2020-01-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu pratar vi om nordiska förhållanden i fängelse.

Det är inte enbart C det berör. Däremot är ringa ålder givet som förbud.
C är rätt mycket ute i säven och susar så den damen har en hel del problem att jobba på som högerextremist.

Hur som haver anser jag att psykopater som mördar kvinnor har förbrukat sin rätt att roa sig med sådana. Jag pratar om att gifta sig och pippa.
Rekommenderar professioner att inte dejta psykopater och att försöka ta sig ur relationer utanför murarna är det dubbelmoral att tillåta det under sådana omständigheter.
Kvinnorna som häckar runt störda interner är som sagt väldigt naiva från start. Ett enkelt byte för hjärntvätt. Sekterism rekommenderas inte heller?

Övriga får de bedöma vilket väl redan sker idag.

Nej, det sexuella håller jag helt med om. Det är liksom ingen mänsklig rättighet.
Framförallt inte för en sexualsadist som missbrukat det å det allra vidrigaste,grövsta.
En kvinnomördare och kvinnoplågare.

Jag menade att jag var emot isolering. Att de enbart skulle ha interner att umgås med.
Men att kriminalvården skulle få större befogenheter att sålla i besöken.
Som att gifta sig. Det vore ju sin sak om det var ett seriöst kärleksförhållande som vuxit fram över många år.
Men det här låter ju närmast som en passionerad nyck. Nåväl. Nu när det är känt att han är gift kommer väl en del av damerna att tappa intresset för honom. De övriga nya bekantskaperna av kvinnligt kön kunde kanske kriminalvården sätta stopp för.
Om de hade sådana befogenheter.
Citera
2020-01-16, 21:08
Medlem
Kolla Madsens utstående öron. Kusingifte. Inte konstigt att han gjorde vad han gjorde.

Kolla hans nya frus ögon. Kusingifte. Inte konstigt hon dras till likasinnade. De är ett matchande par.

Finns det någon dejtingsajt där detta är ett krav, där de träffades?
Citera
2020-01-16, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, det sexuella håller jag helt med om. Det är liksom ingen mänsklig rättighet.
Framförallt inte för en sexualsadist som missbrukat det å det allra vidrigaste,grövsta.
En kvinnomördare och kvinnoplågare.

Jag menade att jag var emot isolering. Att de enbart skulle ha interner att umgås med.
Men att kriminalvården skulle få större befogenheter att sålla i besöken.
Som att gifta sig. Det vore ju sin sak om det var ett seriöst kärleksförhållande som vuxit fram över många år.
Men det här låter ju närmast som en passionerad nyck. Nåväl. Nu när det är känt att han är gift kommer väl en del av damerna att tappa intresset för honom. De övriga nya bekantskaperna av kvinnligt kön kunde kanske kriminalvården sätta stopp för.
Om de hade sådana befogenheter.
De får gifta sig innan. Hans fru ville dock inte ha honom mer. Annars får de nöja sig att sitta där. Det är priset för grövsta missbruket av en kvinna såsom Madsen gjort.

Som du skriver är vad jag menar.
Citera
2020-01-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"brutet äktenskapslöfte" är fortfarande ett brott i många länder, men jag visste inte att det var det i Finland så sent som för 30 år sedan? I muslimska länder t.ex., kan folk börja se på en flicka som gått långt i bröllopsplanerna med en man, som lite förbrukad redan. Och då blir det svårare att få henne bortgift. De potentiella brudgummarna kan oroa sig för, att hennes föräldrar inte vaktat trolovningsparet så noga som de borde...
Nej, det räknas nog ej som ett brott längre. Men håll med om att det är väldigt stötande att män (oftast män) kan begå fruktansvärda sexualförbrytelser. Och sedan är det fritt fram att begå " brutet äktenskapslöfte" på löpande band under fängelsevistelsen. Som den kvinnliga fängelsevakten som valde Madsen före sitt yrke. Hon drömde om att de skulle bo på en gård på landet och bygga raketer tillsammans. Vem tror du hon fått den drömmen ifrån? Naturligtvis från drömmaren Madsen.

