2020-01-15, 22:04
Medlem
Vem är J.J och vad har han gjort BO för 2,5 år sedan på Coop parkeringen som BO mor skriver om på facebook?
Citera
2020-01-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Vem är J.J och vad har han gjort BO för 2,5 år sedan på Coop parkeringen som BO mor skriver om på facebook?

(FB) Misshandel Kiruna. Knivstucken i ryggen
Citera
2020-01-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har dom inte gjort det via att tillhandahålla FUP?
Men nej, alla handlingar upprättade eller inkomna till en myndighet är offentliga -det betyder att var och en har rätt att ta del av dessa. Sekretess är undantag från den grundregeln.
Citera
2020-01-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake

* Chri*toffer *ven**on
Erkänt misshandel och brott mot griftefrid. Dömd för mord, brott mot griftefrid, grov kvinnofridskränkning, våldtäkt.
Var med och misshandlade och knivmördade en man i hans bostad i Umeå. Dödsorsaken kan ha varit trubbigt våld mot huvudet, skarpt våld mot halsen eller stickskada i bröstet. Eftersom de tre gärningsmännen agerat gemensamt ansåg hovrätten att det inte spelade någon roll att det inte stod helt klart vem som utövat det våld som varit den direkta orsaken till offrets död. Efter mordet brändes kroppen i en grusgrop en bit utanför Umeå. Kumpanerna A C F och M O dömdes också till livstids fängelse.

Finns vissa likheter! Speciellt då dom var goda vänner. Nu var ju inte J.D bff med nån av de dömda, men ändå. Skrämmande likt!!!

Artikeln fortsätter men jag är fan trött. Degen måste in. Malmen ska fram osv.

Summa summarum, klart som fan straffen kommer skärpas speciellt då lagen blivit tajtare efter årsskiftet.

Ta ex Alld*n. Var det planerat? Knappast va.. Han är ju dömd för mord. Lägg till uppståtet så nog får dessa grabbar skaka galler lite längre.

Även om lagen skärpts efter årsskiftet så döms man enligt den lag som gällde när brottet begicks.

Skillnaden i de mord du tar upp och mordet på JD ligger väl huvudsakligen i det uppenbart dödliga våld som använts vid skjutningar, mängder med knivhugg osv planering är en aspekt man tittar på men även om våldet varit besinningslöst, uppenbart obefogat och om det är en eller flera dödliga skador och om gm i stunden uppenbart förstått att denne utövat dödligt våld utan rimlig anledning.
Citera
2020-01-16, 10:11
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Har dom inte gjort det via att tillhandahålla FUP?

Är det deras enda uppdrag menar du?
Citera
2020-01-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Är det deras enda uppdrag menar du?

Man kan få del av det mesta om man är på plats.
Citera
2020-01-16, 10:52
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Man kan få del av det mesta om man är på plats.

Japp, man kan tom följa rättegångar då med.
Citera
2020-01-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Även om lagen skärpts efter årsskiftet så döms man enligt den lag som gällde när brottet begicks.

Skillnaden i de mord du tar upp och mordet på JD ligger väl huvudsakligen i det uppenbart dödliga våld som använts vid skjutningar, mängder med knivhugg osv planering är en aspekt man tittar på men även om våldet varit besinningslöst, uppenbart obefogat och om det är en eller flera dödliga skador och om gm i stunden uppenbart förstått att denne utövat dödligt våld utan rimlig anledning.

Well, min åsikt är att det har använts uppenbart dödligt våld i J.Ds fall. Det har även varit besinningslöst och uppenbart obefogat - iaf "för stunden".

M.I har ju iaf i stunden förstått att de utövar dödligt våld, annara hade han aldrig bett J.L coola ner och sagt "vi ska ju inte ha ihjäl honom".

Jag fattar också att man döms utifrån hur lagen ser ut just då.. Hallå?!?!
Men vad är det som gör att fallen i exemplena är brutalare än fallet J.D? Inget enligt mig. Lika jävla råa och brutala.

Jag tror ju inte något av fallen hade fått samma lindriga dom som de dömda i J.Ds fall om brotten hade skett idag.

Tror du ex att Silbersky hade frågat Alldé* - begrep du att hon kunde ramla och bli medvetslös om du knuffar henne? Begrep du att hon kunde dö om du sköt henne??

Svammel säger jag bara!!
Citera
2020-01-16, 21:37
Medlem
T34Panzers avatar
Har Åklagare Anna Bergström bestämt sig för att överklaga än?
BO mamma vill iallfall att domen överklagas.
GW menar på att straffen troligen skulle komma att höjas i HR.

BO måste ha hunnit uppleva en fruktansvärd dödsångest.
De måste ha insett konsekvensen av sin misshandel: att han kunde dö.

Med tanke på att att BO slutar andas, de får igång honom igen och då VÄLJER att fortsätta den tortyrlika misshandeln. De kunde ha av avbrutit.

Därför anser även jag, jämte GW, jag att det finns ett uppsåt: LIKGILTIGHETSUPPSÅT.
Citera
2020-01-16, 21:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok99
Lustigt vem finner tillfreds ställelse med att ladda ner fb profiler skadan är redan enorm för alla part låt nu dom anhöriga sörja sin j.d och släpp nu detta åklagaren fick sitt straff alternativ , att hänga ut GM om o om igen ger dom inte sin son tillbaka ,

Inte alls ”lustigt”.

Jag vill gärna se bilder på dess 3 fega knarkare, psykfall och mördare:
Jimmy Larsson
Mattias Sandberg
Markus Isaksson

Och särskilt då morsgrisen Mattias då det inte finns bra bilder på honom i FUP.

Nån som sitter på bilder?
Pasteall-länkarna funkar ej, då de är tidsbegränsade.
Citera
2020-01-16, 22:13
Medlem
Du kan vara lugn Mofasti. Som du kan se så skrev jag utgången för länge sedan. Fälls inte för mord och kommer överklagas till hovrätten.

Varför har jag rätt? Jo, eftersom jag är ett medium som ser in i framtiden.

Ingen här får upp något i hovrätten, ingen här kan påverka det. Fallet kommer tas upp i alla fall. Precis som jag skrev för månader sedan. Eftersom jag är ett medium.

Känns bra att dra fram trollspöt. Eller inte.
Citera
2020-01-17, 17:52
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
3 rekord i marklyft Du har många rekord i mytomani du
Karln påstår sig stått på V listan till kommunalvalet 2014, men det får man väl ta med en nypa salt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in