:27
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Håller med på den!
Citera
2020-01-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Kan du utveckla? Skribenten föreslog att vi skulle försöka få ut gamla handlingar tillsammans, jag frågade vilka som är mest åtråvärda, du svarar "allt från och med nu"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in