Även hon var väl ensamstående mamma vill jag minnas. Och en tid senare uttalade han i ett förhör att DK var kanske den hustru han skulle haft. Vilket fick DK att bli helt till sig i trasorna. Som en förälskad skolflicka. helt skogstokig, uttalade hon sig i pressen. Jag hoppas att hon känner sig som ett fån nu. Där inbillade DK sig att han satt i häcktet och saknade henne. Samtidigt som han han hade fullt upp med att kurtisera en kvinnlig kriminalvårdare. Fick man veta senare.
Och kanske ångrar hon nu att hon var så lojal mot PM under vittnesförhöret. (Vilket nog var hans baktanke med sitt uttalande. Att vinna tillbaka DK på sin sida igen.)

Jag tycker synd om en del av de här kvinnorna (en del kan gott ha det). Men naturligtvis kraschar de förr eller senare i tillvaron och kastas in i en djup depression. Det kan ju inte vara lätt. Att vara ensamstående med barn, arbetslös och förd bakom ljuset av en manipulativ, oempatisk skitstövel och drömmare. För du tror väl inte Madsen någonsin funderar över de känslomässiga samt praktiska konsekvenserna för dessa kvinnor? Hans leksaker och ansvarslösa tidsfördriv.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-01-16 kl. 21:52.
Citera
2020-01-16, 21:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kolla Madsens utstående öron. Kusingifte. Inte konstigt att han gjorde vad han gjorde.

Kolla hans nya frus ögon. Kusingifte. Inte konstigt hon dras till likasinnade. De är ett matchande par.

Jaså, är frenologin tillbaka som vetenskap..?

Det man KAN se från utstående öron, är att personen haft föräldrar som inte brytt sig om att ta reda på, om det går att åtgärda. Så OK - LITE säger det om uppväxten.

Citat:
Nej, det räknas nog ej som ett brott längre. Men håll med om att det är väldigt stötande att män (oftast män) kan begå fruktansvärda sexualförbrytelser. Och sedan är det fritt fram att begå " brutet äktenskapslöfte" på löpande band under fängelsevistelsen. Som den kvinnliga fängelsevakten som valde Madsen före sitt yrke. Hon drömde om att de skulle bo på en gård på landet och bygga raketer tillsammans. Vem tror du hon fått den drömmen ifrån? Naturligtvis från drömmaren Madsen.

Även hon var väl ensamstående mamma vill jag minnas. Och en tid senare uttalade han i ett förhör att DK var kanske den hustru han skulle haft. Vilket fick DK att bli helt till sig i trasorna. Som en förälskad skolflicka. helt skogstokig, uttalade hon sig i pressen. Jag hoppas att hon känner sig som ett fån nu.
Och kanske ångrar att hon var så lojal mot PM under vittnesförhöret. (Vilket nog var hans baktanke med sitt uttalande.)

Jag tycker synd om en del av de här kvinnorna (en del kan gott ha det). Men naturligtvis kraschar de förr eller senare i tillvaron och kastas in i en djup depression. Det kan ju inte vara lätt. Att vara ensamstående med barn, arbetslös och förd bakom ljuset av en manipulativ, oempatisk skitstövel och drömmare. För du tror väl inte Madsen någonsin funderar över de känslomässiga samt praktiska konsekvenserna för dessa kvinnor? Hans leksaker och ansvarslösa tidsfördriv.

Ja, fast att förleda (både byxmyndiga och myndiga) kvinnor med leenden, vackra brev och fagra ord, är inte straffbart. Någonstans måste de här kvinnorna lära sina egna läxor tänker jag; man kan ju inte gå till polisen om man blir lurad och sviken av en man i den vanliga världen heller. Såvida man inte frånlurats pengar eller andra materiella värden.

Och kanske kommer de i längden, att tycka att det är värt det ändå. En del kvinnor som till och med frånlurats stora summor pengar, har ju sagt långt senare, att det på ett sätt var värt det ändå. För att det var den lyckligaste tiden i deras liv medan det varade. De flesta kvinnor får aldrig uppleva något motsvarande, för även om de har hederliga och vettiga män, så kan dessa oftast inte väcka samma lyckokänslor...

Kolla på prinsessan Märtha Louise just nu, så har du ett exempel till på samma fenomen. Helt bortkollrad. Men säkert väldigt lycklig, när hon lever i det där ruset och har sex fyra gånger om dygnet, eller hur många gånger det nu var, som schamanen berättade för hela världen i podden...

Nej, såklart han inte gör.
Citera
2020-01-16, 22:20
Medlem
Citat:

Ja, fast att förleda (både byxmyndiga och myndiga) kvinnor med leenden, vackra brev och fagra ord, är inte straffbart. Någonstans måste de här kvinnorna lära sina egna läxor tänker jag; man kan ju inte gå till polisen om man blir lurad och sviken av en man i den vanliga världen heller. Såvida man inte frånlurats pengar eller andra materiella värden.

Och kanske kommer de i längden, att tycka att det är värt det ändå. En del kvinnor som till och med frånlurats stora summor pengar, har ju sagt långt senare, att det på ett sätt var värt det ändå. För att det var den lyckligaste tiden i deras liv medan det varade. De flesta kvinnor får aldrig uppleva något motsvarande, för även om de har hederliga och vettiga män, så kan dessa oftast inte väcka samma lyckokänslor...

Kolla på prinsessan Märtha Louise just nu, så har du ett exempel till på samma fenomen. Helt bortkollrad. Men säkert väldigt lycklig, när hon lever i det där ruset och har sex fyra gånger om dygnet, eller hur många gånger det nu var, som schamanen berättade för hela världen i podden...

Nej, såklart han inte gör.
Det fetade. Nej, men på sätt och vis lider de ju ekonomisk skada. Jag tror inte den kvinnliga kriminalvårdaren hade sagt upp sig om hon inte trodde att det var något seriöst de hade. Någonting för framtiden. Och det samma tycks ju både DK och Camilla ha trott. Det kan ju ta lång tid att läka såren och sjukskrivning och terapi kostar. Samt felaktiga livsval vad det gäller yrke och karriär. Kanske en dum flytt också för att komma närmre. Kärlekshistorier brukar dra med sig en massa sådant. För att man ska kunna vara tillsammans. Och ingen vill väl lägga sin energi på något som är dömt att misslyckas på förhand. Om de bara vetat att de enbart var hans tidsfördriv.

Jag tror inte alls de här kvinnorna är särskilt lyckliga. Snarare olyckliga. Vad tröstar gamla kärleksbrev när man inser att de inte betydde något alls. Att det inte var något exklusivt han skrev enkom för dem?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-01-16 kl. 22:29.
Citera
2020-01-16, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Du kan knappast jämföra dömda lustmördare med utsidan av fängelseväggarna. Lär sig läxor?

Det handlar om gränssättning inom kriminalvården vilket sker redan idag men via individuell bedömning. En fortlöpande riskbedömning som dock diskuteras att den kan skärpas.
För att det skadar folk.
Men jag hoppas det känns som ett rejält straff för en sån som Madsen om så skulle ske.
Citera
2020-01-16, 23:35
Medlem
Citat:
Fast det är sant att det är lugnare i skandinaviska fängelser, just för att man tillåter besök av kvinnor. Det förekommer t.ex. inga homosexuella våldtäkter, som är mycket vanligt i fängelser där fångarna inte har tillgång till kvinnor. Det här är ett cyniskt resonemang, men det är liksom fakta. Och kvinnorna gör det ju frivilligt.

Och då är vi tillbaka till Jennys fråga igen, om vuxna kvinnor inte ska få fatta sina egna beslut? Även om det innebär vissa risker? Ska de betraktas som barn som inte vet sitt eget bästa? Och har man rätt att särskilja män och kvinnor på det sättet i modern skandinavisk lagstiftning - så att män får göra en viss sak (t.ex. hälsa på sin fru eller sin samkönade make i fängelset), men kvinnor får inte hälsa på sin manlige partner - på grund av sitt kön? Observera: jag svarar inte på frågan, jag säger bara att jag förstår hur hur de där kvinnorna menar. Det är ju så viktigt i alla andra sammanhang, att ingen får diskrimineras på grund av kön eller sexuell läggning.

Men du har ju fel. Du förvränger alltid. Det har aldrig varit tal om fruar och familj. Det som det hela tiden talats om är kvinnliga beundrare. Det vi kallar "Mördargroupis". Det finns säkert manliga beundrare av kvinnliga fångar som också behöver skyddas från manipulation.Tex Johanna Möller. Enda anledningen att hon vill ha tag på en karl är väl att utnyttja honom som torped eller flykthjälp. Men det har ju kriminalvården hitintills stoppat.

Och det finns säkert besök både till Kim Johansson (tills nyligen Kristopher Johansson.Styckmördare numer styckmörderska) och styckmörderskan Jonna Henningsson som tydligen är bisexuell som kriminalvården nog stoppat besök till pga säkerheten.

Det finns störda, väldigt omogna personer som faller för farliga förbrytare. Man kan inte påstå att det är helt vanliga medelsvenssons som uppvaktar livsfarliga mördare, psykopater och mentalt störda fångar. Har aldrig hört talas om någon sådan iallafall. Så troligtvis är det män och kvinnor som behöver hjälp själv, åtminstone av en psykolog. Såvida de inte är väldigt unga tonåringar som inte vet bättre.
Citera
2020-01-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift

Vilka intressanta generaliseringar, om utseende.

Eftersom hon nu är konstnär och lever i exil i Finland, skulle inte förvånas över, om hon om några år skriver och ger ut en bok. Att hon i en artikel säger ”det här har inget med mina konstprojekt att göra” låter nästan som att hon försäger sig lite där och/eller antyder något.
Citera
2020-01-16, 23:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Vilka intressanta generaliseringar, om utseende.

Eftersom hon nu är konstnär och lever i exil i Finland, skulle inte förvånas över, om hon om några år skriver och ger ut en bok. Att hon i en artikel säger ”det här har inget med mina konstprojekt att göra” låter nästan som att hon försäger sig lite där och/eller antyder något.

Ja, Madsen rotar runt i gyttjan efter någon/ några som kan berätta hans historia.
Citera
2020-01-16, 23:53
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.bbc.com/news/world-europe-51105196

Enligt den här BBC-artikeln (och dom brukar kolla sina fakta ordentligt), bor Jenny fortfarande ihop med fadern till sina barn:

"Ms Curpen lives in the Finnish town of Salo with a fellow Russian political exile, Alexei Devyatkin, and they have two infant sons."

Alltså, dessa människor är så röriga så det finns inte!
Citera
2020-01-17, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Men du har ju fel. Du förvränger alltid. Det har aldrig varit tal om fruar och familj. Det som det hela tiden talats om är kvinnliga beundrare. Det vi kallar "Mördargroupis". Det finns säkert manliga beundrare av kvinnliga fångar som också behöver skyddas från manipulation.Tex Johanna Möller. Enda anledningen att hon vill ha tag på en karl är väl att utnyttja honom som torped eller flykthjälp. Men det har ju kriminalvården hitintills stoppat.

Och det finns säkert besök både till Kim Johansson (tills nyligen Kristopher Johansson.Styckmördare numer styckmörderska) och styckmörderskan Jonna Henningsson som tydligen är bisexuell som kriminalvården nog stoppat besök till pga säkerheten.

Det finns störda, väldigt omogna personer som faller för farliga förbrytare. Man kan inte påstå att det är helt vanliga medelsvenssons som uppvaktar livsfarliga mördare, psykopater och mentalt störda fångar. Har aldrig hört talas om någon sådan iallafall. Så troligtvis är det män och kvinnor som behöver hjälp själv, åtminstone av en psykolog. Såvida de inte är väldigt unga tonåringar som inte vet bättre.
Ja Möller är en baklängesvariant. Bra reflektion.
Det märkliga med den här gruppen är att den inte är homogen, enbart vid första anblicken. Både Mariann och Bettina franstår som sansade nu efteråt och begriper retroaktivt vad som hänt. Andra är totalt out of order.
Jag tror som sagt att empatin är central som problem (snedvriden omsorg. Tycka synd om. Med min kärlek blir det bra. Naivitet, granne till dumhet). Nåt egentligen bra som arbetar fel. Som förvirrade celler som börjar reagera baklänges i kroppen, autoimmunt.
Psykopater äter empati till frukost.
De som inte har en störning kan tanka hem sig efteråt, men det krävdes ett hårt uppvaknande.
Sen finns då de som är störda. På riktigt.
Senast redigerad av develi 2020-01-17 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in